PrzeglądTygodnia [01-07.04.2025]: Cześć Ciało w cyklu #OdKulis, przepis na okładkę książki, popkulturowe plakaty Lecha Poznań

PrzeglądTygodnia [01-07.04.2025]: Cześć Ciało w cyklu #OdKulis, przepis na okładkę książki, popkulturowe plakaty Lecha Poznań
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 1 a 7 kwietnia 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-04-07

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu NowyMarketing Podcast, w którym rozmawiamy z ekspertkami z branży reklamowej o kulisach współpracy między kreacją a client service. Gośćmi odcinka były Zuzanna Krzystosiak – Creative Lead w Picture Perfect, agencji, która jest częścią HOLO Group oraz Małgorzata Jabłońska – Account Director w HOLO Group. >>> Sprawdź.
  • W ramach cyklu #OdKulis o Fundacji i platformie edukacyjnej Cześć Ciało opowiada Olga Kwiecińska – pomysłodawczyni i założycielka. >>> Czytaj więcej.

  • Czy okładka wpływa na wzrost poziomu sprzedaży książki? Jakie są najważniejsze elementy książkowej okładki? Sprawdź w tym odcinku cyklu „Przepis na…”. >>> Czytaj więcej.
  • O oznaczaniu współprac reklamowych przez influencerów, sposobach monitorowania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przestrzegania prawa konsumenckiego i najczęstszych rodzajach naruszeń popełnianych przez twórców internetowych opowiadają Małgorzata Cieloch, Rzeczniczka Prasowa UOKiK oraz Krzysztof Lehmann, Zastępca Dyrektora Delegatury UOKiK w Bydgoszczy. >>> Sprawdź. Wywiad ukazał się w Playbooku #1 o influencer marketingu >>
  • Akcja #BurzymyBariery T-Mobile i Dawida Podsiadło? Pedro Pascal tańczący w reklamie słuchawek Apple? A może „koputko” od grupy teatralnej Mumio? Sprawdź, które kreacje reklamowe cieszyły się największym zainteresowaniem czytelników NowegoMarketingu w marcu 2025 roku. >>> Czytaj więcej.
  • W jaki sposób AI Overview wpłynie na SEO? Jakie kluczowe korzyści i wyzwania niesie ze sobą ta innowacja? Swoimi przemyśleniami na ten temat podzielili się eksperci: Tomasz Biegun z WhitePress, Rafał Kobylarczyk z Whites i Aleksandra Laskowska z WebTalk. >>> Czytaj więcej.
  • 2 kwietnia br. Donald Trump zapowiedział wprowadzenie nowego pakietu ceł. Komentarzem do tej sytuacji dzieli się Paweł Majtkowski, analityk eToro w Polsce. >>> Czytaj więcej.
  • O tym, dlaczego strategie omnichannel są lepsze niż planowanie samego CTV, biorąc pod uwagę zasięgi, możliwości targetowania i interakcji z użytkownikiem pisze w swoim tekście Anna Gruszka, Chief Growth Officer w adQuery. >>> Sprawdź.

  • Komisja Etyki Reklamy uznała za słuszne skargi skierowane wobec kontrowersyjnej reklamy Aquaparku Fala w Łodzi. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i ciekawe akcje

  • 87 proc. pracowników biurowych słyszy w pracy słowa lub sformułowania, które ich irytują. Tak wynika z badania rocketjobs.pl i justjoin.it. Na jego podstawie powstał poradnik „Nie mów do mnie ASAP! O spoko języku w pracy”, przygotowany we współpracy z znanymi językoznawcami. >>> Sprawdź.

  • W kolejnej odsłonie akcji #BurzymyBariery, T-Mobile wraz z Dawidem Podsiadło przekonują, że Polacy każdego dnia coraz chętniej zamieniają charakterystyczny „Polish Smile” na tradycyjny uśmiech. >>> Sprawdź.
  • Każdego roku w Polsce około 30 tysięcy kobiet pada ofiarą gwałtu. Ruszyła kampania „Ona temu winna?”, której celem jest zmiana narracji i sposobu postrzegania ofiar przez społeczeństwo, a przede wszystkim zdjęcie z nich jażma odpowiedzialności. >>> Sprawdź.
  • Jak wynika z badań Fundacji Avalon, ponad 60% osób z niepełnosprawnościami ma utrudniony dostęp do lekarza. W tegorocznej edycji akcji „Zbadaj się, nie odkładaj” fundacja po raz kolejny przekonuje, że wykluczenie medyczne to zjawisko, z którym należy bezwzględnie walczyć. >>> Czytaj więcej.
  • Ruszyła kampania społeczna „Zobacz osobę”, której celem jest zwrócenie uwagi na zjawisko oceniania i stereotypizacji, a także przypomnienie o wartości i niezbywalnej godności każdego człowieka. Akcja została zainicjowana przez warszawską instytucję kultury Centrum Myśli Jana Pawła II. >>> Sprawdź.

  • Na TikToku @knorrpolska przeprowadzono najdłuższy w Polsce, 7-dniowy stream na żywo. To element promocji nowego smaku nudli Knorr. >>> Czytaj więcej.
  • Grecki Greenpeace wykorzystał „trend Ghibli”, aby zwrócić uwagę społeczeństwa na katastrofy ekologiczne wokół nas. >>> Sprawdź.
  • Powstał Lie Detector od Pedigree, czyli wykrywacz kłamstw dla czworonogów. >>> Sprawdź.

  • Kampania „The Edible Soap” zwraca uwagę na zjawisko ubóstwa higienicznego w Wielkiej Brytanii. W ramach akcji powstało mydło, które wyprodukowano m.in. z sosu pomidorowego i mąki owsianej, co ma uświadamiać społeczeństwu, jak wiele osób musi na co dzień wybierać pomiędzy higieną i uczuciem sytości. >>> Sprawdź.
  • Kampania „The Hug” belgijskiej organizacji VSV zachęca do większej uważności na motocyklistów. W emocjonalnym klipie przekonuje, że każdy z nich ma kogoś, kto na niego czeka. >>> Sprawdź.
  • Twórcy kampanii „MommyPhone” zwracają uwagę na kryzysy psychiczne młodych rodziców w okresie okołoporodowym. >>> Sprawdź.

Wydarzenia

  • Social media już od dłuższego czasu nie służą jedynie do komunikacji czy rozrywki – stały się potężnym narzędziem sprzedażowym, wpływającym na decyzje zakupowe milionów konsumentów. WIęcej na ten temat dowiesz się podczas webinaru „Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową?” prowadzonego wspólnie przez Territory Influence i NowyMarketing. Zapisz się >> TUTAJ i widzimy się już 10 kwietnia br. o godz. 11.00.

  • Marka Cheetos zaprasza na Wystawę Sztuki Współcheesnej, która w dniach 5-11 kwietnia br. odbędzie się w galerii przy ul. Marszałkowskiej 34/50/666 w Warszawie. Wydarzenie to element kampanii „Can’t touch this”, która skupia się na charakterystycznym, pomarańczowym pyłku pozostającym na palcach po zjedzeniu chrupków Cheetos. >>> Sprawdź.


#PolecajkiNM

Sprawdź 45. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem polecamy:  

  • poradnik Rocket Jobs i Just Join IT „Nie mów do mnie ASAP! O spoko języku w pracy”,
  • raport Instytutu Monitorowania Mediów IMM i Stowarzyszenia Demagog, analizujący medialność kandydatów na prezydenta,
  • podcast „Strefa zarządzania Uniwersytetu SWPS” z udziałem dr Marzeny Cypryańskiej-Nezlek i Pawła Bojarskiego na temat tego, czy świadomość ekologiczna przynosi firmie korzyści,
  • odcinek podcastu „Wycinki z Przyszłości”, w którym Monika Borycka i Joanna frota Kurkowska rozmawiają na temat remixów popkultury, interfejsach, ekonomii twórców i GenAI,
  • odcinek podcastu „Mamy na to slajd” na temat tego, czy insight zasługuje na tytuł matki dobrej idei; gościnią odcinka jest Magdalena Kosińska.

PS PrzeglądTygodnia [25-31.03.2025]: wywiad z Matteo Brunettim, jak AI Overview wpłynie na e-commerce, Dawid Podsiadło w kampanii #BurzymyBariery