>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- InPost w ramach wspólnej inicjatywy z Centrum Ratownictwa zainstaluje nawet 100 stacji Helpbox 365. Każda jest wyposażona w defibrylator AED, a wszystko dzięki inCoinom przekazywanym przez użytkowników aplikacji InPost. O pomyśle poinformował w social mediach Rafał Brzoska, a akcja okazała się całkowitym sukcesem. W ciągu kilku dni zebrano kwotę potrzebną na zakup 15 AED, a to nie koniec. Czytaj więcej >>
Zobacz również
- Jak marki kreują emocje i wspierają kobiecy futbol? Agnieszka Mikołajczak z LUCKYYOU analizuje m.in. współpracę Ewy Pajor z F25 Production, kampanię Lidla „Never Stop Growing” i „Always in your corner” od marki Visa. Czy kobiecy futbol wciąż pozostaje w cieniu męskiego również w świecie marketingu? Przekonaj się >>

- Jacek Dziura (Dyrektor Pionu Mediów i Komunikacji w NASK), Marcin Kalkhoff (BrandDoctor.pl), Paweł Loedl (Chief Strategy Officer w VML), Maciej Nowicki (Creative Director w ALL THINGS AI), Agata Patoła (Creative Copywriterka w DDB Warszawa), Jacek Pawlak (Strategic & Creative Director w tenpawlak & co.) i Maciej Pichlak (Interim Marketing Director, Marketing Strategist & Consultant w Diverger Polska) podzielili się przemyśleniami na temat kampanii jeansów American Eagle z Sydney Sweeney. Czy kontrowersyjna kampania przyniosła ich zdaniem więcej szkody, czy jednak pożytku? Przeczytaj >>

Kampanie i akcje warte uwagi
- Singapurska biblioteka udowadnia, że czytanie wciąga – dosłownie. W Azji ożywiono książki dzięki AR, zmieniając lekturę w multisensoryczną przygodę z użyciem okularów Snap Spectacles. Czy taki ruch zachęci do czytania najmłodsze pokolenia? Czy inne kraje też zdecydują się testować możliwość łączenia technologii z literaturą? Być może warto, bo raport Biblioteki Narodowej pokazuje, że w 2024 roku zaledwie 41% Polaków przeczytało co najmniej jedną książkę. Dowiedz się więcej >>
- Podczas turnieju Cincinnati Open Carlos Alcaraz, Iga Świątek, Aryna Sabalenka i Jannik Sinner sprawili niespodziankę swoim największym fanom. Akcja „The Memory of a Lifetime” pozwoliła miłośnikom tenisa spotkać się na żywo z gwiazdami. Wszystko w ramach nagrań do tzw. fan cam, w ramach której kibice mieli nagrać krótkie wiadomości dla tenisistów. Poznaj szczegóły >>
- Reklama na przekór trendom i zasadom? Startup Cluely udowadnia, że to ma sens! W sercu reklamowego chaosu, na Times Square, pojawiły się minimalistyczne billboardy firmy technologicznej. To biały ekran z czarnym napisem: „hi i’m roy im 21 / this was very expensive / pls buy my thing”. Bez CGI i efektów specjalnych, a wciąż przyciąga wzrok. Przeczytaj o szczegółach >>

Czego nauczył nas case kampanii American Eagle z Sydney Sweeney [OPINIE]
- Audi proponuje klientom jazdę próbną na… TikToku. To nie żart, ale element promocji modelu auta RS3 w RPA. Wystarczy włączyć aplikację, obrócić telefon, i już można cieszyć się emocjami (prawie) takimi, jakie towarzyszą faktycznym kierowcom Audi. Czy to pierwszy krok w kierunku rewolucji social mediów i motoryzacji? Przekonaj się >>
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Co się stanie, gdy kultowe klocki LEGO spotkają plastelinowy świat Aardman Animations? Powstaje „Boop” – film, który… dokończą dzieci! Kreatywność najmłodszych przenosi się z pokoju zabaw prosto na ekran, a LEGO udowadnia, że wyobraźnia nie ma granic. Dowiedz się więcej >>
Raporty i badania
- Raport od System1 przynosi odpowiedź na pytanie o to, które reklamy okazały się najskuteczniejsze i najlepiej spełniły swoje zadanie. Z najnowszej odsłony wynika, że latem w mediach królowały reklamy, których twórcy wykorzystali motyw kobiecego sportu. Na pierwszych trzech miejscach znalazły się kreacje od Axa, „Keep on Kicking” (Mistrzostwa Europy kobiet UEFA) z oceną 4,5 gwiazdki, ITV i ich zapowiedź Mistrzostw Europy kobiet (UEFA Women’s Euro) oceniona na 4,3 gwiazdki, oraz Walkers, „Two footballers walk into a bar” z hasztagiem #NoWalkersNoGame (Mistrzostwa Europy kobiet UEFA) z oceną 4,2 gwiazdki. Więcej dowiesz się TUTAJ >>
- Raport Facebook & Ad Trends lipiec 2025 pokazał, że Temu rośnie w siłę. Platforma e-commerce w minionym miesiącu emitowało już niemal 70 tysięcy reklam. Na kolejnych miejscach znalazły się takie marki jak Da Grasso, Pepsi, KFD czy New Balance. Wśród najbardziej zasięgowych reklam w Mecie wygrał Revolut, a w TOP 15 znalazły się łącznie 4 reklamy brandu. Poznaj szczegóły lipcowej edycji raportu >>

- IMM opublikował raport, według którego w kategorii Film rankingu 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce najwyżej uplasowała się Julia Wieniawa-Narkiewicz. Wartość medialna jej marki wyniosła 248,6 mln zł, a zasięg przekroczył 1,3 mld kontaktów z przekazem. Wynik ten dał jej również ósme miejsce spośród wszystkich badanych kategorii corocznego rankingu. Na kolejnych miejscach w kategorii znalazły się Barbara Kurdej-Szatan (1,2 mln), a na trzecim Małgorzata Kożuchowska (1,1 mln). Poznaj szczegóły raportu >>

- Booking.com opublikował raport „Global AI Sentiment Report”, który pokazuje, w jaki sposób ludzie wykorzystują AI, czy jej ufają i jak reagują na sztuczną inteligencję, zarówno w życiu codziennym, jak i w podróży. Jak się okazuje: 91% konsumentów wyraża entuzjazm wobec sztucznej inteligencji, 79% wie, co to AI, a aż 89% chce wykorzystać sztuczną inteligencję w swoich planach podróży. Przeczytaj więcej o wynikach raportu>>
- Które treści cieszyły się największym zainteresowaniem użytkowników TikToka w lipcu 2025? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w raporcie TikTok Trends. Netflix Polska zanotował wzrost zaangażowania o 2,36 mln, podobnie jak Energylandia (+0,83 mln interakcji). Na szczycie profili z największą liczbą odtworzeń znalazł się natomiast Lidl. Poznaj szczegóły zestawienia >>
