Stuart, francuska firma z branży logistyki technologicznej będąca częścią grupy DPD, świętuje drugi rok obecności nad Wisłą. Platforma szybkich dostaw od 2020 roku sukcesywnie rozwija się na polskim rynku, oferując usługi kurierskie dla firm już w sześciu miastach: Warszawie, Szczecinie, Toruniu, Krakowie, Katowicach i Łodzi. Stuart obsługuje szybkie dostawy nie tylko w branży gastronomicznej – w planach na najbliższe miesiące ma nawiązanie współpracy m.in. z siecią drogerii, aptek oraz sklepów z produktami dla domu.
Działający globalnie od 2015 roku Stuart zawitał do Polski w naznaczonym pandemią roku 2020, kiedy branża e-handlu przechodziła trudny moment związany z dostosowaniem się do nowych okoliczności i drastycznym wzrostem zapotrzebowania zarówno ze strony klientów końcowych, jak i przedsiębiorstw. Firma początkowo świadczyła usługi w Toruniu i Szczecinie. Od tamtego momentu liczba współpracujących ze Stuart kurierów wzrosła dziesięciokrotnie, a szeregi lokalnego zespołu zasiliło dwudziestu nowych pracowników.
Zobacz również
Platforma sukcesywnie poszerza działalność na terenie kraju, w ostatnich miesiącach otwierając się kolejno w Warszawie, Krakowie i Katowicach, a niedawno także w Łodzi. Pokazuje to, jak wielkie pozostaje zapotrzebowanie rynku na szybkie i skuteczne dostawy, w tym usługi typu q-commerce.
Do tempa wzrostu nad Wisłą przyczyniła się m.in. współpraca z firmą AmRest. Spółka zarządza takimi markami jak KFC czy Pizza Hut. Dziś, korzystając z zaplecza logistycznego Stuart, oferuje dostawy w największych polskich miastach, skracając średni czas realizacji do 29 minut.
Stuart świadczy szybkie dostawy m.in. dla branży gastronomicznej i sektora spożywczego. Platforma jest jednak otwarta na współpracę z całą, szeroko pojętą branżą detaliczną… i ma spory apetyt na dalszy wzrost.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Właśnie teraz, gdy obchodzimy na polskim rynku drugie urodziny, możemy pochwalić się dostarczeniem milionowej przesyłki. To symboliczny moment, w którym podsumowujemy dotychczasowe osiągnięcia, ale też jasno mówimy, że to nie jest nasze ostatnie słowo. Chcemy się dalej rozwijać i stawiać sobie kolejne ambitne cele, przede wszystkim jakościowe. Obecnie prowadzimy rozmowy z szeregiem sieci detalicznych z różnych branż i już wkrótce będziemy mogli pokazać, że szybka realizacja wysyłek to nie tylko domena branży gastronomicznej – mówi Agnieszka Majewska, general manager w firmie Stuart.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stuart w swoich działaniach stawia zarówno na zadowolony i kompetentny team, jak i ekologię. Firma aktywnie dbania o środowisko i działa na rzecz zmniejszenia emisji spalin w procesie realizacji dostaw. Tzw. zielona flota stanowi obecnie w Polsce około 50 proc. pojazdów wykorzystywanych w procesie dostaw. By zwiększyć odsetek ekologicznych dostaw, Stuart testuje i wdraża nowe rozwiązania, takie jak rowery e-cargo czy elektryczne jednoślady od różnych dostawców, z których korzystają już pierwsi kurierzy. W ramach inicjatywy Science Based Target Initative firma zobowiązała się także do długofalowej redukcji emisji dwutlenku węgla.
Inteligentne planowanie kluczem do sukcesu
Stuart buduje przewagę konkurencyjną w oparciu o innowacyjne technologie i szerokie portfolio usług kurierskich B2B. Niedawno firma uruchomiła w Polsce kolejną usługę, do tej pory znaną jedynie klientom zagranicznym. Daje ona możliwość nawiązania z platformą szybkiej, jednorazowej współpracy, bez formalności i potrzeby integrowania systemów IT, pozwalając przy tym na śledzenie dostawy w czasie rzeczywistym. Przydaje się więc ona każdemu, przed kim stanie konieczność szybkiego dostarczenia przesyłki.
Firma wykorzystuje autorskie, oparte na algorytmach technologie, których głównym celem jest maksymalne skrócenie odległości na etapie logistyki ostatniej mili. Korzystając z funkcji inteligentnego wyznaczania tras, z uwzględnieniem możliwości dostępnych pojazdów i odpowiednim rozmieszczeniem mikro-hubów na terenach miast, dostawa od Stuart jest nie tylko skrupulatnie przemyślana, ale i zrównoważona.
Obecnie Stuart działa w 6 krajach i łącznie 150 miastach. Do tej pory współpracę z platformą podjęło ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym Sphinx, Abercrombie & Fitch, Nespresso, IKEA. Globalnie Stuart zatrudnia dziś ponad 700 pracowników i liczba ta stale rośnie.