#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach

#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 5 a 12 listopada 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-11-12

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Dorota Bigo oraz Aleksandra Gawlas były gościniami NowyMarketing Podcast. Rozmawialiśmy między innymi o tym, jak technologia może wpłynąć na efektywność kampanii na YouTube.
  • W cyklu „Budowanie wizerunku marki” rozmawiamy z Piotrem Wawrysiukiem, założycielem marki PsiBufet.
  • Sprawdź, jak marki i influencerzy zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów.
  • Przygotowaliśmy kolejne zestawienie suszonek miesiąca, czyli top kreacji, tym razem z października 2024 roku. Sprawdź, co znalazło się na liście.
Suszonki miesiąca: top 21 kreacji października 2024 [PRZEGLĄD]
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • W cyklu #LegalneCzwartki Milena Balcerzak i Natalia Drążek odpowiedziały na pytanie: co mówi prawo na temat deepfake’ów w reklamie? Sprawdź.
  • Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Grzegorz Markowski, Jacek Stalewski, Dorota Banaszek i Tomasz Skowroński opowiadają w ramach cyklu #TheBestOfEffie o kampanii „Wszyscy Przechodzą do Play” marki Play. Jak wspominają powstanie kampanii jej twórcy?
  • Jak temat mindfulness jest wykorzystywany w kampaniach reklamowych? Sprawdź przegląd, który przygotowała Agnieszka Jaśkiewicz.
  • Bartosz Wójcik zaprasza na podsumowanie najważniejszych wniosków z raportu „E-commerce w Polsce 2024”. Czytaj więcej.
  • Jak często internauci poszukują informacji na temat firm i usługodawców zlokalizowanych niedaleko nich? Czego najczęściej poszukują? Co biorą pod uwagę, przy wyborze lokalnej firmy czy też dostawcy usług? Między innymi na te pytania znajdziesz odpowiedź w raporcie „Lokalny handel internetowy 2024”, przygotowanym przez platformę TrustMate.io. 
  • Ceneo opublikowało kolejną edycję „Raport e-commerce”. Kiedy i jak kupujemy? Między innymi na to pytanie znajdziesz odpowiedź w publikacji. Przedstawiono również laureatów 15. Rankingu Zaufanych Sklepów. Ulubieńcy konsumentów to np. InPost, Gemini czy Eobuwie.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • PZU Zdrowie ruszyło z akcją #DlaKOLEGIPytam, w ramach której dzieli się wiedzą i zachęca mężczyzn do badań profilaktycznych. W tym roku kampania nawiązuje do różnych dzieł sztuki.
  • LEGO® prezentuje polską edycję kampanii „More Than Perfect”.
  • UNICEF rozpoczął kampanię #TransportDlaMłodych i opublikował raport dotyczący wykluczenia transportowego dzieci w wieku od 12 do 19 lat w Polsce. Sprawdź.
  • Marka Theraflu rusza z kampanią „MAMY czas na zdrowie”, która porusza temat korzyści płynących z dbałości o zdrowie pracownika.
  • Jeśli chcesz zamienić się w Świętego Mikołaja i zrobić coś dobrego dla osób starszych to dołącz do akcji „Listy” Fundacji Święty Mikołaj dla Seniora i spełnij ich marzenia. 
  • Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej S.A. wybranych inwestycji w latach 2020–2023. Przedsięwzięcia, które miały zwiększyć konkurencyjność w obszarze nowoczesnych usług pocztowych, prowadzone były nierzetelnie i niegospodarnie. 
  • UOKiK zbada, czy mechanizmy wykorzystywane przez serwisy Zrzutka.pl, Pomagam.pl oraz Siepomaga.pl wyczerpują definicję „zwodniczych interfejsów”. Wątpliwości budzą m.in. praktyki związane z pobieraniem opłat na działalność serwisu, w tym pokrycie kosztów transakcji.
  • Rzeczniczka Praw Dziecka złożyła do Rady Reklamy skargę na reklamę łódzkiego Aquaparku Fala.
  • W związku z opublikowanym projektem Rady Ministrów o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do premiera z prośbą o uwzględnienie opinii RPD w dalszych pracach rządu. Czytaj więcej.
  • Prezes UODO nałożył karę 15 tys. zł i 20 tys. zł na MOPS, MOSiR w Kutnie oraz spółkę obsługującą instytucje po tym, jak jeden z pracowników zgubił pendrive’a, na którym znajdowały się dane osobowe.
  • Deloitte opublikowało wyniki raportu „Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2024”, w którym podsumowano wartość branży mody i dóbr luksusowych.
  • BMW Motorrad ruszyło z kampanią „Zakochaj się w jesieni”, której towarzyszy hasło „Uczyń z życia przejażdżkę”. Inspiracją do powstania plakatów promujących akcję stały się kolorowe liście, w które wkomponowano motyw jezdni.
  • Marka płatności mobilnych Payconiq by Bancontact i odzieżowy brand Paradox Brussels stworzyły Equal Pocket Denim, jeansy dla kobiet uwidaczniające tę dysproporcję. Kieszenie w wyprodukowanym modelu mają różne rozmiary.

#PolecajkiNM cz. 29

Sprawdź 29. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem znajdziesz w nim:

🔸 raport „Ziemianie Atakują” od Kantar Polska, United Nations Global Compact Network Poland oraz agencji Lata Dwudzieste, podsumowującego największe wyzwania środowiska naturalnego oraz reakcje Polaków i ich gotowość do ewentualnych zmian stylu życia i konsumpcji,

🔸raport Havas Meaningful Brands 2024, w którym poznasz 30 najbardziej znaczących marek w 2024 roku,

🔸 raport Izba Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce 2024”,

🔸 dwa odcinki NowyMarketing Podcast. Pierwszy z udziałem Anny Zimeckiej oraz Pawła Tyszkiewicza, w którym rozmawiamy o 25-leciu Effie Poland; drugi z udziałem Doroty Bigo i Aleksandry Gawlas-Wilińskiej, w którym rozmawiamy o konkursie YouTube Works Awards,

🔸 odcinek podcastu „Moja droga”, w którym Barbara Mierzwińska i Dagmara Brzezińska goszczą Alinę Sztoch, współzałożycielkę i zarządzającą kultową dziś marką Kubota,

🔸 odcinek podcastu „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński gości Jacka Szyndlera, co-foundera polskiej marki NAOKO,

🔸 odcinek podcastu „E-commerce oczami praktyków”, w którym Piotr Szyszka i Michał Broś goszczą Tomasza Serafina, członka zarządu marki Kodano Optyk.

PS #PrzeglądTygodnia [25.10-04.11.24]: wywiad z Martyną Wojciechowską, „Co NAPRAWDĘ straszy?”, Bullshit’o’Meter, „Łap kalendarz 2025″