TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Reebok zerwał wieloletni kontrakt z firmą CrossFit po rasistowskim wpisie jej prezesa

Reebok zerwał wieloletni kontrakt z firmą CrossFit po rasistowskim wpisie jej prezesa
Marka Reebok poinformowała o zerwaniu wieloletniego kontraktu z firmą CrossFit tuż po tym, jak jej prezes – Greg Glassman – opublikował na Twitterze wpis, w którym w rasistowski sposób nawiązał do głośnej śmierci George'a Floyda.
O autorze
1 min czytania 2020-06-09

Od dobrych kilkunastu dni w całych Stanach Zjednoczonych trwają masowe protesty przeciwko rasizmowi. Są one echem głośnej śmierci George’a Floyda – 46-letni czarnoskóry mieszkaniec Minnesoty został bowiem uduszony przez policjanta podczas interwencji.

Od tego czasu w USA rozgorzała dyskusja na temat problemu nienawiści na tle rasowym w USA, a także brutalności tamtejszych funkcjonariuszy policji. Jak informowaliśmy, głośny ruch #BlackLivesMatter poparło wiele marek – od Netfliksa, po YouTube’a czy TikToka. 

Napiętą sytuację w Stanach Zjednoczonych postanowił na Twitterze skomentować Greg Glassman, prezes i twórca programu sportowego CrossFit – odpowiedział on bowiem na wpis ośrodka naukowego Institute for Health Metrics and Evaluation potępiający rasizm i wszelkie jego objawy słowami „It’s Floyd-19”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Krótko po tym na CEO firmy CrossFit spadła fala krytyki – internauci zarzucili mu przede wszystkim naśmiewanie się i bagatelizowanie problemu amerykańskiego społeczeństwa.

W efekcie przedstawiciele marki Reebok wydali oficjalnie oświadczenie, w którym potępili komentarz Grega Glassmana i poinformowali o zerwaniu 10-letniej współpracy z firmą CrossFit.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

PS2

Słynny brytyjski artysta znowu nie pozostał obojętny na problem, o którym mówi cały świat i postanowił skomentować go w charakterystyczny dla siebie sposób. Jednocześnie za pomocą swojej nowej pracy Banksy wyraził poparcie dla ruchu Black Lives Matter.

PS3

2 czerwca br. Instagram zalały zdjęcia czarnych kwadratów, które oznaczane były hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja była odpowiedzią na niedawne rasistowskie zdarzenie w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie wyrazem wsparcia dla czarnej społeczności.