Produkty L’Oreal już nie będą „wybielały” ani „rozjaśniały” z uwagi na rasistowskie konotacje

Produkty L’Oreal już nie będą „wybielały” ani „rozjaśniały” z uwagi na rasistowskie konotacje
Koncern kosmetyczny L'Oreal zapowiedział, że wycofuje z opisów swoich produktów takie słowa, jak m.in. „biały”, „jasny” czy „rozjaśnianie”. Jest to związane z głośnymi protestami przeciwko rasizmowi.
O autorze
1 min czytania 2020-06-29

Niedawno informowaliśmy o planowanym rebrandingu marek Uncle Ben’s czy Aunt Jemima z uwagi na podtekst rasowy obecny zarówno w nazwach, jak i na opakowaniach brandów. Teraz okazuje się, że koncern L’Oreal będzie kolejną dużą firmą, która postanowiła wprowadzić pewne zmiany w związku z głośnymi, międzynarodowymi protestami przeciwko rasizmowi.

Przedstawiciele marki wydali oficjalne oświadczenie, w którym poinformowali, że podjęli decyzję o wycofaniu słów „biały”, „wybielający”, „jasny”, „rozjaśniający” ze wszystkich opakowań produktów przeznaczonych do pielęgnacji skóry. Zdaniem krytyków koncernu L’Oreal, takie określenia powielają stereotypy, jakoby biała skóra była ideałem piękna.  

Fala krytyki spadła również na koncern Unilever – producenta kremów do rozjaśniania skóry „Fair & Lovely”. Stworzona została nawet petycja, w której internauci żądają, by firma zaprzestała produkcji tych produktów. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przedstawiciele HBO Max poinformowali o usunięciu z platformy kultowego już filmu „Przeminęło z wiatrem”. Tłumaczyli to faktem, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka Reebok poinformowała o zerwaniu wieloletniego kontraktu z firmą CrossFit tuż po tym, jak jej prezes – Greg Glassman – opublikował na Twitterze wpis, w którym w rasistowski sposób nawiązał do głośnej śmierci George’a Floyda.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.