Projekt SMART.pl został opracowany przez ekspertów Grupy roboczej ds. Internetu Rzeczy (GrIoT), którzy działają obecnie w GRAI na zasadach pro bono. W spotkaniu wziął udział również wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski.
– Rozwój sztucznej inteligencji i internetu rzeczy to kluczowe elementy gospodarki przyszłości. Dzięki takim inicjatywom, jak SMART.pl, mamy szansę wpisać się w globalne trendy i uczynić Polskę liderem w obszarze nowych technologii. Wierzę, że propozycje wypracowane przez naszych ekspertów i ekspertki GrIoT przyczynią się do dynamicznego rozwoju cyfrowego kraju – mówi wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski.
Zobacz również
Program SMART.pl – szansa na cyfrową transformację Polski
Przez ostatni rok, zespół specjalistów z GrIoT i GRAI, intensywnie pracował nad propozycją programu SMART.pl. Grupa, złożona z praktyków rynku, naukowców oraz przedstawicieli biznesu, wypracowała kompleksowy plan, który ma wesprzeć rozwój nowoczesnych technologii w Polsce. Kluczową rolę w programie odgrywają technologie przełomowe, takie jak internet rzeczy (IoT) oraz sztuczna inteligencja (AI).
Celem programu jest maksymalne wykorzystanie potencjału tych technologii w różnych sektorach gospodarki. Ma on również przyczynić się do poprawy jakości życia obywateli poprzez wdrażanie rozwiązań cyfrowych w obszarach takich jak zdrowie, transport, przemysł, budownictwo, rolnictwo i inteligentne miasta. W ramach programu zidentyfikowano obszary, w których interwencja państwa może odegrać kluczową rolę w przyspieszeniu procesów cyfryzacji oraz wsparciu zrównoważonego rozwoju.
Współpraca administracji publicznej z ekspertami rynku jest kluczowa
– Zadaniem państwa jest nie tylko wspieranie innowacji, lecz także tworzenie warunków, które pozwolą nowym technologiom na szybkie wprowadzenie do codziennego życia Polaków. Program SMART.pl to doskonały przykład tego, jak współpraca ekspertów i administracji publicznej może prowadzić do konkretnych, przyszłościowych rozwiązań – dodał wiceminister Standerski.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing