W ramach trwającej obecnie konferencji klimatycznej COP24 ProVeg zainaugurował kampanię „Zmieniaj dietę, nie klimat”, której celem jest zachęcenie Polaków do ograniczenia konsumpcji produktów odzwierzęcych ze względu na przeciwdziałanie zmianom klimatu. Kampania pokazuje, że hodowla zwierząt jest jednym z największych czynników przyczyniających się do zmian klimatu, odpowiadając za 14,5% emisji gazów cieplarnianych – to więcej niż cały sektor transportu.
Zobacz również
Komunikacja kampanii „Zmieniaj dietę, nie klimat” będzie wspierana wizualnie poprzez citylighty i billboardy w pierwszej połowie grudnia. Citylighty zawisną w Warszawie na wiatach przystankowych w centrum miasta. W Katowicach citylighty i billboardy z komunikatem o kampanii ProVeg będzie można znaleźć na lotnisku, na przystankach autobusowych oraz w okolicach Międzynarodowego Centrum Kongresowego, w którym odbywa się COP24.
– Zależy nam, by poprzez pozytywny przekaz, edukację, dostarczenie wiarygodnych informacji oraz praktycznych porad i wskazówek przygotowanych przez ekspertów, jak największa liczba osób dowiedziała się, dlaczego warto wybierać roślinne alternatywy. Chcemy, by dzięki naszym działaniom Polacy poznali korzyści płynące z wyboru posiłków roślinnych – dla naszego środowiska, a także zdrowia czy dobrostanu zwierząt hodowlanych – mówi Marcin Tischner, koordynator kampanii „Zmieniaj dietę, nie klimat” w ProVeg Polska.
Za kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Olmeka Creation House.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W dniach 2-14 grudnia br. w Katowicach odbywa się konferencja ONZ w sprawie zmian klimatu – COP24. ProVeg bierze udział w wielu wydarzeniach podczas konferencji i wzywa do zajęcia się przemysłową hodowlą zwierząt jako zagrożeniem dla klimatu. Na COP24 organizacja opowiada się za tym, aby w większym stopniu skupić się na przemysłowej hodowli zwierząt jako przyczynie zmian klimatycznych. Podczas konferencji klimatycznej ProVeg przedstawi petycję do ONZ wzywającą do zmiany światowego systemu żywnościowego. Zebrano już 100 000 podpisów w tej sprawie.
Co więcej, 11 grudnia odbędzie się wręczenie nagrody ONZ w dziedzinie ochrony klimatu „Momentum for Change” dla ProVeg. Projekt skierowany do szkół „Action Plant-Power”, zainicjowany przez ProVeg i firmę ubezpieczeniową BKK ProVita, koncentruje się na promowaniu korzyści diety roślinnej wśród dzieci. W ramach projektu KEEKS ProVeg oferuje z kolei pracownikom kuchni szkolenia w zakresie przyjaznego dla klimatu zbiorowego żywienia.
PS
22 sierpnia obchodzony jest światowy dzień mleka roślinnego. Z tej okazji ProVeg Polska w 2018 roku zaprezentowała kampanię społeczną, w ramach której promowała etyczne, zdrowe i przyjazne środowisku alternatywy dla mleka pochodzenia zwierzęcego.