Zadaniem konkursowym w kategorii zespołowej jest stworzenie prezentacji przedstawiającej walory przyrodnicze Wisły, natomiast w kategorii indywidulanej, wykonanie fotografii o tej samej tematyce. Zgłoszenia są przyjmowane w jednej z trzech kategorii wiekowych: 4-6 lat, 7-9 lat oraz 10-12 lat. Konkurs potrwa do 8 października 2020 r.
Prace konkursowe oceni specjalne jury, które wyłoni po trzech laureatów w każdej kategorii wiekowej. Na zwycięzców czekają cenne nagrody. Dla szkół i przedszkoli organizatorzy przewidzieli gratyfikacje finansowe w wysokości od 1 do 3 tys. zł. W kategorii indywidulanej do wygrania są nagrody rzeczowe, a ich wartość wynosi od 100 – 500 zł. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 16 października br. Najlepsze prace zostaną zaprezentowane podczas wyjątkowej wystawy, która odbędzie się w siedzibie ANWILU.
Zobacz również
W poprzednich pięciu edycjach konkursu, dodatkową nagrodą dla laureatów był udział we wspólnej akcji zarybiania królowej polskich rzek. W tym roku, ze względu na ograniczenia związane z pandemią, zarybianie odbędzie się bez zaangażowania najmłodszych. Już 23 października do Wisły trafi niemal 150 tysięcy młodych sumów.
Stałym elementem strategii ANWIL S.A. jest troska o środowisko, zakładająca m.in. ochronę zasobów naturalnych oraz krzewienie edukacji ekologicznej. Dlatego spółka angażuje się w akcje wspierające rozwój i ochronę środowiska naturalnego, w tym dbałość o jakość wód w województwie kujawsko- pomorskim. Akcja „Pan Karp zarybia Wisłę” zainicjowana została przez Towarzystwo Promocji Ryb przy wsparciu ANWIL S.A. w 2015 r. Jej celem jest podniesienie poziomu wiedzy uczniów na temat znaczenia ryb dla ekosystemu oraz popularyzacja ichtiologii. W 2019 roku program „Pan Karp zarybia Wisłę” został doceniony m.in. przez Ministerstwo Rozwoju, które umieściło go na liście 30 najwartościowszych projektów ekologicznych ostatniego 30-lecia, a w tym roku znalazł się na liście inicjatyw podejmowanych w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell