Prezes UOKiK postawił zarzuty serwisowi Temu

Prezes UOKiK postawił zarzuty serwisowi Temu
Temu, jednej z najchętniej wybieranych platform e-commerce z chińskim kapitałem, postawiono zarzuty związane z naruszaniem praw konsumentów. Chodzi o sposób przedstawiania przez Temu istotnych dla kupujących informacji zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji.
O autorze
1 min czytania 2024-10-16

Niewłaściwy i niejednoznaczny sposób informowania konsumentów obejmuje zagadnienia związane m.in. ze sposobem składania reklamacji i prezentowaniem sprzedawców. Według prawa, kupując w internecie, klient powinien mieć dostęp do pełnych informacji na temat osoby sprzedającej, a więc także do wiedzy o tym, czy mowa o firmie, czy osobie fizycznej. W przypadku Temu trudno to jednoznacznie określić.

Ponadto prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta zwrócił też uwagę na fakt, że w witrynie internetowej Temu część kluczowych podczas dokonywania zakupu informacji dostępnych jest wyłącznie w języku chińskim. Problemem dla chińskiej platformy sprzedażowej okazał się również format przycisku „Złóż zamówienie”. Brakuje na nim bowiem informacji o obowiązku zapłaty, co w bezpośredni sposób uświadamiałoby konsumentów, na którym etapie transakcji są w danej chwili.

– Z kim zawieramy umowę, do kogo wysłać zwracany towar, do kogo kierować reklamację – te informacje jako konsumenci powinniśmy otrzymywać, zanim podejmiemy decyzję o zakupie przez internet. Powinniśmy też wiedzieć kiedy dokładnie zawieramy umowę. Ten moment jest ważny w szczególności przy podejmowaniu decyzji zakupowych  w sieci. Tylko pełne i jasne przedstawienie tych kwestii pozwala na bezpieczne korzystanie z e-commerce. Będziemy stale weryfikować i egzekwować prawidłowe realizowanie obowiązku informacyjnego przez przedsiębiorców – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zarzuty wysunięte przez prezesa UOKiK zostały postawione spółce Whaleco Technology Limited, która odpowiada za prowadzenie sprzedaży przez serwis Temu w Polsce. Jeśli się potwierdzą, firmie grozi kara finansowa w wysokości do 10% obrotu za każde z kwestionowanych działań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: Temu/Freepik

PS SHEIN pozywa Temu za naruszanie praw autorskich

SHEIN pozywa Temu za naruszanie praw autorskich

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się