Badania pokazują, że nadmierne korzystanie z pornografii ma negatywny wpływ na pracę naszego mózgu, a także relację międzyludzkie. Znacząco zmniejsza ona popęd seksualny, obniża romantyzm, propaguje negatywne wzorce i wznieca dominację oraz agresję, co daje zniekształcony obraz seksu i intymności. W konsekwencji może prowadzić to do mniejszego poczucia własnej wartości oraz obniżać atrakcyjność partnera/partnerki. Niestety czynniki te mogą nie tylko prowadzić do mniejszych chęci nawiązywania intymnych relacji między partnerskich, ale również obniżyć popęd do nawiązywania nowych relacji międzyludzkich, nawet wśród młodych osób.
Marka GBS, producent produktów z branży FMCG aktywnie reaguje na ten problem, uruchamiając kampanię społeczną dystrybuowaną w kanale Pornhub. W kampanii zostały wykorzystane komunikaty reklamowe charakterystyczne dla tego kanału, np. „Gorące kawki w Twoim mieście, ułatwią pierwsze podejście.”, czy “Chcesz się spotkać? Zacznijmy od kawy.”. Przesłaniem reklam jest zachęcenie do zrobienia pierwszego kroku w drodze do poznania partnera lub partnerki w realnym świecie, proponując popularną kawę.
Zobacz również
„Nasza marka znana jest z odważnych i nieszablonowych działań. Nie jesteśmy też obojętni na wiele problemów społecznych, dlatego chętnie angażujemy się w akcje charytatywne i aktywnie bierzemy udział w życiu naszych odbiorców. Kampania społeczna GBS na Pornhubie ma być większą akcją, w której widzimy naszą misję.” – Wyjaśnia CEO Golden Bow Solutions – Mateusz Jurkiewicz.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Kampania prowadzona jest w systemie reklamowym Traffic Junky (systemie obsługującym wszystkie reklamy na Pornhubie oraz innych serwisów z grupy) i skierowana jest na terytorium Polski. Akcja rozpoczęła się w pierwszym tygodniu lutego i potrwa do końca miesiąca. Już w pierwszych dniach działania, dotarła ona do kilkuset tysięcy użytkowników Pornhuba i spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród internautów oraz influencerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację i wizję kreatywną kampanii jest odpowiedzialny Konrad Chowratowicz, Senior Social Media & Ads Specialist w agencji Tigers.
„Dlaczego Pornhub? Pomysł na kampanię w tym serwisie nie jest przypadkowy. Kawa, Walentynki, Dzień Singla, Pornhub – to połączenie idealne na akcję społeczną. Kawa to często nieodłączny element wielu spotkań, wspólnych pasji partnerów, czy też naturalnego spędzania wolnego czasu – a więc ważny element w nawiązywaniu relacji, a nawet zwykłego otwarcia się na pierwszą rozmowę.” – mówi Konrad Chowratowicz, Senior Social Media & Ads Specialist w agencji Tigers.
„Kanał ten wybraliśmy z dwóch powodów. – Portale pornograficzne są znane z negatywnego wpływu na relacje międzyludzkie – a my jesteśmy marką, która produkuję kawę, czyli produkt ściśle związany z nawiązywaniem relacji. W Polsce często chcąc się z kimś spotkać / nawiązać z kimś relacje, mówimy potocznie „Chodź, wyskoczymy na kawę”, „Dasz się zaprosić na kawę?”, „Pogadajmy przy kawie.” – jednak cel spotkania zwykle jest zupełnie inny. Powiązaliśmy więc te dwa fakty, tworząc w kampanii komunikację charakterystyczną i dobrze dopasowaną do tego kanału. Kawa ma ułatwić pierwsze podejście, być pierwszym krokiem w drodze do nawiązywania trwalszych relacji. W końcu najtrudniej zawsze jest zacząć, reszta idzie z górki.” – dodaje.