Polscy użytkownicy wybrali. Znamy zwycięzców TikTok Awards Polska i Year on TikTok
Wybrano zwycięzców pierwszej edycji TikTok Awards Polska. Nagroda Creator of the Year trafiła do Natalii Sisik, a tytuł Video of the Year zdobyła historia o wiralowym rogaliku z małej cukierni z Poznania. TikTok nagrodził dodatkowo profile o największym pozytywnym wpływie społecznym, kulturalnym i biznesowym.
Polska społeczność TikToka wskazała swoich ulubionych twórców w 10 kategoriach – 4 głównych: Creator of the Year, Video of the Year, Artist of the Year i Storyteller of the Year oraz 6 tematycznych: rozrywka (Entertainment Creator of the Year), lifestyle (Lifestyle Creator of the Year), literatura (BookTok Creator of the Year), kulinaria (Food Creator of the Year), sport (Sports Creator of the Year), edukacja (Education Creator of the Year).
Kategoria Video of the Year otrzymała najwięcej głosów, a tuż za nim uplasowała się kategoria Education Creator of the Year.
– Ogromnie nas cieszy tak duża popularność #EduToka. To dowód na to, że coraz więcej osób korzysta z platformy, żeby dowiedzieć się czegoś nowego, a twórcy, tacy jak Prawo Marcina, pokazują że poprzez TikToka można skutecznie popularyzować naukę i edukować, a przy tym zrobić karierę. Cieszymy się, że dzięki TikTok Awards mogliśmy oddać głos użytkownikom platformy i docenić najbardziej kreatywnych i zaangażowanych twórców wśród polskiej społeczności TikToka – mówiŁukasz Dulniak, Head of Content Operations, TikTok.
TikTok w 2024 roku był widocznie zaangażowany w promocję treści i twórców edukacyjnych w Polsce. Wiosną w naszym kraju uruchomiono w aplikacji kartę STEM (ang. Science, Technology, Engineering and Mathematics), a sama platforma wspierała Poznańskie Targi Książki, zaprosiła BookTokerów do zorganizowania Światowego Dnia Książki i współpracowała z Nocą Bibliotek.
Kontakt z naukowym contentem skłania niemal co trzeciego użytkownika (30%) do pogłębiania wiedzy poza aplikacją. 43% osób korzystających z platformy przyznaje, że tego typu treści podnoszą poziom ich wiedzy, a 24%, że śledzi przynajmniej jednego twórcę edukacyjnego.
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Nagroda w kategorii twórca roku (Creator of the Year) tegorocznej edycji TikTok Awards Polska trafiła do Natalii Sisik, która na swoim profilu codziennie dzieli się najważniejszymi newsami z Polski i świata. Jej autorski format oraz rzetelny i przystępny sposób przekazywania informacji pozwolił zgromadzić społeczność ponad 3 milionów fanów.
Artystką roku na polskim TikToku (Artist of the Year) została Doda, która korzysta z platformy żeby na bieżąco dzielić się z fanami chwilami ze swojego życia (i swoich psów, Wolfiego i Foxiego).
Nagrodę Storyteller of the Year zdobyła Weronika Jaguś, która tworzy niezwykłe opowieści poprzez charakteryzację i makijaż. Film, w którym Weronika opowiada historię inspirowaną polskim folklorem zdobył 4 miliony wyświetleń.
W kategorii Video of the Year zwyciężyła natomiast Nicole Węcławiak, która zdobyła serca głosujących czterominutową historią o małej cukierni w Poznaniu, w której kupiła przepyszny rogalik z pistacją. Dzięki jej video, nieznany wcześniej, niewielki lokal, zdobył ogólnopolską rozpoznawalność. Nic w tym dziwnego, że właśnie ten materiał został nagrodzony statuetką Video of the Year – społeczność TikToka ceni przede wszystkim autentyczność treści.
Pozostali zwycięzcy TikTok Awards Polska
Entertainment Creator of the Year dla Kamila Goławskiego prowadzącego kanał Grafoman TV za bycie na TikToku prawdziwym magikiem popkulturowej rozrywki. Jego błyskotliwe analizy filmów, gier i seriali sprawiają, że widzowie wracają po więcej zarówno humoru, jak i wiedzy. Kamil tworzy treści, które są lekkie i angażujące, ale jednocześnie skłaniają do refleksji, udowadniając, że rozrywka może być inteligentna i wartościowa.
Lifestyle Creator of the Year dla Kacpra „Jaspera” Porębskiego za udowadnianie, że codzienność może być ekscytująca, jeśli spojrzymy na nią z odpowiednią dawką pozytywnej energii. Jego materiały na TikToku to autentyczny obraz młodego pokolenia – pełne humoru, luzu i motywacji do działania. Jasper inspiruje do celebrowania drobnych chwil, pokazując, że życie pełne pasji nie potrzebuje scenariusza.
BookTok Creator of the Year dla Neli Mańkowskiej czyli Culturomaniaczki za bycie tiktokową przewodniczką po literackim świecie i moc zmieniania każdej recenzji książki w porywającą historię. Jej rekomendacje i analizy przyciągają zarówno zapalonych czytelników, jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z literaturą. Nela nie tylko promuje czytanie, ale buduje wokół niego społeczność pełną pasji i inspiracji.
Food Creator of the Year dla Adriana Owsianika znanego na TikToku jako Foxx Gotuje, który zmienia gotowanie w pełen emocji spektakl. Jego charakterystyczny głos, precyzja i oryginalne przepisy sprawiają, że nawet proste potrawy stają się wyjątkowe. Dzięki Foxxowi kuchnia to nie tylko miejsce przygotowania posiłków, ale przestrzeń do odkrywania nowych smaków i kulinarnych przygód.
Sports Creator of the Year dla LukiPoland, czyli Łukasza Chwieduka za udowodnienie, że sport to nie tylko wysiłek, ale również świetna zabawa. Jego TikTok jest pełen wyzwań, trików i praktycznych wskazówek, które motywują do ruchu zarówno amatorów, jak i zaawansowanych. Łukasz tworzy społeczność, która dzięki niemu odkrywa, że aktywność fizyczna może być ekscytująca i dostępna dla każdego.
Education Creator of the Year dla Marcina Kruszewskiego z Prawo Marcina, który jak nikt inny potrafi przełożyć skomplikowane przepisy na prosty i zrozumiały język. Jego TikTok to skarbnica wiedzy prawnej podana w przystępny i często humorystyczny sposób. Dzięki Marcinowi, prawo przestaje być czymś abstrakcyjnym, a staje się narzędziem, które każdy może zrozumieć i wykorzystać w codziennym życiu.
Specjalne wyróżnienia: Year on TikTok
TikTok przyznał również wyróżnienia Year on TikTok dla 9 twórców o największym pozytywnym wpływie społecznym, kulturalnym i biznesowym na społeczność aplikacji. Nie wszyscy z nich mają ogromne zasięgi czy miliony wyświetleń, ale tworzą treści, które zmieniają świat. Z myślą o nich powstało coroczne wyróżnienie Year On TikTok.
W kategorii Social Impact TikTok wyróżnił tych twórców lub instytucje, które tworzą swoje treści w poczuciu misji, by zmieniać świat. Poruszają ważne społecznie kwestie, łamią tabu czy edukują na temat tolerancji, różnorodności i równouprawnienia. Nagrodzeni zostali: Odlotowy Niewidomy, Aga Szuścik oraz SEXED.
Wyróżnienie Cultural Impact trafiło do twórców, którzy inspirują społeczność aplikacji, mają realny wpływ na popularyzacje instytucji kultury wśród użytkowników platformy i udowadniają że na TikToku można rozmawiać o kulturze i sztuce. Nagrodzenie zostali: Solo.Show, Warsawholic i Muzeum Zamoyskich.
A w kategorii Business Impact doceniono tych twórców, którzy wykorzystują siłę TikToka nie tylko do promocji swoich produktów, ale całej marki wraz z jej wizją i misją. Promują pozytywne postawy, edukują i bawią, jednocześnie rozwijając swój biznes i docierając do nowych klientów. Nagrodzeni zostali: Elements Hotel, YourKaya oraz WuberTools.
Źródła:
Ipsos, Unlocking Culture in Europe, 2023: 76% użytkowników w Polsce twierdzi, że TikTok ułatwia wyrażanie siebie (średnia UE: 69%); 73% użytkowników odtworzyło coś, co zobaczyli na TikToku (średnia UE: 62%).
Wszystkie dane liczbowe na podstawie wewnętrznego badania TikToka w Polsce: odpowiedzi udzielone w formie ankiety w aplikacji przez 250 dorosłych użytkowników TikToka, lipiec 2024.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.