Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Pomoc to tylko Twoje widzimisię”: Szlachetne Biuro w viralowej kampanii zachęca do niesienia realnej pomocy

„Pomoc to tylko Twoje widzimisię”: Szlachetne Biuro w viralowej kampanii zachęca do niesienia realnej pomocy
Viralowa akcja „Pomoc to tylko Twoje widzimisię” Szlachetnego Biura udowadnia, że pomaganie jest równie łatwe, jak szerzenie fake'owych informacji. Sprawdź, co w centrum Nowego Sącza robił niedźwiedź.
O autorze
1 min czytania 2025-02-11

„Niedźwiedź w centrum Nowego Sącza!” – taka wiadomość pojawiła się na facebookowym profilu akcji Szlachetne Biuro, a do posta dołączone było nagranie prezentujące ogromne zwierzę. Zdziwienie mieszało się z obawą, wszak widok tak wielkiego, dzikiego zwierzęcia w centrum miasta to rzadkość. Temat podchwyciły nie tylko media lokalne, ale również ogólnokrajowe.

Kilka dni później do sieci trafiła kolejna facebookowa rolka. Tym razem wspomniany ssak pojawił się pod Zamkiem Królewskim, czym ponownie zaskoczył obserwatorów. Wystarczyło jednak obejrzeć filmik do końca, aby przekonać się, że obecność niedźwiedzia w Nowym Sączu to tylko efekt viralowej kampanii „Pomoc to tylko Twoje widzimisię” zorganizowanej przez Macieja Wawrzyniaka z inicjatywy Szlachetne Biuro.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysł jest prosty: udowodnić, że rozpowszechnianie szokujących wiadomości (takich, jak pojawienie się niedźwiedzia w centrum miasta) jest tak samo łatwe, jak niesienie pomocy. W obu przypadkach wystarczy już jedno kliknięcie. Kampania „Pomoc to tylko Twoje widzimisię” ma na celu wsparcie stowarzyszenia Sursum Corda, od ćwierć wieku działającego na rzecz osób potrzebujących w Nowym Sączu.

– Zależało nam, by wykorzystać viralowy potencjał szokującej informacji i przenieść go na grunt działań społecznych. „Pomoc to tylko Twoje widzimisię” – to hasło, które przypomina, że w zasięgu jednego kliknięcia możemy zainteresować się prawdziwymi problemami, a nie tylko głośnymi historiami, które chwilowo zyskują popularność. Pokazaliśmy, jak w prosty sposób można przekuć sensacyjną historię w kampanię społeczną, która skłania do refleksji i działania. Milion wyświetleń pierwszego filmu oraz szerokie zainteresowanie mediów lokalnych i ogólnopolskich to dowód, że niebanalne metody przyciągają uwagę odbiorców – tłumaczy Maciej Wawrzyniak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pomagać można poprzez wpłacanie dowolnej kwoty na rzecz stowarzyszenia, a także przekazując mu 1,5% podatku podczas wypełniania deklaracji PIT.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: www.szlachetnebiuro.pl

PS Perfumy o zapachu majonezu Hellmann’s – propozycja od gwiazdy NFL