fot. litbaits
Mamy na myśli książki! Ciekawym pomysłem na zwiększenie zainteresowania literaturą, jest akcja niezależnej księgarni The Wild Detectives.
Zobacz również
W ramach kampanii Litbaits, księgarnia z Teksasu, za pomocą clickbaitowych nagłówków streściła fabułę książek w kilku słowach. Wybraliśmy najlepsze nagłówki ze strony:
„Kiedy nazwanie samotnej matki prostytutką jest OK?” to parafraza Szkarłatnej litery Nathaniela Hawthorne’a
„Seat Belters”: spersonalizowane playlisty Spotify pomagają stać się lepszym kierowcą
„Brytyjczyk zmarł po nieudanym selfie” to Portret „Doriana Graya” Oscara Wilde’a.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Nastolatka podstępem doprowadziła swojego chłopaka do samobójstwa” to clickbaitowy nagłówek Romea i Julii Williama Shakespeare’a:
’Nowy syntetyczny narkotyk zamienia mieszkańców Londynu w brutalnych maniaków’ to 'Doktor Jekyll i pan Hyde’
’Rumuński mężczyzna odkrył szokujący fakt o czosnku, przez który będziesz mieć koszmary’ to opowieść o „Drakuli”
„Przy tym włoskim polityku Trump to świętoszek” – Książę Niccolò Machiavellego
Więcej tytułów znajdziecie na stronie księgarni → tutaj.
PS
Napewno zdarzyło się Wam, że szliście do biblioteki po książkę, ale luka w głowa sprawiła, że pamiętaliście tylko jej kolor… Spokojnie, to przypadłość 99% ludzi na świecie. Z tym problemem poradzili sobie bibliotekarze z Murcek. Zorganizowali wystawę, która składała się tylko z niebieskich książek. Zdjęcie stało się hitem i wiele bibliotek i księgarni zaczerpnęło z akcji inspiracje.
Źródło: oficjalny fanpage Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach – Filia 26 Murcki)