Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Zajmujesz się komunikacją i promocją w instytucji kultury? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na konferencję Marketing w Kulturze 2025.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Raport CIMO Standards & Foresight: polscy marketerzy coraz bardziej odpowiedzialni i samoświadomi

Raport CIMO Standards & Foresight: polscy marketerzy coraz bardziej odpowiedzialni i samoświadomi
Jak zarządzano budżetami marketingowymi w 2024 roku? Jakie są największe obawy marketerów? Odpowiedź m.in. na te pytania znajdziesz w raporcie CIMO Standards & Foresight „Marketing 2025 – świadomy i wyważony”.
O autorze
1 min czytania 2025-03-06

Raport CIMO Standards & Foresight „Marketing 2025 – świadomy i wyważony” jest oparty na badaniach przeprowadzonych wśród 112 profesjonalistów marketingu średniego i wyższego szczebla. Analizuje kluczowe trendy i wyzwania, przed którymi stoi branża marketingowa w Polsce.

Uogólniając, analizy wskazują, że mimo dynamicznych zmian i rosnącej presji konkurencyjnej, marketerzy wykazują się odpowiedzialnością oraz ostrożnością w planowaniu inwestycji.

Spadł Wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO z rekordowych 53,62 do 51,99, co podkreśla zmiany w nastrojach, przy jednoczesnym wzroście efektywności prowadzonych działań. Kluczowym trendem pozostaje z kolei zwiększanie inwestycji w digital marketing oraz wsparcie sprzedaży, co świadczy o rosnącym znaczeniu precyzyjnego targetowania i nowoczesnych narzędzi analitycznych.

Pełny raport:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najważniejsze wnioski z raportu

  • Utrzymuje się trend poprawy efektywności działań marketingowych w Polsce. 45% Marketerów deklaruje wyższą efektywność.

  • Wiodący dotychczas prym mediów społecznościowych ustępuje miejsca content marketingowi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Ponad połowa polskich marketerów planuje zwiększyć inwestycje w marketing.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Obecnie w zakresie wykorzystania analityki biznesu dominują obszary analityki finansowej oraz sprzedaży i marketingu.

  • Główny obszar inwestycji w ostatnim kwartale obejmował działania w digital marketing.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Raport CIMO Standards & Foresight: Optymizm polskich marketerów jest „roztropny”