NEWTON Media zbadała jak w 2014 roku w polskich mediach postrzegany był temat społecznej odpowiedzialności biznesu. W celu przeprowadzenia badania, spośród publikacji, jakie ukazały się w całym 2014 roku w prasie i na portalach internetowych, wyselekcjonowano te, w których była mowa o CSR, społecznej odpowiedzialności biznesu, odpowiedzialnym biznesie. W badanym okresie na ten temat ukazało się 15 562 publikacji, najwięcej w październiku (1703).
Wśród tytułów prasowych najczęściej temat CSR poruszały: Gazeta Finansowa (188), Puls Biznesu (116), a także Dziennik Gazeta Prawna (99), Rzeczpospolita (90) oraz Gazeta Wyborcza (71). Szczególnie chętnie na tematy związane z CSR pisały dzienniki ogólnopolskie – 430 publikacji (27,42 proc.). Zagadnieniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu często zajmowały się także tytuły prasy regionalnej (24,11 proc.), a także prasy ekonomicznej (22,77 proc.). Tematem CSR w mniejszym stopniu zajmowała się prasa branżowa (15,88 proc.) oraz tygodniki opinii (8,55 proc.).
Zobacz również
Głównym tematem publikacji były kwestie związane z popularyzacją działań CSR. Wśród najpopularniejszych stwierdzeń pojawiały się m.in.: „CSR to już oczywistość“; „Polacy są gotowi na odpowiedzialny biznes“; „Sukces firm leży w odpowiedzialności“. Wprawdzie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu traktowane są jako aktywności non-profit, warto jednak poznać jaka byłaby wartość publikacji na temat CSR w mediach, gdyby przełożyć je na przelicznik finansowy.
W podsumowaniu za 2014 rok wartość publikacji wyniosła 38 934 550 zł, z czego największy ekwiwalent przypada na grudzień (6 180 860 zł), a najmniejszy na lipiec (1 799 348 zł).
Badanie przeprowadzone było na potrzeby dorocznej Gali Fundacji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (FCSR), która odbyła się 9 lutego 2015 roku w Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre. NEWTON Media jest członkiem Fundacji CSR.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która zainteresowana jest promowaniem idei korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Informacje o tym, w jaki sposób włączyć się w działania organizacji znajdują się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing