PrzeglądTygodnia [25-31.03.2025]: wywiad z Matteo Brunettim, jak AI Overview wpłynie na e-commerce, Dawid Podsiadło w kampanii #BurzymyBariery

PrzeglądTygodnia [25-31.03.2025]: wywiad z Matteo Brunettim, jak AI Overview wpłynie na e-commerce, Dawid Podsiadło w kampanii #BurzymyBariery
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 25 a 31 marca 2025 roku.
O autorze
3 min czytania 2025-03-31

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.  

Newsy i artykuły tygodnia

  • W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanię „Z dwóch stron muru”. Rozmawiamy z Martą Dziewulską – rzeczniczką prasową i współtwórczynią kampanii Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. >>> Czytaj więcej.


  • Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Matteo Brunettim, z którym rozmawiamy między innymi o social mediach, związkach między ekonomią i gotowaniem, a przede wszystkim o jedzeniu, wokół którego kręci się jego codzienność. >>> Czytaj więcej.
  • W jaki sposób AI Overview wpłynie na e-commerce? Jakie kluczowe korzyści i wyzwania niesie ze sobą ta innowacja? Swoimi przemyśleniami podzielili się: Paweł Adamiec z data rocks, Roksana Frankowska z KERRIS, Damian Marciniak z agencji Elephate i Marcin Olszewski z Sempai. >>> Sprawdź.
  • Donatella Versace, po 28 latach kreatywnego kierowania marką Versace, odeszła ze swojego stanowiska. Czy bez niej marka Versace może stracić swój unikalny, odważny wizerunek, który wyróżniał ją na tle konkurencji? Swoją opinią podzieliły się Paula Glanc, PR manager w Lepont oraz Daria Graczykowska, Head of PR & Communication w The ICON Agency. >>> Czytaj więcej.
  • Meta chce zalać Facebooka milionami sztucznych profili? Odpowiedzi szukaj w tekście Kamila Ryszarda. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i ciekawe akcje

  • T-Mobile i Dawid Podsiadło zachęcają do budowania relacji sąsiedzkich w ramach kolejnej odsłony kampanii #BurzymyBariery. >>> Sprawdź.
  • Meta po decyzji Prezesa UODO, rezygnuje ze skargi na zakaz publikacji szkodliwych treści z wizerunkami Rafała Brzoski i Omeny Mensah. >>> Czytaj więcej.
  • Z okazji Międzynarodowego Dnia Zero Waste ruszyła akcja projektu „Hakersi”, w ramach której można oddać nieużywane komputery czy laptopy, by mogły dostać drugie życie. >>> Czytaj więcej.
  • Sieć sklepów budowlano-wykończeniowych Leroy Merlin w Portugalii wprowadziła do oferty męskie bokserki. W związku z tym, powstał humorystyczny klip promujący. >>> Sprawdź.
  • Francuski oddział KFC wykorzystał viralowy fragment hiszpańskiego reality show „Wyspa pokus”, w której główne role odgrywają postaci z logotypami McDonald’s, Burger King i KFC. Marka chce pokazać, że McDonald’s nie jest już najważniejszym graczem wśród fast-foodów. >>> Sprawdź.
  • Marka Sure ruszyła z outdoorową akcją „No more FOBO”, która promuje dezodoranty do całego ciała. Jej głównymi elementem są pachnące billboardy z wizerunkami fragmentów ludzkiego ciała. >>> Sprawdź.
  • Portugalski oddział IKEA ruszył z kampanią „Hidden Tags”, w ramach której zachęca do poszukiwania w domach najstarszego mebla pochodzącego z tego sklepu. Na tych, którzy posiadają najstarsze modele czekają nagrody. >>> Czytaj więcej.
  • PUMA zaprezentowała kolekcję ubrań i akcesoriów inspirowanych Harrym Potterem. >>> Sprawdź.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Aby poprawić jakość snu i zapobiec rozpadom związków z tego powodu, firma Calm es Simples stworzyła kampanię „The Sound of Divorce”, w której AI zamienia odgłos chrapania w zniżkę na materac. >>> Czytaj więcej.
  • W centrum Toronto pojawił się z pozoru tradycyjny billboard. Został jednak umieszczony w mało uczęszczanej uliczce, co zwraca uwagę na problem niewłaściwego lokowania reklam. To element akcji „Garbage media”. >>> Sprawdź.
  • >>> Sprawdź kulisy kampanii Apple „Someday” z Pedro Pascalem w roli głównej.
  • Sąd Okręgowy w Hamburgu oddalił pozew stowarzyszenia ochrony konsumentów, uznając konieczność stworzenia konta przed zakupami online za uzasadnioną. >>> Czytaj więcej.

Wydarzenia

  • Social media już od dłuższego czasu nie służą jedynie do komunikacji czy rozrywki – stały się potężnym narzędziem sprzedażowym, wpływającym na decyzje zakupowe milionów konsumentów. WIęcej na ten temat dowiesz się podczas webinaru „Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową?” prowadzonego wspólnie przez Territory Influence i NowyMarketing. Zapisz się >> TUTAJ i widzimy się już 10 kwietnia br. o godz. 11.00.

#PolecajkiNM 

Sprawdź 44. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem polecamy: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • raport Deloitte Tech Trends 2025,
  • raport „Gen Z zabiło lejek marketingowy”,
  • badanie MIT o wpływie AI na samotność,
  • podcast „Z ciekawości: podcast o insightach” poświęcony rozmowie na temat kampanii T-mobile „Burzymy bariery”, gośćmi odcinka są Paulina Rekosz i Paweł Loedl,
  • podcast „Mamy na to slajd”, w którym Jakub Kwaczyński i Marta Ulman rozmawiają o „Slajdach na miarę Effie”, gościnią odcinka jest Agnieszka Getler-Kicman,
  • podcast „E-commerce oczami praktyków”, w którym o znaczeniu Google Analytics w e-commerce opowiada Maciej Lewiński,
  • odcinek podcastu „Rozmowy na zapleczu” o tym, jak prowadzić skuteczne kampanie, którego gościem był Krzysztof Marzec,
  • podcast „Just in Case” z Marcinem Prokopem na temat pracy mówcy motywacyjnego.

PS PrzeglądTygodnia [18-24.03.2025]: Sandra Kubicka w #InfluLAB, „Matura z WF-u” w cyklu „Kreatywność sprzedaje”, „koputko” powraca