Raport CIMO Standards & Foresight: Optymizm polskich marketerów jest „roztropny”

Raport CIMO Standards & Foresight: Optymizm polskich marketerów jest „roztropny”
Jak prezentowały się wydatki na działania marketingowe pod koniec 2023 i na początku 2024 roku? Kto prowadzi bardziej efektywne działania marketingowe – duże, małe czy średnie firmy? Odpowiedź m.in. na te pytania znajdziesz w raporcie „CIMO Standards & Foresight – Roztropny optymizm”.
O autorze
1 min czytania 2024-03-11

Tytuł raportu „CIMO Standards & Foresight – Roztropny optymizm” odnosi się do najwyższego od początku 2022 roku Wskaźnika Optymizmu Rynkowego, czyli pozytywnej oceny przyszłych warunków konkurowania i poprawy wyników rynkowych badanych firm.

Z piątej już fali badań CIMO – Standards & Foresight wyłania się obraz racjonalnego, krytycznie myślącego i odpowiedzialnego marketera, z dużą dozą optymizmu. Optymizm polskich marketerów jest „roztropny”, ma bowiem solidne podstawy: polepszają się warunki konkurowania i słabną bariery rozwoju.

Najważniejsze wnioski z raportu

  • Wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO (Chartered Institute of Marketing Officers) w piątej fali badania wyniósł 53,62 i jest najwyższy od początku 2022 roku.

  • Marketerzy pozytywnie oceniają przyszłe warunki konkurowania, co wynika głównie z ich optymizmu, co do własnych działań marketingowych. Dotyczy to zarówno wzrostu aktywności rynkowej, poprawy pozycji rynkowej, jak i oczekiwań co do skuteczności działań.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Jako ryzyka i bariery rozwoju, marketerzy wskazali głównie: rosnące koszty działania, działania konkurentów, wojna cenowa.

  • Pod koniec roku 2023 i na początku 2024 dynamicznie wzrósł odsetek firm, które zwiększyły swoje wydatki na działania marketingowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Obszarem, w który najczęściej inwestowały marki w ostatnim kwartale był digital marketing.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

  • 42% badanych CIMO twierdzi, że efektywność ich działań marketingowych rośnie.

  • Bardziej efektywne działania marketingowe prowadzą duże i średnie firmy, które łączą kanał cyfrowy z tradycyjnym i działają równocześnie na rynku B2B i B2C.

Metodyka badania

Badanie przeprowadzono w okresie styczeń–luty 2024 w formule badań ilościowych z wykorzystaniem metod CAWI oraz jakościowych (IDI). Do udziału w badaniu zaproszeni zostali marketerzy – absolwenci programów CIM oraz ci, którzy posiadają międzynarodowe kwalifikacje The Chartered Institute of Marketing w Londynie. W sumie w badaniu wzięło udział 130 managerów marketingu średniego i wyższego szczebla. Kryteriami doboru były: ukończony program CIM, posiadane doświadczenie zawodowe (min. 10 lat), obszar rynkowego działania (B2B, B2C) oraz zajmowane stanowisko (CEO, dyrektor marketingu, manager marketingu).

W strukturze próby dominowali przedstawiciele dużych firm, funkcjonujących w modelu B2B, których przychody generowane są głównie w kanale tradycyjnym. W badaniu udział miały zarówno kobiet, jak i mężczyźni, w podobnym odsetku oraz z podobnym zróżnicowaniem doświadczenia czy stanowiska.

Raport „CIMO Standards & Foresight – Roztropny optymizm”.

opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe

PS Rosnący optymizm wśród polskich marketerów. Raport CIMO Standards & Foresight

Zgodnie z wynikami raportu CIMO Standards & Foresight przygotowanym przez firmę questus w październiku 2023 roku, można było zauważyć, że na rynku marketingowym dostrzegalny był powiew optymizmu. Wówczas Wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wynosił 50,09.