Pracownicy Verbum staną się udziałowcami firmy

Pracownicy Verbum staną się udziałowcami firmy
Agencja wprowadza program akcjonariatu pracowniczego i oferuję pracownikom udziały o łącznej wartości 2 mln PLN. Notowana na giełdzie agencja MPL VERBUM SA wprowadza program, w ramach którego pracownicy będą mogli stać się współwłaścicielami firmy.
O autorze
1 min czytania 2024-06-25

Program ESOP (Employee Stock Option Plan) umożliwi im nabycie udziałów firmy na preferencyjnych warunkach, co jest elementem strategii wzmacniania motywacji i lojalności kluczowych członków zespołu. W ramach programu ESOP pracownikom zaoferowane zostaną akcje spółki o łącznej wartości ponad 2 mln PLN.

Program obejmuje pracowników na kluczowych stanowiskach, w tym członków zarządu, dyrektorów, menedżerów oraz pracowników o kluczowych kompetencjach dla spółki. Uczestnicy będą mieli możliwość zakupu akcji Verbum po preferencyjnej cenie, pod warunkiem spełnienia określonych warunków programowych. Łącznie w ramach programu ESOP pracownikom zaoferowane zostanie 300 000 akcji spółki, co przy obecnej wycenie wynosi 2,25 mln PLN.

Cele programu

Głównym celem programu jest budowanie długofalowego zaangażowania pracowników i motywowania ich do osiągania jak najlepszych wyników na rzecz spółki. Ponadto program ma pomóc zatrzymać w firmie kluczowych pracowników na dłuższy okres, co wzmocni stabilność i ciągłość działania firmy.

Korzyści dla pracowników

Pracownicy, którzy zdecydują się na udział w programie i spełnią jego warunki, będą mogli nabywać akcje spółki po preferencyjnej cenie 0,10 PLN za akcję. Nabycie akcji daje im prawo do uczestnictwa w Walnych Zgromadzeniach Akcjonariuszy oraz do otrzymywania dywidend wypłacanych przez spółkę. Akcje te są objęte dwuletnim okresem lock-up, po którym mogą być sprzedawane na rynku giełdowym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Akcjonariat pracowniczy jest bardziej kojarzony ze światem startupów niż branżą reklamową, ale wiadomo, że żeby wyjść poza schemat, trzeba szukać poza granicami swojej branży. My stwierdziliśmy, że chcemy szukać innego, bardziej efektywnego sposobu motywowania pracowników niż przysłowiowe „owocowe czwartki”. Dla nas to nie tylko sposób motywowania pracowników, ale też wyraz uznania dla ich wysiłków i pracy na rzecz firmy – mówi Marcin Katański, Prezes MPL Verbum SA.

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się