Popularność fraz produktowych z Aliexpress w polskich social media

O popularności Aliexpress w Polsce wciąż niewiele wiadomo. Chiński gigant nie upublicznia swoich danych, a sprzedawcy e-commerce w Polsce są przyzwyczajeni do danych udostępnianych przez platformy oficjalnie działające w Polsce. Można jednak coś powiedzieć na ten temat...
O autorze
1 min czytania 2018-06-04

…przyglądając się dyskusjom polskich użytkowników social media.

Brakuje dokładnych danych, ile osób kupuje na Aliexpress, jak dużo te osoby kupują i co kupują. W konsekwencji, trudno powiedzieć, jak Aliexpress wpływa na e-commerce w Polsce.

Jednym ze sposobów przyjrzenia się popularności produktów na Aliexpress w Polsce jest zmierzenie dyskusji w polskich social media poświęconych Aliexpress i zobaczenie, jakie najczęściej pojawiają się tam frazy produktowe. Takie podejście nie mówi o tym, czy te produkty są kupowane, ale daje pewne rozeznanie o tym, jakie produkty są interesujące wśród osób aktywnie dyskutujących w social media.

IRCenter przyjrzało się dyskusjom opublikowanym od lipca 2017 do maja 2018 roku. Wzięło pod uwagę wypowiedzi, w którym pojawiały się bezpośrednie odniesienia do „Aliexpress” i sprawdziło, jakie słowa najczęściej pojawiają się w ich treści.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najczęściej używanymi frazami produktowymi w dyskusjach w social media w kontekście Aliexpress są: Xiaomi, telefon i Android. W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych fraz są słowa z kategorii: elektronika, dodatki odzieżowe i kosmetyki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niemal wszystkie najbardziej widoczne kategorie produktowe jednocześnie szybko zyskują na popularności. Tylko frazy z kategorii sport i wypoczynek i akcesoria samochodowe wskazują na stabilną popularność tych kategorii. Powoli zaczyna rosnąć popularność fraz z kategorii sztuka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kategorii elektronika najbardziej popularne frazy tracą na popularności – zwłaszcza xiaomi i telefon. Użytkownicy polskich social media są za to coraz częściej zainteresowani takimi frazami, jak smartfon i ładowarka.

W kategorii kosmetyki najczęściej podawanymi w dyskusjach w social media frazami zakupowymi w kontekście AliExpress są: makijaż, kosmetyki i lakier. Te frazy były ostatnio najbardziej popularne we wrześniu i w lutym.

Wśród kategorii niezwiązanych z produktami elektronicznymi i kosmetycznymi wyróżniają się frazy: zegarek i produkty dziecięce. Ich popularność była ostatnio wysoka w okresie: grudzień – marzec.

źródło: mat. IRCenter