Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji Google przedstawia globalny ranking 10 najbardziej popularnych i angażujących reklam w serwisie YouTube, które od czasu ostatniej edycji festiwalu zdobyły serca internautów Tworząc listę obrano podejście ilościowe, uwzględniające liczbę globalnych odsłon oraz stosunek wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych.
Top lista 10 najbardziej popularnych reklam na YouTube
1. doveunitedstates – Dove Sketches, Agencja kreatywna: Ogilvy Brazi, Dom mediowy: PHD, Mindshare
Zobacz również
2. TURKISHAIRLINES – Kobe vs Messi, Agencja kreatywna: Alametifarika
3. EvianBabies- Baby&me, Agencja kreatywna: Havas, Dom mediowy: BETC
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. CALLOFDUTY- Surpise Call of Duty Live Action Trailer, Agencja kreatywna: 72andSunny, Media Agency: OMD
5. Pepsi – Jeff Gordon, Agencja kreatywna: TBWAChiatDay, Dom mediowy:OMD
6. internetexplorer – Child of the 90s, Agencja kreatywna: Microsoft with Column Five, Dom mediowy: Starcom MediaVest
7. PlayStation – PlayStation 4, Agencja kreatywna: Sony Computer Entertainment North America, Dom mediowy: Deutsch Inc.
8. Pepsi – Uncle Drew, Agencja kreatywna: The Marketing Arm/Davie Brown Entertainment (Los Angeles), Dom mediowy: OMD
9. GoProCamera – GoPro HERO3: Black Edition – Smaller, Lighter and 2X More Powerful, Agencja kreatywna: GoPro Media Team, Dom mediowy: PPC Associates
10. Google – Go Google: Google Drive, Agencja kreatywna: Goodby, Silverstein & Partners, Dom mediowy: Essence
Metodologia globalnego rankingu YouTube od Cannes do Cannes ma na celu wybór najlepszych reklam wideo wśród tych umieszczonych w serwisie w okresie od 1 marca 2012 roku do 30 kwietnia 2013 roku. Minimalna długość reklam uwzględnionych w rankingu wynosiła 10 sekund, aby reklamy zostały uwzględnione, musiały być oglądane przez internautów co najmniej przez 80% czasu ich trwania, czyli np. reklama trwająca minutę musiała być oglądana co najmniej 48 sekund. Dodatkowo, reklamy musiały mieć globalny zasięg, co najmniej 1000 płatnych wyświetleń i musiały być udostępnione publicznie. Uwzględnione w rankingu reklamy nie mogły zawierać treści przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych.
Stworzoną na tej podstawie listę reklam przebadano następnie pod kątem stosunku wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych. Ponieważ celem rankingu było stworzenie listy “najbardziej wirusowych” reklam, pozostawiono w nim reklamy, których wskaźnik wyświetleń organicznych wyniósł minimum 20% lub takie, które odnotowały minimum 1 milion naturalnych obejrzeń. Następnie uszeregowano reklamy według liczby globalnych odsłon. Aby upewnić się, że ranking odzwierciedla w jak największym stopniu stan rzeczywisty, usunięto z niego inne treści m.in. zwiastuny filmowe i zwiastuny gier wideo, bo są one zwykle traktowane jako treść a nie spot reklamowy. Zwiastun gry Call of Duty, który uplasował się na 4. miejscu w rankingu, oceniono jako reklamę.
—