Pracownicy Banku BGŻ BNP Paribas od lat wspierali Szlachetną Paczkę. Stale rosnąca liczba pracowników-wolontariuszy była jednym z impulsów do rozpoczęcia współpracy na tak szeroką skalę. Oficjalne partnerstwo i ogólnopolski charakter projektu pozwalają wykorzystać potencjał wolontariatu pracowniczego. Jest to też największa akcja wolontariacka z udziałem pracowników jednej firmy w historii działalności Szlachetnej Paczki. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników, ponad 100 rodzin potrzebujących wsparcia otrzyma pomoc.
– Od 2010 roku realizujemy Strategię CSR. W naszych planach i działaniach uwzględniamy wpływ społeczny związany z działalnością biznesową. Społeczna odpowiedzialność w Banku to coś więcej niż jednorazowe akcje sponsoringowe czy charytatywne. Programy i inicjatywy, które realizujemy, mają charakter inwestycji społecznych i pozwalają na długofalowe działania, dające trwałe efekty. Idea pomocy realizowanej przez Szlachetną Paczkę jest spójna z odpowiedzialną postawą Banku i Fundacji BGŻ BNP Paribas. Chcemy mądrze wspierać najbardziej potrzebujące osoby. Oprócz rzeczy materialnych, rodziny dostają sygnał, że nie są same – powiedział Przemek Gdański, prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.
Zobacz również
Ponadto, częścią partnerstwa Banku BGŻ BNP Paribas ze Szlachetną Paczką jest również wsparcie finansowe inicjatywy. Klienci, poprzez wykonywane płatności bezgotówkowe, przyczyniają się do pomagania. Za każdą płatność wykonaną kartą, Bank przekaże 1 grosz na rzecz Szlachetnej Paczki, a w przypadku płatności wykonywanych za pomocą aplikacji mobilnej będą to 2 grosze.
„Pomaganie jest fajne!”
Jednym z elementów strategicznego partnerstwa ze Szlachetną Paczką jest kampania „Pomaganie jest fajne!”. Osią działań projektu jest 3 minutowe wideo w reżyserii Tomasza Knittela, które powstało dzięki zaangażowaniu i współpracy z wolontariuszami, beneficjentami, promujące ideę radości płynącej z pomagania w codziennym życiu. W filmie wzięli udział wolontariusze Szlachetnej Paczki oraz Banku BGŻ BNP Paribas, zaangażowani w inicjatywę. Działania w Internecie rozpoczną się 5 grudnia, a od 6 grudnia kampania będzie obecna w telewizji. Współczesną aranżację utworu Ewy Bem pt.: „Podaruj mi trochę słońca” zaaranżował Smolik, a piosenką w nowym brzmieniu zaśpiewała Natalia Przybysz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Chatbot zmotywuje do pomagania
Słuchaj podcastu NowyMarketing
BGŻ BNP Paribas zaplanował także szereg działań w mediach społecznościowych. Bank zachęca do pomagania innym i wypracowania w sobie tego nawyku. Dla wszystkich, którzy chcą, aby pomaganie weszło im w nawyk, przygotował 21-dniowe wyzwanie z udziałem specjalnego chatbota –Asystenta Pomagania, który będzie dostępny na profilu Banku BGŻ BNP Paribas na Facebooku. Przez 21 dni będzie on przesyłał użytkownikowi wyzwania związane z pomaganiem. Zadania będą miały urozmaiconą formę i różne stopnie trudności. Na najbardziej wytrwałych będzie czekała niespodzianka.