Projekt jest wyjątkowy, ponieważ do współtworzenia badania, czyli proponowania pytań, jakie zostaną zadane Polkom, Mobile Institute zaprosił kobiety sukcesu – pracujące i żyjące z pasją, menedżerki, ekspertki, dziennikarki, influencerki, które na co dzień wspierają inne kobiety w życiu i rozwoju.
Ambasadorkami inicjatywy #kobietypytająkobiety #bezmaski zostały m.in. Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG w Santander Bank Polska, Aleksandra Karasińska, redaktor naczelna Newsweek.pl i Forbes, Edyta Krysiuk-Kowalczyk, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju w Żywiec Zdrój, Iwona Kutyna, dziennikarka, prowadząca, wydawca, producent, związana także z portalem Onet, gdzie prowadzi Onet Rano, Joanna Nojszewska, zastępczyni redaktora naczelnego Twojego Stylu, Anna Nowacka, menadżer ds. partnerstw strategicznych w EMPIKu, Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, Anna Skoczylas, mentor biznesu w nurcie psychologii pozytywnej i Wykładowca SGH i Brian Tracy International, CEO w portugalskiej spółce FMCG, Justyna Skorupska, board representative & omnichannel expert w e-point SA oraz założycielka fundacji Kobiety e-biznesu, Joanna Stopyra, konsultant PR i założycielka portalu Women Power Media, Daria Sulgostowska, global corporate communications manager i rzecznik prasowy CCC SA, Karolina Szenk, kierownik ds. rozwoju sprzedaży detalicznej w UPS, Karolina Szuba, członek zarządu Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego Baltona S.A. oraz COO, Anna Urbańska, master trener Structogram, wiceprezes zarządu i partner Instytutu Colina Rose.
Zobacz również
Do akcji mogą dołączać też internautki. Pytania można zgłaszać do 17 lipca na dedykowanym landing page projektu lub wchodząc bezpośrednio na link https://opinie.mobi/token/WOM20. Spośród nadesłanych pytań, ambasadorki projektu wybiorą 10 najciekawszych, poruszających najważniejsze obszary i te trafią do badania.
– Pomysł jest taki, żeby zadać w końcu kobietom pytania, które najbardziej interesują nie tylko badaczy i biznes, ale też po prostu inne kobiety. Chcemy spojrzeć na siebie #bezmaski, poznać nasze marzenia, problemy, wyzwania. Może okaże, się, że mamy ze sobą wiele wspólnego, cudownie się różnimy albo nosimy w sobie jeszcze stereotypy, które nie są już prawdziwe i nie musimy się do nich odnosić w naszym życiu. Wyniki realizowanych przeze mnie w Mobile Institute badań, w bardzo różnych obszarach, pokazują, że kobiety są bardzo aktywne, otwarte i często to właśnie one szybciej reagują na pojawiające się trendy. Chociażby w naszym ostatnim badaniu Green Generation okazało się, że ekologia zdecydowanie „jest kobietą”. Informacje o stanie środowiska śledzi 43% kobiet i jedynie 22% mężczyzn, a nasz kraj jako ekologicznie zagrożony uznaje odpowiednio 60% kobiet i 34% mężczyzn. Idee takie jak slow life, work-life-balance czy mindfulness są też bliższe kobietom. Polki interesują się coraz częściej nowymi technologiami, grają w gry wideo, uprawiają sporty ekstremalne i lubią duże, mocne auta. Oczywiście nie wszystkie, oczywiście nie wszędzie – ale to właśnie chcemy zbadać – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute i pomysłodawczyni akcji #kobietypytająkobiety.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]