fot. mcdonalds.pl
McDonald’s ruszył z kampanią „Bal w Maku”, w której zachęca klientów do korzystania z aplikacji mobilnej sieci i zbierania punktów w programie lojalnościowym „MojeM Nagrody”. Użytkownicy będą mogli aktywować zebrane punkty, aby dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości zobaczyć wirtualny koncert laureata Muzycznej Nagrody „Fryderyk” – Ralpha Kaminskiego. Każdy klient restauracji, który zdobędzie 1 punkt, będzie mógł wybrać 3 utwory do odsłuchania. Nazwa kampanii koresponduje z tytułem najnowszej płyty muzyka oraz nadchodzącej trasy koncertowej „Bal u Rafała”.
Zobacz również
Dodatkową atrakcją będzie minitrasa koncertowa po Polsce zorganizowana wspólnie z siecią McDonald’s. Trzy kameralne koncerty odbędą się już w listopadzie br. Klienci będą mogli wygrać bilety na wydarzenie, biorąc udział w quizie, który ruszy 26 października.
W ramach kampanii zaplanowano również działania marketingowe w aplikacji mobilnej i w social mediach oraz emisję 30-sekundowego spotu w telewizji.
Podjęcie współpracy z popularną siecią fast foodów Kaminski potwierdził w swoich mediach społecznościowych. Kilka dni temu na profilu artysty pojawił się krótki spot z porcją frytek w roli głównej oraz data „17.10.2022” w opisie. W dzień premiery kampanii piosenkarz opublikował dłuższe nagranie, w którym stwierdza, że McDonald’s to „świetne miejsce na bal”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
Oba posty w krótkim czasie zyskały niemałą liczbę komentarzy. Z jednej strony fani entuzjastycznie reagują na kreatywną kampanię i wyjątkowe wydarzenie muzyczne. Jednak spora część komentujących jednoznacznie krytykuje promowanie sieci McDonald’s, która od lat wzbudza dyskusje na temat jakości serwowanych dań. Internauci są rozczarowani nie tylko popularyzowaniem niezdrowego jedzenia. Wielu nie kryje zdziwienia faktem, że muzyk, który opowiadał się za wegetarianizmem, podjął komercyjną współpracę z gigantem mięsnych fast-foodów.
Większość Polaków, a szczególnie dzieci, żywi się fatalnie, a tu jeszcze taka reklama. Wiadomo, młodzi często robią i kupują to, co ich ich wielki idol…
Ale serio Ralph? McDonald? Aż tak dobrze płacą, że hajs ucisza wyrzuty sumienia powodowane promowaniem fast foodów?
Wydaje się to sprzeczne z Twoimi wartościami, które przekazujesz, i stylem życia.
McDonald’s chętnie podejmuje współprace ze znanymi artystami muzycznymi. Przypomnijmy, że wiele dyskusji wywołała także zeszłoroczna współpraca McDonald’s z raperem Matą. Kampania, której efektem był limitowany „Zestawy Maty”, odbiła się szerokim echem w również świecie marketingu.
PS
Ralph Kaminski wyreżyserował niestandardowy spot marki tołpa poświęcony linii kosmetyków pre age. Główną rolę w reklamie zagrała piosenkarka Natalia Szroeder.