TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ponad 15,5 tys. publikacji o CSR w 2014 roku

Według raportu NEWTON Media w 2014 roku na temat CSR ukazało się ponad 15,5 tys. publikacji, z czego ponad 90 proc. materiałów opublikowano w internecie, a 10 proc. w prasie tradycyjnej. Wartość publikacji w ubiegłym roku określa się na poziomie blisko 39 mln zł.
O autorze
1 min czytania 2015-02-19

NEWTON Media zbadała jak w 2014 roku w polskich mediach postrzegany był temat społecznej odpowiedzialności biznesu. W celu przeprowadzenia badania, spośród publikacji, jakie ukazały się w całym 2014 roku w prasie i na portalach internetowych, wyselekcjonowano te, w których była mowa o CSR, społecznej odpowiedzialności biznesu, odpowiedzialnym biznesie. W badanym okresie na ten temat ukazało się 15 562 publikacji, najwięcej w październiku (1703).

Wśród tytułów prasowych najczęściej temat CSR poruszały: Gazeta Finansowa (188), Puls Biznesu (116), a także Dziennik Gazeta Prawna (99), Rzeczpospolita (90) oraz Gazeta Wyborcza (71). Szczególnie chętnie na tematy związane z CSR pisały dzienniki ogólnopolskie – 430 publikacji (27,42 proc.). Zagadnieniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu często zajmowały się także tytuły prasy regionalnej (24,11 proc.), a także prasy ekonomicznej (22,77 proc.). Tematem CSR w mniejszym stopniu zajmowała się prasa branżowa (15,88 proc.) oraz tygodniki opinii (8,55 proc.).

Głównym tematem publikacji były kwestie związane z popularyzacją działań CSR. Wśród najpopularniejszych stwierdzeń pojawiały się m.in.: „CSR to już oczywistość“; „Polacy są gotowi na odpowiedzialny biznes“; „Sukces firm leży w odpowiedzialności“. Wprawdzie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu traktowane są jako aktywności non-profit, warto jednak poznać jaka byłaby wartość publikacji na temat CSR w mediach, gdyby przełożyć je na przelicznik finansowy.

W podsumowaniu za 2014 rok wartość publikacji wyniosła 38 934 550 zł, z czego największy ekwiwalent przypada na grudzień (6 180 860 zł), a najmniejszy na lipiec (1 799 348 zł). 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie przeprowadzone było na potrzeby dorocznej Gali Fundacji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (FCSR), która odbyła się 9 lutego 2015 roku w Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre. NEWTON Media jest członkiem Fundacji CSR.

Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która zainteresowana jest promowaniem idei korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Informacje o tym, w jaki sposób włączyć się w działania organizacji znajdują się na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się