Raport CIMO Standards & Foresight „Marketing 2025 – świadomy i wyważony” jest oparty na badaniach przeprowadzonych wśród 112 profesjonalistów marketingu średniego i wyższego szczebla. Analizuje kluczowe trendy i wyzwania, przed którymi stoi branża marketingowa w Polsce.
Uogólniając, analizy wskazują, że mimo dynamicznych zmian i rosnącej presji konkurencyjnej, marketerzy wykazują się odpowiedzialnością oraz ostrożnością w planowaniu inwestycji.
Zobacz również
Spadł Wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO z rekordowych 53,62 do 51,99, co podkreśla zmiany w nastrojach, przy jednoczesnym wzroście efektywności prowadzonych działań. Kluczowym trendem pozostaje z kolei zwiększanie inwestycji w digital marketing oraz wsparcie sprzedaży, co świadczy o rosnącym znaczeniu precyzyjnego targetowania i nowoczesnych narzędzi analitycznych.
Pełny raport:
Najważniejsze wnioski z raportu
- Utrzymuje się trend poprawy efektywności działań marketingowych w Polsce. 45% Marketerów deklaruje wyższą efektywność.

RECONNECTING: marki wspierają konsumentów w kryzysie relacji
- Wiodący dotychczas prym mediów społecznościowych ustępuje miejsca content marketingowi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Ponad połowa polskich marketerów planuje zwiększyć inwestycje w marketing.

- Obecnie w zakresie wykorzystania analityki biznesu dominują obszary analityki finansowej oraz sprzedaży i marketingu.

- Główny obszar inwestycji w ostatnim kwartale obejmował działania w digital marketing.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko