Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

PrzeglądTygodnia [22-28.07.2025]: agenci zakupowi AI w e-commerce, Ozzy w reklamie, „rakiettoni” od Lubelli

Przegląd tygodnia 22-28 lipca NowyMarketing
Poznaj zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 22 a 28 lipca 2025 roku.
O autorze
5 min czytania 2025-07-28

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Czy agenci zakupowi AI, tacy jak ci rozwijani w ChatGPT, staną się przełomem w e-commerce? Jak to rozwiązanie może wpłynąć na strategie marek i przyszłość handlu online? Jakie kroki powinni podjąć marketerzy i prowadzący sklepy internetowe? Swoją opinią podzielili się: Rafał Wasyluk (Managing Partner Digital, Commerce & Content w VML), Karolina Perzyńska (Ecomm & Marketplace Director PL Douglas), Paweł Paszkowski (CEO i konsultant w agencji doradczej STRIGOO) oraz Sebastian Błaszkiewicz (Head of sales excellence Univio, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej). >>> Czytaj więcej.

  • W najnowszym odcinku „NowyMarketing Podcast” naszym gościem jest Magdalena Skarżyńska, która od 16 lat związana jest z agencją monday, gdzie odpowiada za jakość i standardy, rozwój zespołu i marki monday comms. Rozmówczyni opowiedziała nam o autorskim programie edukacyjnym Monday Dig It All! Academy oraz o wyzwaniach i trendach w branży digitalowej i PR-owej. >>> Posłuchaj.

  • Marta Zgudka, marketing manager w Cube group, przedstawia 9 zasad generowania leadów B2B, które działają w 2025. >>> Czytaj więcej.
  • Magdalena Tyburcy, internet market eesearcher w AdReport, przeanalizowała strategie reklamowe na rynku biur podróży Itaka, Rainbow, TUI, Coral Travel. >>> Czytaj więcej.
  • Unilever stawia na social-first. Zobacz, jak firma zredefiniowała komunikację z klientami. >>> Czytaj więcej.
  • Rzeczniczka Praw Dziecka skierowała skargę do Rady Reklamy na reklamę sieci handlowej Media Expert, poświęconą akcji promocyjnej „Płacimy za oceny”. >>> Czytaj więcej.
  • W czerwcu 2025 TSUE orzekł, że całkowity zakaz reklamy aptek w Polsce narusza prawo UE. Polska musi dostosować przepisy, a wyrok otwiera drogę do nowych zasad promocji usług farmaceutycznych. Naczelna Rada Aptekarska ostrzega przed chaosem prawnym i apeluje o pilną interwencję resortu zdrowia. >>> Czytaj więcej.
  • McDonald’s Polska Sp. z o.o. oraz 24/7 Communication Sp. z o.o. zostały ukarane przez prezesa UODO Mirosława Wróblewskiego za naruszenie ochrony prywatności pracowników. Dodatkowo udzielono upomnienia za niedopełnienie obowiązków związanych z powierzeniem przetwarzania informacji osobowych. >>> Czytaj więcej.
  • UOKiK z karą dla Scott Sportech Poland. Jak ustalono, przez prawie dekadę firma uniemożliwiała dealerom sprzedawania rowerów przez internet. Spółka naruszyła przepisy prawa konkurencji, ograniczając konkurencję pomiędzy sprzedawcami i utrudniając klientom możliwość wyboru lepszych i tańszych ofert. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Lubella, za pośrednictwem profilu Make Life Harder na Instagramie, wybrała nazwę nowego produktu – makaronu w kształcie rakiety tenisowej. Zwyciężył „rakiettoni”. >>> Czytaj więcej.

źródło: Kuba Sagan, LinkedIn

  • Fundacja ITAKA uruchomiła kampanię, w której ekrany DOOH zmieniają się w dzwoniące telefony. Gdy ktoś dzwoni na 116 000, pojawia się komunikat: „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka”. >>> Zobacz.
  • Bez logotypów, bez kontekstu, bez wyjaśnień. Tylko zwrot powtarzający się jak mantra: „Biorę, bo…”. Tak zaczęła się kampania teaserowa Biofarm i agencji Adfather, która zachęcała do refleksji nad własnym zdrowiem. >>> Zobacz więcej.

  • Influencerka Olga Legosz, znana w sieci jako nomadmum81, rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii społecznej #PiwoToTeżAlkohol. Celem akcji jest wprowadzenie zakazu reklamowania alkoholu w przestrzeni publicznej. >>> Czytaj więcej.
  • Ruszyła kampania społeczna „NIERÓWNE!” Fundacji Czas Kobiet z udziałem piosenkarki Ofelii. Akcja zwraca uwagę na nierówności, z jakimi mierzą się kobiety na rynku pracy. >>> Zobacz.
  • STS i PZPN stworzyli projekt „Piłka nożna jest kobietą”, a wraz z nim pierwszy w Polsce pomnik poświęcony kobiecej piłce nożnej, który stanął przy Polsat Plus Arenie w Gdańsku. >>> Zobacz.
  • Wideo listingi, które wchodzą ze sobą w interakcję. To pomysł Olivii Zwayer i Poliny Zaharovej zrealizowany dla Oh Polly. Projekt zdobył miliony wyświetleń w social mediach i pokazał, że nawet najbardziej przewidywalne formaty można ożywić. >>> Czytaj więcej.
  • Apple w spocie „Clean Up Photos: Cat” promuje funkcję, dzięki której można pozbyć się niechcianych obiektów ze zdjęć w iPhone’ie 16. Uwaga, kotu może nie spodobać się usuwanie go z fotografii. >>> Zobacz.
  • Marka Häagen‑Dazs wraz z agencją BBH (London) ruszyła z minimalistyczną kampanią OOH o nazwie „Devoured”. W roli głównej znalazł się… pusty patyczek po lodzie. >>> Zobacz więcej.

  • Deutsche Telekom wprowadza #OwnYourWorld – kampanię skierowaną głównie do pokolenia Z, która daje młodym ludziom możliwość odzyskania kontroli nad swoimi cyfrowymi tożsamościami. Celem akcji jest zwiększenie wiedzy w temacie ochrony cyfrowej. Pierwszymi z elementów kampanii są surrealistyczny teledysk i utwór, stworzone we współpracy z artystką VTSS, polską producentką techno i DJ-ką. >>> Zobacz.
  • Na brytyjskich plażach pojawił się Domidog. To pies-robot od Domino’s Pizza, który ma dwa zadania: dostarczać plażowiczom ulubioną przekąskę i chronić ją przed żarłocznymi mewami. >>> Czytaj więcej.
  • Marka Manscaped wystartowała z kampanią, która w żartobliwy sposób przypomina, że czasem lepiej wysłać zdjęcie twarzy niż czegokolwiek poniżej pasa. >>> Zobacz.
  • Timothée Chalamet wystąpił w kampanii Cash App, w której zachęca do porzucenia przestarzałych metod płatności, serwując opowieść o zmianach – z humorem, stylem i świadomością finansową. >>> Zobacz.
  • Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) zakazał sieci Marks & Spencer wykorzystywania reklam z udziałem modelki, którą nazwał „niezdrowo szczupłą”. >>> Czytaj więcej.

Raporty i badania

  • Które imprezy muzyczne w Polsce generują największy zasięg w internecie? Jakie emocje generują takie wydarzenia? Portal biletyna.pl wraz z Brand24 i agencją Elephate przygotowały raport, w którym analizują popularność polskich letnich festiwali muzycznych w sieci. >>> Czytaj więcej.

  • Niemal 80% z nas przegląda treści internetowe na smartfonie w przerwie reklamowej w telewizji, co pokazuje, że telefon komórkowy towarzyszy nam dziś niemal non stop. Badanie UCE RESEARCH i Hybrid Europe pokazuje też, że Polacy coraz chętniej uciekają przed reklamami. >>> Czytaj więcej.

#PolecajkiNM

Zobacz 59. odcinek cyklu #PolecajkiNM.

Tym razem przeczytasz o stanie rynku gamingowego w II kwartale 2025 roku oraz poznasz nowości od OpenAI.

Posłuchasz odcinków podcastów:

  • „Sztuka E-commerce”, w którym Marek Kich gości Alinę Taranovską, dyrektor e-Commerce w Cosibelli. Rozmowa dotyczy między innymi tego, jak wyglądała ekspansja zagraniczna marki, jaką strukturę organizacyjną należało zbudować, by utrzymać wysoką jakość działań i jak poradzić sobie z wyzwaniami, jakie niesie praca zdalna, wojna czy skalowanie operacji na nowe rynki.
  • „W Algorytmach Internetu”, w którym Marcin Grzeszczuk i Marek Gwoźdź rozmawiają z Tomaszem Osmanem. Posłuchasz m.in. o tym, jak współwłaściciel i CEO marki Savicki zrezygnował z prowadzenia agencji performance, by wejść all-in w jedną markę. Dowiesz się też, które kanały marketingowe naprawdę generują wysoki ROAS.
  • „Strefa Kultur Uniwersytetu SWPS”, w którym prof. Robert Kozielski rozmawiał z artystą Arturem Rojkiem. Ta rozmowa to obowiązkowy punkt dla Ciebie, jeśli zastanawiasz się:
    – czy można stworzyć wydarzenie, które nie jest dla wszystkich – i właśnie dlatego jest wyjątkowe,
    – czy marka może łamać schematy, a mimo to zachować siłę oddziaływania,
    – oraz czy „po swojemu” to nowa przewaga konkurencyjna.
  • „Z ciekawości: podcastu o insightach, które robią robotę”, w którym Anna Rzeźnik i Anna Maria Szutowicz rozmawiają z Mateuszem Surysiem z 2012 Agency i Anitą Głowacką z portalu Pracuj.pl. Dowiedz się, czego nie widać z okien biurowca. Jeśli ciekawi cię budowanie komunikacji opartej na wychodzeniu z tzw. baniek, nie możesz przegapić tej rozmowy.

PS PrzeglądTygodnia [15-21.07.2025]: truskawka LEGO dla Igi Świątek, zmiany w reklamowaniu kredytów, jak marki powinny reagować na sprzeciw społeczny wobec kampanii