Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 7 [ANALIZA]

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 7 [ANALIZA]
W siódmej części przeglądu i charakterystyki najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku przeczytasz o kategoriach „Suplementy i odżywki”, „Sztuka, rozrywka i prezenty”, „Ślub i wesele” oraz „Wyroby tytoniowe i konopne”.
O autorze
5 min czytania 2024-12-04

Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj krótką analizę blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto.

Zespół Elephate w najnowszym raporcie „Ranking blogów w e-commerce, edycja 2024” przeanalizował aż 524 sklepy z 32 branż. 

W cyklu artykułów przyjrzymy się blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny.

W części siódmej przeanalizujemy blogi z następujących kategorii:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów 

Przekonaj się, za co warto wyróżnić blogi e-commerce marek Medpak, Prezentarzeń, Janachowska Party&Wedding i Vaporshop.

Suplementy i odżywki

Sklep medpak.com.pl posiada sekcję contentową w formie prawie 500 artykułów na blogu skierowanych do entuzjastów zdrowego stylu życia i odżywiania oraz aktywności fizycznej. Treści podzielone są na 9 kategorii, w tym treści dotyczące aromaterapii, lifestylowe, tematy parentingowe, praktyczne porady, rankingi, edukacyjne teksty na temat różnego typu schorzeń oraz suplementów diety, wskazówki urodowe, a także informacje o odżywianiu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za to należą się brawa:

  • Artykuły targetują często wyszukiwane frazy, które zostały również uwzględnione w title, meta description oraz nagłówkach. Ułatwia to algorytmom zrozumienie, co użytkownik może znaleźć na danej stronie i pozwoli jej wyświetlać się w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page, czyli wyniki wyszukiwania na wpisane słowa kluczowe) na konkretne zapytania. 
  • Blog wspiera sprzedaż za pomocą boxów z rekomendacjami polecanych produktów powiązanych z tematem wpisu.
  • Autorzy bloga zachęcają użytkowników do interakcji i udostępnienia wpisu oraz pozostawienia komentarza. Ponadto wpisy posiadają datę publikacji oraz liczbę odwiedzin, na tej podstawie można ocenić ich aktualność oraz popularność. 

To warto poprawić: 

  • Warto zaimplementować spis treści, aby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po konkretnym wpisie. Natomiast w kontekście całego bloga dobrym pomysłem będzie implementacja wewnętrznej wyszukiwarki. 
  • Artykuły poza zdjęciem głównym nie posiadają grafik, co może wywoływać u użytkowników wrażenie ściany tekstu i zniechęcić ich do zapoznania się z treścią wpisu, a tym samym skrócić czas spędzony przez nich na stronie. 
  • Niektóre atrybuty title są zbyt długie, co może skutkować tym, że nie wyświetlają się w całości w wyszukiwarce. Dlatego rekomendujemy ich skrócenie.

Sztuka, rozrywka i prezenty

Sekcja contentowa prezentmarzeń.com skupia się na blogu prezentowym, na którym publikowane są treści dotyczące podarunków na różne okazje. Wpisy przybierają zwykle formę poradników dla osób szukających idealnego upominku, zawierają propozycje prezentów, ciekawostki, gotowe życzenia oraz inspiracje i aktualności związane z trendami. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za to należą się brawa:

  • Publikacje są bezpośrednio powiązane z działalnością marki i zawierają odpowiedzi na pytania użytkowników o doborze prezentów na różne okazje. Wpisy mają charakter ponadczasowy, a ogólne tytuły targetują szerokie grono odbiorców. 
  • W artykułach znajdują się sekcje z produktami związanymi z omawianym tematem oraz buttony z CTA kierujące do konkretnych kategorii produktowych. Ułatwia to użytkownikom szukającym inspiracji na prezenty przejście bezpośrednio z bloga do panelu składania zamówienia. 
  • Nowe artykuły są publikowane regularnie, co jest niezbędne dla sukcesu contentu. Strony często aktualizowane są lepiej oceniane przez wyszukiwarki, co pomaga przyciągać nowych czytelników i budować autorytet w branży. 

To warto poprawić: 

  • Nie należy zapominać o opublikowanych już treściach. Warto aktualizować starsze artykuły, by poprawić ich widoczność w wyszukiwarkach. Pozwoli to również generować ruch na dłuższy czas. Odświeżone treści mogą być również promowane w social mediach i newsletterach. 
  • Znacznik title w artykułach często jest zbyt długi niż zalecany, przez co może nie wyświetlać się w całości w wynikach wyszukiwania. Warto go skrócić, aby nie przekraczał 600 pikseli bądź 65 znaków.

Ślub i wesele

Sekcja contentowa portal.janachowska.pl to obszerne źródło wiedzy dla wszystkich, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami, zaczerpnąć inspiracji na wyjątkowe okazje i poznać sekrety stylu gwiazd. Osoby, które organizują ślub i wesele również znajdą tutaj coś dla siebie. Artykuły zostały podzielone na 5 głównych kategorii: „Newsy”, gdzie pojawiają się informacje ze świata gwiazd i celebrytów, „Party” dotyczące organizacji różnego typu imprez i związanych z tym kwestii, „Wedding”, czyli wszelkiego typu treści przeznaczone dla planujących wesele, „Lifestyle” – dotyczy psychologicznej sfery budowania relacji międzyludzkich, kwestii pielęgnacyjnych oraz „Rozrywka”.

Za to należą się brawa:

  • Wsparcie sprzedaży występuje tutaj w subtelny sposób i odbywa się dwojako. Pierwsza opcja to kontekstowe linkowanie do kategorii w treści. Drugą metodą są umieszczone w artykule zestawienia zdjęć, które przenoszą użytkownika na stronę sklepu i umożliwiają zakup konkretnego produktu. 
  • Opinie mają moc! Autorzy bloga przekazali w ręce odbiorców możliwość oceny konkretnego wpisu w skali od 1 do 5 gwiazdek oraz dodanie komentarza, co z jednej strony umożliwia użytkownikom wyrażenie własnej opinii, a z drugiej strony skorzystanie z recenzji innego czytelnika, który już zapoznał się z treścią.
  • Wpisy targetują popularne frazy kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników. Została w nich zastosowana właściwa struktura nagłówków, title oraz meta description. Z perspektywy SEO warto również zwrócić uwagę na krótkie URL. Wszystkie powyższe elementy wpływają pozytywnie na pozycjonowanie i widoczność strony.

To warto poprawić: 

  • Na niektórych podstronach brakuje description, a znaczniki title są zbyt krótkie i nie zawsze oddają to, co użytkownik może znaleźć na stronie. Warto poprawić te elementy, aby zachęcić internautę do kliknięcia linku w wynikach wyszukiwania i zapoznania się z artykułem.
  • Należy popracować nad ogólnym wyglądem pojedynczego wpisu – w wielu przypadkach grafiki mają różne wielkości i formaty, co może negatywnie wpływać na odbiór tekstu. Ponadto pojawiają się też podlinkowane screeny prowadzące do profili na Instagramie oraz osadzone w treści posty z Instagrama. Jeśli jest taka możliwość, warto zdecydować się wyłącznie na drugą opcję i sukcesywnie korzystać z niej w artykułach. Ujednolicenie tego elementu sprawi, że cały blog stanie się bardziej estetyczny, a w branży ślubnej jest to niezwykle istotne i może wpływać na decyzje zakupowe użytkowników.
  • Na stronie autora pod sekcją „bio” znajdują się ikonki mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest, czy X, jednak po najechaniu na nie myszką nie przenoszą do wyżej wymienionych portali. Może to być mylące dla użytkownika. Dlatego, jeśli decydujemy się na taki zabieg, warto faktycznie umieścić pod ikonkami odnośniki do profili autora, bądź po prostu usunąć ten element.

Wyroby tytoniowe i konopne

Sekcja blogowa serwisu vaporshop.pl to baza artykułów skierowana do osób zainteresowanych tematyką konopi. Czytelnicy mogą tutaj znaleźć artykuły informacyjne dotyczące właściwości konopi, poradniki, jak wybrać akcesoria do palenia oraz nowości i trendy. Publikacje podzielono na 3 główne kategorie, które obejmują takie zagadnienia, jak wybór oraz recenzje waporyzatorów, wszelkiego typu informacje i trendy w dziedzinie palenia – także alternatywnego oraz te dotyczące medycznej marihuany, cbd i badań naukowych w tym zakresie. 

Za to należą się brawa:

  • Na blogu zastosowano kilka udogodnień dla użytkowników i wyszukiwarek. Każdy artykuł zawiera bowiem spis treści ułatwiający nawigację po tekście, datę publikacji, która pozwala ocenić aktualność treści oraz liczbę odwiedzin i polubień, na podstawie której można ocenić popularność wpisu.
  • Boxy produktowe z powiązanym tematycznie asortymentem marki, które kierują bezpośrednio na stronę produktu i skracają w ten sposób ścieżkę zakupową użytkownika, wspierając sprzedaż.
  • Autorzy bloga są otwarci na interakcję z użytkownikami, pod każdym wpisem znajdują się odnośniki do social mediów, gdzie mogą oni podzielić się publikacją oraz sekcja z komentarzami. 

To warto poprawić: 

  • Z perspektywy SEO należy zwrócić uwagę na to, że wpisy posiadają często za długi title i zbyt krótkie description, w których brakuje frazy głównej. Nie została ona również uwzględniona w nagłówkach.
  • Warstwa wizualna bloga i całej strony wymaga dopracowania pod kątem estetycznym. Produkty znajdujące się w boxach produktowych mają różnej wielkości zdjęcia, co może wyglądać niechlujnie. Warto ujednolicić ten aspekt również na karcie produktu i przyjąć jedną wielkość obrazów. 
  • Ponadto większość wpisów nie posiada grafik śródtekstowych, tylko zdjęcie główne, któremu brakuje alt tekstu. Tekst alternatywny powinien wyświetlić się w momencie, gdy pojawia się problem z załadowaniem grafiki.

Podsumowanie

Aby poznać pozostałe statystyki i konkretne taktyki, jak sklepy internetowe w różnych branżach pozyskują ruch organiczny za pomocą sekcji contentowych, pobierz raport „Ranking blogów w e-commerce 2024” pod patronatem NowyMarketing.

PS Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 6 [ANALIZA]