Celem kampanii #PRCrush jest budowanie pozytywnych skojarzeń z branżą i wizerunkiem PR-owca, edukacja młodych ludzi w zakresie najnowszych trendów, pokazanie istoty public relations, jej potencjału i szerokich możliwości. Aspekt emocjonalny nie jest przypadkowy. ZFPR chce pokazać, że to właśnie PR stoi za sukcesami uwielbianych przez konsumentów marek, które zyskały status lovebrands. To przemyślane strategie, błyskotliwe pomysły kreatywne i angażujący storytelling wspierają ważne kampanie o znaczeniu globalnym. Przedstawiciele agencji zrzeszonych w ZFPR pragną udowodnić, że PR to branża zmieniająca świat, promująca nieszablonowe rozwiązania, a jednym z jej największych atutów jest różnorodność. Innymi słowy, nie ma tu miejsca na nudę.
Organizator kampanii zaprosił do współpracy ekspertów – wysokiej klasy specjalistów, w tym praktyków PR, wykładowców akademickich, a także dziennikarzy, którzy na konkretnych przykładach ze swojego życia zawodowego pokażą pełen wachlarz obszarów public relations, wyzwania, wymagane kompetencje i umiejętności, a także zniuansowane aspekty pracy w szeroko rozumianej komunikacji. Teksty eksperckie przygotowali m.in. Natalia Długosz (Marketing and Communications Manager Eastern Europe & EMEA Resideo), Anna Wiśniewska (Marketing and Communications Director Skanska Commercial Development Europe), Anna Miotk, Monika Kaczmarek-Śliwińska, Łukasz Przybysz (wykładowcy akademiccy), Anna Kaczmarek (dziennikarka serwisu natemat.pl) i Beata Cholewińska (dziennikarka Polsat).
Zobacz również
Na oficjalnej stronie kampanii zfpr.pl/prcrush znajdują się również materiały wideo prezentujące sylwetki PR-owców starszego i młodszego pokolenia – szefów agencji, jak i konsultantów (Helena Korniejew z Big Picture, Agata Zeman z 24/7Communication, Sebastian Stępak z MSL, Ewa Grabek i Szymon Dziewięcki z SEC Newgate CEE oraz Joanna Radzio i Michał Sikorski z 38 Content Communication), a także przedstawicieli klientów (Adrianna Morze z DB Schenker, Stefan Bogucki z Revolut). Jako pierwsze twarze kampanii opowiedzą swoje historie zawodowe – #myPRstory – przedstawią swój pomysł na sukces w branży, udowodnią, że PR może wpływać na zmianę postaw i sposobu myślenia. Z kolei na wszystkich tych, którzy zastanawiają się, czy mają predyspozycje do pracy w PR, czeka test kompetencji przygotowany specjalnie na potrzeby kampanii przez Annę Miotk, nauczyciela akademickiego na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Test szczegółowo opisuje nie tylko różnorodne obszary komunikacji, ale także zakres i specyfikę obowiązków oraz pożądane cechy charakteru osoby wykonującej dane zadania.
– Zakochałam się w PR od pierwszego wejrzenia i do dziś uważam, że to zawód, który daje ogromną satysfakcję pod warunkiem, że wykonujemy go z pasją, jednocześnie twardo stąpając po ziemi. W tej pracy liczy się kreatywność i otwarta głowa, a zaangażowanie dosyć szybko można przekuć w sukces. To właśnie chcemy udowodnić naszą kampanią – mówi Anna Simon, wiceprezeska zarządu ZFPR.
A młode twarze kampanii, Ewa Grabek i Szymon Dziewięcki, reprezentujący agencję SEC Newgate CEE, dodają – Praca w agencji PR daje wyjątkowy dostęp do konsultantów różnych specjalizacji, którzy inspirują i wspomagają nas swoim doświadczeniem. Ważne jest też poczucie wpływu i sprawczości – to nas naprawdę kręci.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania #PRcrush potrwa do października tego roku i obejmie wszystkie kanały społecznościowe ZFPR oraz portalu z ofertami pracy RocketJobs (Facebook, Instagram, Tik Tok), który jako partner akcji będzie zachęcał młodych ludzi do podjęcia pracy w branży PR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Trendy i wyzwania w PR na przełomie 2022/2023
Prezentujemy podsumowanie ze świata PR – najciekawsze kampanie, wydarzenia wpływające na PR, trendy oraz wyzwania na 2023 rok.