PrzeglądTygodnia [20-26.05.2025]: nowości z Google Marketing Live 2025, HBO Max ponownie zmienia nazwę, alkohol na Allegro

PrzeglądTygodnia [20-26.05.2025]: nowości z Google Marketing Live 2025, HBO Max ponownie zmienia nazwę, alkohol na Allegro
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 20 a 26 maja 2025 roku.
O autorze
5 min czytania 2025-05-26

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • W ramach konferencji Google Marketing Live zapowiedziano szereg nowości z obszaru marketingu. O te najważniejsze zapytaliśmy specjalistów marketingowych. Swoimi spostrzeżeniami na temat zapowiedzi z Google Marketing Live 2025 podzielili się: Michał Szydło – Managing Partner w That One Agency, Filip Biszczak  Head of Google Ads w Sempai, Małgorzata Szulc  Digital Growth Director w GroupM, Robert Głowacki  Head of SEO & AI optimisation w Altavia Kamikaze + K2 i Karolina Szewczyczak  Performance Marketing Coordinator w Performance Group. >>> Sprawdź.
  • Z okazji Dnia Matki, spytaliśmy mamy z branży marketingowej o ich ulubione kampanie reklamowe. Swoimi ulubionymi reklamami o tematyce macierzyństwa podzieliły się z nami: Magdalena Talma – Sales Director w Space Cat Industries, Izabela Wasilewska – copywriterka w GoldenSubmarine, Marta Zakrzewska-Kisiel – Consulting Director w Havas Media Network i mama 7-letniej Blanki oraz Ania Szyrska – Senior Strategy Planner w VML. >>> Sprawdź.
  • W związku z konferencją Google I/O 2025, która odbyła się w dniach 20-21 maja, zapytaliśmy ekspertów marketingowych o to, które z zapowiedzianych nowości uznają za najważniejsze. Swoimi spostrzeżeniami podzieli się: Damian Marciniak – ekspert SEO w Elephate, Filip Biszczak – Head of Google Ads w Sempai, Mikhail Fediukovich – Performance Marketing Lead w KERRIS oraz Michał Kisielewski – Chief Creative Officer w SUPERMASSIVE. >>> Czytaj więcej.
  • W jaki sposób marki z obszaru e-commerce używają dark patterns, aby manipulować użytkownikami? Do czego są gotowe się posunąć, aby zwiększyć konwersję? Swoimi przemyśleniami na temat dark patterns w e-commerce dzielą się: Mikołaj Chałas – partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Mariusz Michalczuk  CEO Conversion oraz Wojciech Popiela CEO Webmetric. >>> Sprawdź.
  • HBO Max znowu zmienia nazwę, a internet – jak zwykle – ma coś do powiedzenia. Tym razem marka dołącza do żartów i prezentuje autoironiczne memy. O opinię na temat kolejnej zmiany nazwy platformy HBO, zapytaliśmy również Bartka Kotowicza, brand consultanta, założyciela i członka zarządu IBRA Instytutu Brandingowego. >>> Sprawdź.
  • Czy psy mogą zostać dyrygentami? Pedigree w akcji „Tail Orchestra” udowadnia, że tak, a efekty są zaskakujące. Przeczytaj o kulisach tej kampanii i posłuchaj, co wyniknęło ze spotkania ludzi i zwierząt w studio nagraniowym. O muzycznej akcji na cztery łapy opowiadają prof. dr hab. Adam Bogacki z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i Aleksandra Żok-Płaszewska, Senior Portfolio Manager Central Europe w firmie Mars. >>> Sprawdź.
  • GreenCell rozwija swoją obecność na rynkach międzynarodowych, dostarczając rozwiązania z zakresu elektromobilności i zasilania. Firma działa na ponad 60 rynkach światowych, a sprzedaż zagraniczna stanowi ponad połowę jej przychodów. W jaki sposób udało się osiągnąć takie wyniki? O tym opowiada Andrzej Bała, E-commerce & B2B Sales Manager w GreenCell. >>> Czytaj więcej.
  • Co sprawia, że reklama zostaje w pamięci? Badania Kantara nie pozostawiają złudzeń – na podium znajdują się trzy elementy: humor, znane twarze i muzyka. O humorze w reklamie piszą Beata Orkwiszewska oraz Anna Kuropatwa. >>> Sprawdź.

  • Allegro ruszyło ze sprzedażą alkoholu. Po wstrzymaniu w październiku 2024 roku pilotażowej sprzedaży alkoholu na Allegro, kilka miesięcy później na platformie oficjalnie można zakupić produkty z tej kategorii. >>> Czytaj więcej.
  • Darmowy wstęp na studencką imprezę w zamian za zakup alkoholu? Taką formę promocji Lublinaliów oferuje sponsor wydarzenia – Browar Perła. >>> Czytaj więcej.

Raporty i badania

  • Jak wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM), transmisja tegorocznych finałów Eurowizji w Bazylei cieszyła się w Polsce wyjątkowo wysokim zainteresowaniem. Wskazuje na to m.in. wartość ekwiwalentu reklamowego, która wyniosła 136 mln zł. >>> Sprawdź.

  • Sprawdź, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników TikToka w kwietniu 2025 według raportu TikTok Trends Sotrender. >>> Czytaj więcej.

  • Dla większości Polaków relacja z mamą jest głęboka i oparta na wzajemnym zaufaniu, a Dzień Matki jest często okazją do pielęgnowania i umacniania tych więzi. Sprawdź wnioski z badania „Kim jest dla Polaków mama” serwisu Prezentmarzeń. >>> Sprawdź.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • SEXEDPL i agencja Ancymony (*ancy) ruszyli z drugą odsłoną kampanii „Ciało obce”. Tym razem to ukłon w stronę pedagogów. Trzonem działań są bezpłatne, rzetelnie przygotowane scenariusze zajęć poruszające tematy zdrowia psychoseksualnego. >>> Sprawdź.
  • Powstał projekt Enklawa – seria koncertów, która odbędzie się w scenerii ogródków działkowych. Jako pierwszy na koncert zaprasza Sobel. W ramach promocji, nawiązano współpracę z magazynem „Działkowiec”. >>> Sprawdź.

  • „W głosowaniu na życie nie ma drugiej tury”, „Nie debatuje się o życiu”, „Zaplanuj swoją przyszłość zanim zrobią to politycy” – Vienna Life w kampanii wizerunkowej pod hasłem „Najbardziej życiowy ubezpieczyciel” nawiązywała do trwającej w Polsce wyborczej kampanii prezydenckiej. >>> Czytaj więcej.

  • Na wirtualnych ekranach zamontowanych w galeriach handlowych w wybranych miastach Polski do końca 2025 roku prezentowane będą obrazy, które na co dzień można oglądać wyłącznie w muzeach. „Autoportrety. Spotkajmy się w muzeum” to pierwsza odsłona projektu CSR „Galeria w Galerii”. >>> Sprawdź.
  • Nadużycia słowne w sieci to niestety codzienność, a jednym z jej głównych powodów jest poczucie anonimowości wśród internautów. O tym, jak trwałe ślady pozostawiają takie ataki online, opowiada kampania Fundacji Cybersmile „Words Are Permanent”. >>> Sprawdź.

  • Cyfrowi bliźniacy zamiast tradycyjnych sesji zdjęciowych? Zalando testuje wysokiej jakości repliki modeli wygenerowane przez AI, które pozwalają tworzyć treści marketingowe szybciej, taniej i z większą elastycznością. >>> Czytaj więcej.
  • „Switzerland is fake” to skłaniająca do krytycznego myślenia kampania szwajcarskiego muzeum fotografii. Cel? Przekonać społeczeństwo, że bezkrytyczna akceptacja wszystkiego, co znajdujemy w internecie, to droga donikąd. >>> Sprawdź.


  • W Montrealu każdego dnia aż 239 tys. potrzebujących musi prosić o wsparcie żywieniowe. Uwagę społeczeństwa na ten palący problem postanowili zwrócić twórcy kampanii „Koszyk niepewności”, której głównym elementem stał się niewielkich rozmiarów wózek sklepowy. >>> Sprawdź.

  • Badanie Deloitte „2017 Global Mobile Consumer Survey: US edition. The dawn of the next era in mobile ” wykazało, że 97% użytkowników na całym świecie nie czyta zasad platform, z których korzysta. Tak powstała kampania platformy społecznościowej Kwai, „Legal Tracks”, której twórcy przekształcają warunki korzystania z aplikacji w oryginalne utwory muzyczne. >>> Sprawdź.

Wydarzenia

  • Już 12 czerwca 2025 r. w Rzeszowie odbędzie się pierwsza edycja AI Manager Day – konferencji zaprojektowanej dla osób zarządzających firmami i działami odpowiedzialnymi za rozwój, operacje i technologię. To wydarzenie dla tych, którzy chcą wdrażać sztuczną inteligencję nie jako trend, ale jako narzędzie budujące realną przewagę operacyjną i strategiczną. NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia. >>> Sprawdź szczegóły.

#PolecajkiNM

Sprawdź 51. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Przeczytasz między innymi o:

  • raporcie Ipsos Polska i Effie Polska 2024,
  • wpływie promocji na zachowania zakupowe,
  • dezinformacji o ESG w mediach.

Posłuchasz również podcastów o:

  • biznesie, kulturze i przyjemności – w podcaście „Wedle Uznania” Maciej Herman i Robert Zydel rozmawiają m.in. o kulturze, sztuce i tematach społecznych,
  • sztucznej inteligencji i dygresjach matematycznych – w „99 twarzach AI” Karol Stryja rozmawia z dr Inez Okulską o tym, jak można zrozumieć złożone zjawiska bez wzorów, łącząc AI z humanistyką,
  • manipulacji, emocjach i reklamie AI – w „Mamy na to slajd” Jakub Kwaczyński i Marta Ulman rozmawiają z Dominiką Maison i Dominiką Nawrocką o tym, jak AI zmienia komunikację marek i relacje z konsumentami,
  • roli LinkedIna w B2B – w „Nowoczesnej sprzedaży i marketingu” Szymon Negacz mówi o tym, jak dziś skutecznie działać na LinkedInie w sektorze B2B,
  • strategiach premium w e-commerce – w „E-commerce oczami praktyków” Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak dzieli się doświadczeniem z budowania silnych marek i skutecznych promocji,
  • własności intelektualnej w kreatywnym biznesie – w „Wycinkach z przyszłości” Monika Borycka i Joanna frota Kurkowska rozmawiają z Łukaszem Alwastem o tym, jak IP staje się strategicznym aktywem firm.

PS PrzeglądTygodnia [13-19.05.2025]: marketingowe podsumowanie kampanii prezydenckiej 2025, Kantar BrandZ top 100 2025, rekordowa widownia Eurowizji