Powstał mural z Korą, który będzie zmieniał się wraz z porami roku

Powstał mural z Korą, który będzie zmieniał się wraz z porami roku
W centrum Warszawy w ramach akcji „Kobiety na mury” powstał mural upamiętniający Korę. Dzieło z wizerunkiem artystki będzie zmieniało się wraz z porami roku. Partnerem akcji jest Bank BGŻ BNP Paribas.
O autorze
2 min czytania 2019-01-02

fot. Franciszek Mazur/ Agencja Gazeta 

„Wysokie Obcasy” postanowiły stworzyć niezwykły szlak murali portretujących wyjątkowe kobiety, które zmieniły historię regionu, Polski, a nawet świata. W tym roku murale pojawią się w trzech miastach Polski, z którymi ich bohaterki były związane. Mural z wizerunkiem Kory znajduje się w Warszawie na ścianie budynku przy Nowym Świecie 18/20. Zaprojektował go Bruno Althamer. 

fot. Franciszek Mazur/ Agencja Gazeta 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie załapałem się na szczyty popularności Maanamu, to muzyka poprzedniego pokolenia – mówi artysta Bruno Althamer, który zaprojektował mural dla Kory w Warszawie. – Ale pewien sposób myślenia, ciągła uwaga i wgląd w otaczającą rzeczywistość, zachwyt nad światem to to, co łączy mnie z Korą – mówi.

Mural dla Kory to klasyczny portret połączony z motywem drzewa – kasztanowca, który rośnie obok ściany. Dzięki niemu mural będzie reagował na pory roku, zmieniał się wraz z nimi, podlegał naturalnemu zegarowi, który bliski był również Korze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Franciszek Mazur/ Agencja Gazeta 

„Wysokie Obcasy” do współpracy zaprosiły znanych artystów, którzy zaprojektowali murale: we Wrocławiu – Martę Frej, w Katowicach – Andrzeja Wieteszkę, a w Warszawie – Bruno Althamera. Za wykonanie malowideł odpowiada RedSheels, kobieca interaktywna agencja outdoorowa, specjalizująca się w produkcjach muralowych. 

Na wszystkich muralach pojawi się hasło przewodnie dla całej akcji „Wysokich Obcasów” – Kobiety wiedzą, co robią. Partnerem akcji jest Bank BGŻ BNP Paribas. 

– Od września prowadzimy kampanię pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”. Jej celem jest wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu. Współpraca z „Wysokimi Obcasami” przy projekcie „Kobiety na mury” to element doskonale uzupełniający nasze działania – mówi Izabela Tworzydło, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej w Banku BGŻ BNP Paribas. 

fot. Anna Lewańska

Aktualizacja 15.01.19 

17 stycznia br. o godzinie 17:00 odbędzie się uroczyste odsłonięcie warszawskiego muralu z wizerunkiem Olgi Jackowskiej. Redakcja „Wysokich Obcasów” zaprasza również na spotkanie poświęcone artystce – poprowadzi je Mariusz Szczygieł. 

PS

Kampania społeczna przestrzegająca przed szybką jazdą samochodem, „Krakowski spleen” na rzecz czystego powietrza, „Simple story” w spocie Neostrady – muzykę Kory i Maanamu można spotkać także w reklamach.

PS2

Natalia Rak i Beata Śliwińska Barrakuz zaprojektowały swoje własne kolekcje ubrań dla marki Medicine. W ramach ich promocji artystki stworzyły barwne murale w Krakowie i Warszawie.

PS3

Mieszkańcy stolicy mogą podziwiać nowy mural Pawła Swanskiego. Dzieło tego artysty powstało przy użyciu farb usuniętych z miejsc naznaczonych słowami nienawiści. Tym samym, Swanski, dołączył do kampanii społecznej Love Over Hate, której inicjatorem jest Absolut.

PS4

IKEA po raz kolejny zaskakuje i z pozoru zwykłą reklamę, promującą otwarcie swojego nowego marketu, przemieniła w świecący mural, który „ożywia się” w wybrane dni o danej porze.

PS5

Polacy stają się coraz bardziej wymagający względem form reklamy zewnętrznej – stawiamy na jakość, a nie na ilość. Spośród różnych form reklamy zewnętrznej, 61% badanych uważa, że to ręcznie malowana reklama w formie muralu na ścianie budynku może w największym stopniu podnosić prestiż reklamowanego produktu (wzrost o 39 punktów procentowych w porównaniu do 2013 roku).