1. Bezsprzecznym zwycięzcą został film Bitsy Boys “Internety Robie”, który zdobył 461 głosów. Projekt zespołu Bitsy Boys, stworzonego przez właścicieli firmy Brand24, do tej pory na oficjalnym kanale wideo został odtworzony ponad 296 tys. razy. O co właściwie chodzi? Opis pod filmem określa piosenkę jako: utwór poświęcony tworzeniu startupów, serwisów internetowych i takie tam.
Michał Sadowski jeden z twórców zwycięskiego viralu komentuje:
Zobacz również
Bardzo cieszy nas wszędobylski entuzjazm związany z odbiorem naszego skromnego klipu. Obserwujemy opinie związane z teledyskiem poprzez monitoring i jest to bardzo miła lektura. Znamy jednak swoje miejsce w szeregu i zdajemy sobie sprawę, że tego typu ankiety na Facebooku są w pewnym sensie konkursem popularności. Osobiście jestem zdania, że znacznie bardziej udane są produkcje Pride&Glory (tesco) czy Lemon Sky (orange/tp). Pokazuje to także liczba odsłon, czy interakcji w mediach społecznościowych, które wielokrotnie przewyższały wyniki naszego klipu. Nie mniej jednak, bardzo nam miło, że branża tak dobrze oceniła nasze działania i traktujemy to jako super hiper motywator do dalszego zaskakiwania w przyszłości.
2. Plasująca się na drugim miejscu “Historia kilku koszulek – czyli 7 milionów PLAY” zdobyła aż 306 głosów w naszej ankiecie i została odtworzona na YouTube prawie 575 tys. razy.
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play powiedział nam:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wynik głosowania, sądząc po tym, ile osób oglądało wszystkie zgłoszone wirale, nie jest może imponujący, ale cieszę się, że jesteśmy najlepsi, jeżeli chodzi o projekty komercyjne, przygotowane z myślą o jakiejś marce. “Robimy Internety” to pozycja kultowa i hermetyczna, z mafią startupową nikt jeszcze w social media nie wygrał i nigdy nie wygra 😉 Nasz viral to spontaniczny pomysł i bardzo szybka, tania, nawet partyzancka robota z okazji zdobycia 7 milionów klientów. Efekt był dla nas bardzo, bardzo, bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Gdybyśmy tak wydali z 1000 zł na jego promocje, spokojnie mielibyśmy 2 miliony odtworzeń. Bardzo trudno robi się korporacyjne virale, które ktokolwiek chce naprawdę oglądać. Trzeba mieć cojones, bo bez tego wyjdzie nudny videobełkot.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Trzecie miejsce zgarnął Natanek Batmanek. Spot reklamujący Tesco stworzyła agencja Pride&Glory Interactive parodiując mem internetowy księdza Natanka. Pomysł okazał się bardzo udany, a film obejrzało ponad 2 miliony internautów.
Dawid Szczepaniak z Pride&Glory Interactive podzielił się z nami swoją opinią:
Na wyniki ankiet, w których główną bronią jest umiejętność mobilizacji dobrych znajomych w celu głosowania, patrzymy oczywiście z przymrużeniem oka. Co nie zmienia faktu, że chętnie bierzemy w nich udział. Poruszyłbym tutaj jednak inną kwestię. W większości konkursów reklamowych jest niepisana zasada: dyskwalifikujemy prace, gdzie główną rolę grają piersi, pośladki i inne części ciała, a nie pomysł. Mowa oczywiście o drugiej pozycji w ankiecie. Seks można wykorzystać w reklamie wirusowej w dużo ciekawszy i dużo bardziej kreatywny sposób. Wypadałoby tutaj przypomnieć chociażby kampanie XXX by Diesel lub animację poklatkową ROOF SEX w wykonaniu PESa. Wygooglujcie. Warto. Z głębokim szacunkiem do walorów wizualnych prezentowanych przez aktorkę występującą w projekcie srebrnego medialisty – i piszę to z uśmiechem na twarzy – trudno nawet porównywać tę produkcję do większości perełek na liście: zwycięzcy „Internety Robie” od Brand24, kampanii „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” od PZL, „Łowców promocji” Gonga, „Kaszpirowskiego” od ADV. Niemniej: redakcja NM z pewnością przygotowała naprawdę fajny i solidny przegląd najciekawszych polskich akcji viralowych ostatnich miesięcy. Za to czapki z głów.
4. Ścisłą czołówkę zamyka spot “Autyzm wprowadza zmysły w błąd” stworzony przez agencję PZL dla fundacji Synapsis. Film jest podsumowaniem bardzo rozbudowanej akcji wirusowej. Case study akcji można zobaczyć na YouTube.
Łukasz Kościuczuk z fundacji Synapsis zdradza skąd viralowy charakter kampanii:
Akcja „Autyzm – całe moje życie” będąca elementem kampanii „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” okazała się niezwykle skuteczna, jej viralowy charakter wynikał z braku środków finansowych na realizację kampanii z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi. Z innych virali do gustu przypadała mi m.in. kampania „Życie to nie facebook” PCK, w filmach viralowych szczególnie cenię sobie nastawienie na zmianę postaw.
5. Na piątym miejscu znalazły się spoty Serce i Rozum. Policzyliśmy wszystkie głosy oddane na spoty TP co dało im łączną sumę 100. Reklamy z tej serii są uwielbiane przez internautów, a postacie Serce i Rozum na Facebooku zebrały ponad 1,4 mln fanów.
6. Kolejną pozycję zajął spot “Łowcy promocji” stworzony przez agencję GONG. Prześmiewcze porównanie tradycyjnych i internetowych zakupów w postaci pseudo hip-hopowej piosenki okazało się dobrym przepisem na skuteczny film wirusowy.
7. Na siódmym miejscu pojawiła się kolejna kreacja od PAGI i Tesco – “Apel Henia do polskich piłkarzy”. 41 osób uznało, że brand hero Tesco wcielający się w postacie znanych piłkarzy zasługuje na miejsce wśród 10 najlepszych filmów wiralowych.
8. Trzy filmy zamykające zestawienie zdobyły dużo mniej waszych głosów. Na ósmym miejscu znalazł się spot “Tuning po polsku”.
9 i 10. W naszym zestawieniu na ostatniej pozycji znalazły się dwa filmy: “Dj Kot” i “Życie to nie Facebook”.