>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- O znaczeniu pierwszego showroomu Lenovo i Motorola w Polsce, nowej identyfikacji wizualnej marki i jej planach rozwoju na nadchodzące miesiące i najbardziej inspirujących książkach dla marketerów rozmawiamy z Alberto Spinellim, EMEA Chief Marketing Officer and Head of Global Advertising w Lenovo. >> Sprawdź wywiad.
- Kampanie 1,5% mają wielką moc. Sprawdź, jakie akcje wyróżniły Anna Jadwiga Orzech, Agnieszka Jagusiak, Anna Czubaszek oraz Magdalena Talma. >> Czytaj więcej.
- W cyklu #OdKulis o kampanii McDonald’s „Lepsza strona zimy”, w ramach której, minionej zimy, jedna z wrocławskich restauracji zamieniła się w interaktywną kolorowankę, rozmawiamy z Jakubem Strutyńskim, Field Marketing Manager McDonald’s. >> Sprawdź.
- Co o publikacji KPRM „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” myślą eksperci od sponsoringu sportowego? Sprawdź opinie Michała Rutkowskiego – Dyrektora Biura Sponsoringu Sportu w ORLEN i Grzegorza Kity – CEO w Sport Management Polska. >> Czytaj więcej.
- Sprawdź, jak marka Deserro buduje swój wizerunek, wykorzystując zasady neurodesignu. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Joanny Roszkowskiej. >> Czytaj więcej.
- Joanna Roszkowska pisze również o znaczeniu kolorów w marce DUO i ENJOY! dla Feel Fit. Jak barwy wpływają na decyzje zakupowe? >> Sprawdź.
- „Żyjemy w dekadzie przełomowej z punktu widzenia naszej cywilizacji. Kaskadowe zmiany klimatyczne, trzęsienia ziemi w światowej polityce i wreszcie rewolucja sztucznej inteligencji, którą – bez nadmiernej przesady – można porównać do tej związanej z pojawieniem się elektryczności. Jak nadążyć za zmieniającym się światem?”. Na to pytanie w swoim felietonie stara się odpowiedzieć Jędrzej Osiński, Senior Technical Business Analyst i AI Team Lead w VML Enterprise Solutions. >> Czytaj więcej.
- Odpowiednio dobrane metody płatności mogą znacząco zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Sprawdź artykuł Macieja Dorsza, z którego dowiesz się, na co zwrócić uwagę, planując ekspansję na rynki zagraniczne. >> Czytaj więcej. To artykuł, który ukazał się w >> Playbooku #2 o cross-border e-commerce.
- Jakie są kluczowe czynniki sukcesu cross-border oraz trendy w krajach CEE, które są najchętniej wybierane przez polski e-commerce do rozwoju zagranicznego? O tym w artykule Agnieszki Haponik, Marketing Manager Packeta Poland & Germany. >> Czytaj więcej. To artykuł, który ukazał się w >> Playbooku #2 o cross-border e-commerce.
- O misji, wizji i wartości jako podstawowych elementach tożsamości organizacji pisze w sowim artykule dr Magdalena Kowalska-Musiał. >> Czytaj więcej.
- O roli systemu OMS w rozwoju transgranicznego e-commerce pisze w swoim artykule Monika Gach, Content manager w Apilo. >> Sprawdź. To artykuł, który ukazał się w >> Playbooku #2 o cross-border e-commerce.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Dawid Podsiadło ogłosił, że w ramach festiwalu ZORZA wystartowała platforma FENOMEN, która ma na celu wsparcie muzycznych twórców oraz umożliwienie realizacji ich kreatywnych pomysłów w otaczających muzykę dziedzinach. Twórcy mają szansę na zdobycie czterech stypendiów o łącznej wartości 200 000 złotych. >> Czytaj więcej.
- WWF Denmark opublikował kampanię „The Hidden Cost”, w której zwrócono uwagę na fakt, że siedliska wielu zwierząt są niszczone w celu stworzenia miejsc pod produkcję żywności, kosmetyków i innych dóbr konsumpcyjnych. Grafiki promujące akcję wygenerowano przy użyciu AI. >> Czytaj więcej.


- Powstała nowa odsłona znanego dawniej Ice Bucket Challenge. W akcji #SpeakYourMIND chodzi jednak o zwrócenie uwagi na zdrowie psychiczne. Kampania ma na celu przełamać tabu i zachęcić do otwartej rozmowy o emocjach. >> Czytaj więcej.
- W grze Fortnite powstała akcja „The Treeless Map”. To symboliczna kampania przeciwko wylesianiu. Gracze trafiają do surowego świata, który pokazuje, jak wyglądałaby planeta pozbawiona natury. Prosty pomysł, silny przekaz i lekcja ekologii, która zapada w pamięć. >> Sprawdź.

Raporty
- Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w marcu 2025 została marka Media Expert. Tak wynika z danych gemiusAdReal za marzec 2025. >> Sprawdź więcej.
- W ciągu ostatniego roku 84% Polaków sięgnęło po piwo lub wino bezalkoholowe, a co najmniej raz w życiu zrobiło to już 68%. Tak wynika z badania IBRiS 2025. >> Sprawdź więcej.
- Aż połowa Polaków twierdzi, że zdarza się im zapoznać z treściami influencerów na temat polityki i geopolityki. Sprawdź wnioski z badania Agencji Streetcom Poland, która sprawdziła, czy influencerzy wpływają na poglądy polityczne. >> Czytaj więcej.
Wydarzenia
- Czym tak naprawdę jest marka? Jakimi cechami charakteryzuje się silny brand? Odpowiedzi między innymi na te pytania poznają uczestnicy Brand Jungle 2025. UWAGA, KONKURS: Do rozdania mamy 3 wejściówki online na wydarzenie. Aby wygrać bilet, wystarczy odpowiedzieć na pytanie, które pojawi się w naszym newsletterze już 8 maja b.r. Dołącz do grona subskrybentów. >> Czytaj więcej o wydarzeniu.