Przed nami najnowsza odsłona raportu „Digital 2024: Poland”, przekrojowo prezentująca informacje na temat życia Polaków w cyfrowym świecie. Dane zawarte w publikacji pozwalają m.in. dowiedzieć się, która aplikacja była najchętniej wykorzystywana przez polskich użytkowników sieci, a także zauważyć, czy większość użytkowników internetu w naszym kraju stanowią kobiety, czy jednak mężczyźni.
Stosowanie technologii komórkowej na świecie
Pierwszy miesiąc 2024 roku przyniósł informację o liczbie użytkowników telefonii komórkowej na całym świecie. W styczniu ’24 wynosiła ona 8,65 miliardów, co stanowi niespełna 106% całej populacji kuli ziemskiej. Jak to możliwe? Wyjaśnienie jest proste: niejeden z nas na co dzień korzysta z więcej niż jednego telefonu komórkowego, oddzielając w ten sposób życie prywatne od zawodowego. Co ciekawe, w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba mieszkańców Ziemi wzrosła o 0,9%, a wraz z nią powiększyła się ilość używanych kart SIM (+1,9%).
Zobacz również
Technologia komórkowa w Polsce rośnie w siłę
Podobnie pod względem technologicznym sytuacja wygląda na terenie Polski. W ciągu ostatniego roku liczba użytkowników telefonii komórkowej wzrosła o 0,4%, przy jednoczesnym wyraźnym spadku liczby urodzeń (-2,2% w stosunku do ubiegłych 12 miesięcy). W styczniu 2024 roku w Polsce aktywnych było 53,06 milionów kart SIM.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Media społecznościowe i komunikatory wygrywają wyścig o użytkowników
Przy okazji tworzenia raportu pt. „Digital 2024: Poland”, skompletowano również wiedzę na temat najchętniej wykorzystywanych przez użytkowników internetu narzędzi. Na czele stawki uplasowały się media społecznościowe, z których aktywnie korzysta aż 94,5% internautów w Polsce. Tuż za nimi są komunikatory (92,8%) i wyszukiwarki oraz portale (89,2%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stosunkowo najmniejsza liczba użytkowników sieci decyduje się na zamawianie jedzenia przez internet (25,6%) oraz na szukanie inspiracji podróżniczych (27,6%). Wciąż jest to jednak ponad 1/4 wszystkich polskich internautów.
Facebooka, Messenger i Instagram najchętniej wybieranymi social mediami
Jakie portale społecznościowe Polacy wybierali najchętniej? Wśród TOP 3 nie zabrakło Facebooka, z którego korzysta 86,9% polskich internautów, Messengera (80,1%), a także Instagrama z wynikiem 62,7%. Po drugiej stronie stawki znalazły się Discord i Skype, obie z wynikiem około 16%.
Netflix pod lupą, czyli co Polacy oglądają najchętniej
Autorzy publikacji przyjrzeli się również bliżej serwisowi streamingowemu Netflix i ustalili, że na podium najchętniej oglądanych treści video w styczniu 2024 roku znalazły się takie tytuły filmowe, jak:
- „Psi patrol – film” (index 100),
- „Dziewczyny z Dubaju” (index 91),
- „Znachor” (index 70).
Polscy abonenci Netflixa równie chętnie jak filmy, oglądali również seriale i programy rozrywkowe, a wśród nich m.in.:
- „Wiedźmina” (index 100),
- „Psi patrol” (index 99),
- oraz „Wednesday” (index 93)
Polaków do zakupów online zachęca darmowa dostawa
Raport „Digital 2024: Poland” uwzględnia również aspekty związane z obszarem e-commerce w Polsce. I tak, z publikacji wynika, że wśród najczęstszych powodów wizyt w e-sklepach wymieniana jest możliwość darmowej dostawy, a także dostęp do ofert specjalnych i łatwość realizowania transakcji.
Jak wynika z raportu, wiadomości na temat poszczególnych marek najchętniej czerpiemy z wyszukiwarek internetowych (40,5%) oraz ze stron umożliwiających łatwe porównanie produktów (35,8%).
53% polskich konsumentów odwiedzających e-sklepy szuka informacji na temat wybranej marki czy konkretnego produktu w sieci, zanim zdecyduje się na ostateczny zakup. Wartość ta uległa jednak obniżeniu o niespełna 3% w stosunku do ubiegłych lat.
Ponad 2 miliardy wydane na reklamę cyfrową
Analizując świat online w Polsce na przełomie 2023 i 2024 roku warto przyjrzeć się także wydatkom z nim związanym. Raport „Digital 2024: Poland” uzmysławia, że według danych na styczeń tego roku sięgnęły one 2,15 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 8,5%. Wzrosły też roczne wydatki na reklamę digital audio (+9,7%).
Przeczytaj cały raport „Digital 2024: Poland” poniżej i sprawdź, co jeszcze zmieniło się na Polskim rynku internetowym na początku 2024 roku. Publikacja stanowi wnikliwą analizę świata cyfrowego w naszym kraju.
Zdjęcie główne: „Digital 2024: Poland”
PS: Raport Digital 2024 Global Overview: Jaki był 2023 rok w Internecie i mediach społecznościowych
Czy liczba użytkowników Internetu wzrosła? W jakim celu korzystano z Internetu w 2023 roku? Z jakich aplikacji najczęściej korzystano? Kto jest „górą” – Instagram czy TikTok? Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem Digital 2024 Global Overview.