Ekspert z dziedziny projektowania graficznego wskazuje, że teraz największym wyzwaniem branży stanie się umiejętność wyróżnienia się w oceanie treści tworzonych przez AI. Kluczowe staną się nie same umiejętności projektowe, ale umiejętność zrozumienia języka i logiki sztucznej inteligencji.
Jak wynika z dostępnych badań, 40 proc. przedstawicieli branży designu sięga po narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, często jednak są one traktowane jako wygodna nowinka, używana bez przemyślenia i planu. Technologia AI zajmuje również pierwsze miejsca wśród najbardziej pożądanych obszarów szkoleń zawodowych w tym sektorze – tę tematykę wskazuje 53 proc. badanych. Tymczasem Google, niedługo po uruchomieniu swojego nowego trybu AI Google, wprowadziło kolejną nowość, a mianowicie Nano Banana Pro, najnowszą odsłonę generatora grafiki, dostępną z poziomu Google Gemini.
– Po raz pierwszy dysponujemy narzędziem AI, które gwarantuje tak zaawansowaną kontrolę nad materiałem kreatywnym, porównywalną z możliwościami profesjonalnego studia. To oznacza dynamiczne kampanie reagujące w czasie rzeczywistym na aktualne dane i personalizację na masową skalę. Nano Banana Pro demokratyzuje dostęp do jakości i możliwości premium, ale jednocześnie stawia przed branżą kreatywną nowe wyzwanie – jak wyróżnić się w oceanie treści tworzonych z użyciem sztucznej inteligencji? Jeśli wszyscy korzystają z tych samych modeli do generowania treści, to przewagę zyskają ci, którzy potrafią wyróżnić się oryginalną narracją i storytellingiem. Kluczowe staną się więc nie same kompetencje w dziedzinie projektowania, ale umiejętność nadawania sensu generowanym treściom oraz pisania promptów – im lepiej zrozumie się logikę i opanuje język AI, tym bardziej świadomie można kształtować efekt. Dla osób prawdziwie kreatywnych, rozwiązania takie jak Nano Banana Pro nie staną się konkurencją, ale katalizatorem, pozwalającym szybciej przechodzić od koncepcji do finalnego produktu i eksperymentować z nowymi pomysłami i kierunkami wizualnymi. Sztuczna inteligencja rozwija się obecnie w takim tempie, że nikt nie jest w stanie nadążyć za pojawiającymi się wciąż nowymi funkcjami. Kluczowe jest więc nastawienie, chęć testowania, nauki i zabawy technologią. Bo w tej branży, jeśli stoisz w miejscu, to szybko zostajesz w tyle – mówi Dawid Bogucki, Creative Director Enyo, member of By The People Group.
Nowe możliwości personalizacji i generowanie grafik na podstawie danych z Google
W porównaniu z wcześniejszą wersją nowe narzędzie pozwala użytkownikom na określanie znacznie większej liczby parametrów grafik, jak np. efekty świetlne, nachylenie kamery, ostrość czy proporcje i rozmiary obrazu, oferuje także dużo bardziej zaawansowane możliwości renderowaniem tekstu. Dzięki powiązaniu z wyszukiwarką Google pozwala również na generowanie wykresów, infografik i diagramów w kontekście aktualnych informacji (np. trendów rynkowych). Ułatwia też zachowanie spójności identyfikacji wizualnej grafik.
By The People Group to marketingowy powerhouse, zrzeszający profesjonalistów, strategów i wizjonerów tworzących nową jakość komunikacji z wykorzystaniem autorskich narzędzi sztucznej inteligencji i zaawansowanych rozwiązań strategicznych. Wszyscy członkowie grupy mają dostęp do narzędzi i rozwiązań trudno dostępnych dla większości małych agencji, m.in. do ekosystemów AI, wsparcia analitycznego i strategicznego. Tylko w tym roku co trzecia złotówka z zysku została przeznaczona na rozwój technologii zwiększających potencjał kreatywny i operacyjny zespołów. Grupa obsługuje blisko 30 klientów i realizuje ponad 500 projektów rocznie w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych.