W październiku 2022 roku, po 13 latach, marka adidas zakończyła współpracę z raperem znanym wówczas jako Kanye West. Dla przypomnienia, powodem były antysemickie i rasistowskie wypowiedzi artysty. Podjęty przez adidasa krok wydawał się jak najbardziej stosowny. Podobne działanie podjęły równieź marki takie jak GAP, Balenciaga czy bank JPMorgan Chase.
Nie da się jednak ukryć, że współpraca Ye z adidasem przynosiła wiele sukcesów. Buty, które współtworzył raper, czyli popularne Yeezy, nie tylko dawały ogromne zyski ze sprzedaży, ale także stały się częścią popkultury. Szerokim echem w mediach odbijały się kontrowersyjne projekty sneakersów czy kampanie im towarzyszące.
Zobacz również
W 2023 roku adidas oraz Ye doszli do porozumienia w sprawie likwidacji kolekcji powstałej przy współpracy z raperem. Dochód ze sprzedaży ma zostać przeznaczony na cele charytatywne. Pieniądze mają trafić również do tych organizacji, które Ye krytykował w swoich wypowiedziach.
Ye prezentuje nowy projekt obuwia
Raper nie zrezygnował z projektowania obuwia. 15 grudnia br. zaprezentował nowy produkt, który nazwano YZY POD. Buty przypominają raczej długie skarpetki, sięgające do łydki, z czarną, podzieloną na dwie części podeszwą. Są dostępne w trzech rozmiarach. Można je kupić w przedsprzedaży na stronie yeezy.com, jednak nie pojawia się informacje odnośnie tego, kiedy produkt zostanie wysłany. Buty kosztują 200 dolarów.
Co więcej, marka rapera poinformowała, że za projekty odpowiedzialny będzie Gosha Rubchinskiy, który został szefem działu projektowania. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez „Business of Fashion”, Gosha współpracował w 2017 roku z adidasem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grafika główna: X
PS Inwestorzy pozwali adidas za ukrywanie antysemickich zachowań Kanyego Westa
Grupa inwestorów złożyła 28 kwietnia br. pozew zbiorowy przeciwko adidasowi, w którym oskarża markę o ukrywanie przed nimi wiedzy o antysemickich poglądach rapera Ye, znanego wcześniej jako Kanye West.
PS2 Kanye West zaprojektuje opakowania dla McDonald’s?
W mediach społecznościowych Westa pojawiła się informacja o nadchodzącej współpracy z McDonald’s oraz japońskim projektantem przemysłowym. Czy sieć rzeczywiście zdecyduje się na wprowadzenie nowych opakowań zaprojektowanych przez rapera?