>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Fundacja „Dzieci Są z Nami” założona przez influencerkę Lil Masti budzi skrajne emocje. Z jednej strony deklaruje wsparcie dla rodziców, którzy dzielą się wizerunkiem dzieci w sieci, z drugiej – stawia się w opozycji do ruchów apelujących o większą ochronę prywatności najmłodszych. Czy to realna pomoc, czy próba normalizacji sharentingu? O problemie sharentingu i jego konsekwencjach dla dziecka mówi Wiktoria Kinik. W imieniu Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu temat promocji sharentingu w sieci komentuje Justyna Oracz. Opinią na temat fundacji dzielą się Kinga Szostko oraz Mikołaj Chałas. >>> Czytaj więcej.
- Założona przez influencerkę Lil Masti fundacja „Dzieci są z Nami” chce uczestniczyć w rozmowie o obecności dzieci w mediach społecznościowych. Deklaruje chęć opracowania Karty Dobrych Praktyk Sharentingu i podkreśla potrzebę regulacji, które uwzględniają perspektywę rodzin aktywnych w sieci. Tomasz Woźniakowski, prezes fundacji opowiada o jej celach i planach. >>> Czytaj więcej.
- Kampanie reklamowe coraz częściej wywołują publiczne dyskusje o granicach etyki – od piwa Tyskie po współpracę Ewy Chodakowskiej z Diagnostyką. Jak marki i agencje powinny reagować na społeczne głosy sprzeciwu i rosnące oczekiwania odbiorców? Opiniami podzieli się Kamil Bolek z Tears of Joy, Jacek Pawlak z tenpawlak&co. oraz Marcin Kalkhoff z BrandDoctor. >>> Czytaj więcej.
- W odcinku cyklu #OdKulis przedstawiamy kampanię „Mów do Mnie – #TokTuMi” Avonu i Stowarzyszenia Mentalnie Równi, której celem jest edukowanie młodych ludzi na temat tego, czym jest cyberprzemoc i jak mogą się przed nią chronić. O akcji opowiadają Magdalena Mączyńska – Senior PR&CSR Lead w Avon Polska oraz Tomasz Prosiński – Prezes Zarządu Stowarzyszenia Mentalnie Równi. >>> Czytaj więcej.
- Zobacz case study marki Crumbl Cookies autorstwa Macieja Pichlaka. >>> Czytaj więcej.
- O „back to analogue”, czyli ucieczce poza zasięg i o tym, że to niełatwe zadanie pisze Joanna Dzięgielewska z VML Enterprise Solutions. >>> Czytaj więcej.
- Świętując wygraną Igi Świątek na Wimbledonie marka LEGO®, której tenisistka jest ambasadorką, przygotowała dla niej specjalny prezent… truskawką zbudowaną z klocków LEGO. >>> Czytaj więcej.
- Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano nowy projekt ustawy o kredycie konsumenckim. Przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów obejmuje m.in. zmianę sposobu reklamowania ofert. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Spotify wystartował z kampanią wizerunkową w Polsce „To „tylko” muzyka”, która jest hołdem dla kultury fanowskiej, definiującej polską scenę muzyczną. Sercem kampanii jest seria zdjęć autorstwa polskiego fotografa Kamila Kotarby, przedstawiająca pięć odsłon fanowskiego oddania. >>> Zobacz więcej.

- Nitka po nitce, wzór po wzorze – tak powstaje opowieść o tym, co utracone i co wciąż trwa. Fundacja PCPM rusza z kampanią „Wzory tożsamości”, która na nowo buduje język komunikacji humanitarnej. >>> Czytaj więcej.
- Po raz pierwszy w historii ikoniczny Striding Man… usiadł. Johnnie Walker w kampanii „Rest Powers Progress” z okazji Miesiąca Zdrowia Psychicznego Mężczyzn przypomina, że czasami warto zwolnić tempo i skupić się na swojej kondycji psychicznej. >>> Czytaj więcej.
- W jednym z automatów Pure Leaf w Nowym Jorku można otrzymać darmową mrożoną herbatę. Wystarczy tylko oddać swój telefon na jedyne 10 minut. >>> Czytaj więcej.
- Ikonka ładowania stała się głównym elementem kampanii Fundacji Alzheimerfonden dotyczącej choroby Alzheimera. Symbol wykorzystano jako metaforę utraty pamięci. >>> Zobacz.
- Tesco Mobile w kampanii outdoorowej pokazuje często używane przez dzieci i młodzież skróty, dodatkowo opatrzone wyjaśnieniem. W ten sposób sieć chce ułatwić rodzicom rozmowy z pociechami na temat bezpieczeństwa cyfrowego. >>> Zobacz.
- Little Dish, marka zdrowej żywności dla dzieci przedstawia kampanię OOH, która w zabawny sposób mówi o rzeczywistości spożywania posiłków z małymi dziećmi. >>> Zobacz.
- Marka Selle Royal stworzyła siodełko Stracciatella wykonane z materiałów z recyclingu. Z tej okazji powstała kampania „Stracciatella Fella”, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na kwestie ekologii. >>> Zobacz.
Raporty i badania
- Jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników TikToka w czerwcu 2025 według raportu TikTok Trends Sotrender. >>> Zobacz.
- Jakie są najcenniejsze marki z branży muzycznej? Spośród 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce jest blisko 30 artystek z branży muzycznej. Najwyższe miejsca w muzycznej TOP 15 zajmują Roxie Węgiel, Doda i Maryla Rodowicz. Wartość reklamowa każdej z nich została oszacowana na blisko 200 mln zł. >>> Czytaj więcej w rankingu IMM i „Forbes Women”.
- Udział Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego w misji Ax-4 wzbudził duże zainteresowanie w polskich mediach – eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) odnotowali blisko 2 mld potencjalnych kontaktów z przekazem, a zaangażowanie w mediach społecznościowych to blisko 5 milionów reakcji, komentarzy i udostępnień. >>> Zobacz podsumowanie IMM.
- Emojipedia, jak co roku, opublikowała ranking najpopularniejszych emojis wykorzystywanych w komunikacji cyfrowej. Jak wygląda ranking w 2025 roku? >>> Zobacz.
#PolecajkiNM
Zobacz 58. odcinek cyklu #PolecajkiNM.
Tym razem poznasz ranking najszybciej rozwijających się firm technologicznych według Deloitte EMEA Fast 500. Dowiesz się, jakie emotikony były najczęściej używane w 2025 roku według Emojipedia.
Posłuchasz odcinków podcastów:
- „Co Rzecze Rzecznik”: Paweł Zawadzki rozmawia z Anną Klimczuk, szefową komunikacji Microsoft w Europie Centralnej, o autentyczności w opowiadaniu historii w erze AI.
- „E-commerce oczami praktyków”: Piotr Szyszka i Michał Broś rozmawiają z Maciejem Stępniem, dyrektor e-commerce w Medicine. Jak liczby napędzają sukces marki, czym jest bank printów, jak Medicine korzysta z AI? Posłuchaj.
- „Rozmowy logistyków”: Adam Sobolewski i Piotr Skobało mówią o największych wyzwaniach i przyszłości dostaw dronami.
- „Strefa zarządzania” Uniwersytet SWPS: Magda Kotlarczyk i Robert Kozielski rozmawiają o AI, zaufaniu w marketingu oraz równości szans w cyfrowym świecie.
- „Nieoczywiste Rozmowy o PR”: Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Łukasz Zając goszczą Tomasza Matynię, badacza i stratega komunikacji, który odsłania kulisy marketingu politycznego, zarządzania kryzysowego oraz wyzwań pracy w środowisku politycznym.
- „O e-commerce z Ewą Wysocak”: Gościem jest Marcin Czyczerski. Tematem odcinka są modele multibrandu, marketplace’u oraz direct-to-consumer w branży online fashion.
- „AI Product Heroes”: W pierwszym odcinku nowej serii Wojtek Strzałkowski i Piotr Kacała analizują temat: tempo vs. jakość w product developmencie 2025 – gdzie leży równowaga między szybkim dowożeniem a dbałością o użytkownika.