Rozmowy Hemp Juice i Hemply Balance, dwóch z czołówki producentów produktów na bazie CBD prowadzone były już od kilku miesięcy, finalnie plany akwizycyjne przypieczętował list intencyjny spisany między spółkami pod koniec grudnia 2021 roku. Obie strony podpisały właśnie umowę dotyczącą realizacji transakcji w łącznej kwocie 1 514 000 EUR.
Jesteśmy zachwyceni, że możemy stać się częścią Hemply Balance. Bycie częścią większej struktury daje naszej firmie fantastyczną możliwość dalszego rozwoju w Polsce, jak i na rynkach europejskich. Dzięki tej transakcji możemy się skupić na obszarze e-commerce, jak i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań produktowych – mówi Radek Budzik, dyrektor generalny Hemp Juice.
Zobacz również
Unikalność transakcji wynika też z samego modelu finansowego, gdzie większość podmiotów inwestuje w głównej mierze ze środków pozyskanych w ramach crowdfundingu. W 2021 roku Hemp Juice odnotował 115% wzrost sprzedaży, co pozwala prognozować dwukrotny wynik w 2022 r. Model biznesowy firmy jest oparty na modelu Business-to-Consumer (B2C) i sprzedaży we własnym kanale online a także subskrypcji, która zyskała na popularności w czasie pandemii.
Bardzo się cieszymy z transakcji z tak wspaniałą marką, produktami, zespołem i założycielami. Jestem przekonany o pozytywnych efektach synergii, jakie przyniesie połączenie Hemp Juice i Hemply Balance. Nasze wartości i zainteresowania są zbieżne, a nasze portfolio produktów wzajemnie się uzupełnia. Hemp Juice planuje uzupełnić swoje portfolio o nowe produkty kosmetyczne, ale również rozwija segment, w który mocno wierzymy, czyli suplementy dla zwierząt domowych – mówi Jonas Lenne, dyrektor generalny Hemply Balance.
Szacuje się, że polski rynek CBD wzrośnie do 1,1 mld euro do 2025 roku*, tymczasem wartość rynku CBD w Europie będzie rosła do 2029 r. w tempie 40% rocznie osiągając około 7,38 mld EUR*. Równolegle z ekspansją na rynku polskim, obie strony widzą duże możliwości rozwoju sprzedaży B2B suplementów i kosmetyków konopnych na rynku europejskim.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
* MarketWatch, Europe CBD oil Market size, Share 2022 Growing Rapidly with Recent Trends, Development, Revenue, Demand and Forecast to 2029, 2021-12-27.
Słuchaj podcastu NowyMarketing