Dla marketerów poszukujących nowych rozwiązań komunikacyjnych do zarządzania swoimi markami serwisy społecznościowe są idealnym miejscem angażowania konsumentów, budowy dwustronnej wymiany informacji i dialogu. Autorzy raportu pokazują w sposób kompleksowy markę obecną w serwisach społecznościowych.
– Prezentowanie marki w mediach społecznościowych można porównać do pracy na żywym organizmie. Wszystkie działania należy realizować z wyjątkową precyzją. Wielokrotnie przekonali się o tym administratorzy fan-page, którzy opublikowali niefortunne pytanie, bądź nieprzemyślany post. W raporcie można także przeczytać o badaniach widzianych oczami ekspertów marketingu on-line. Piszą o potencjale marki w serwisach społecznościowych, roli strategii i umiejętności prowadzenia marki w świecie społeczności online, a także o tym, jak ważne jest zaufanie do marki w tworzeniu relacji z fanem – powiedział Paweł Kolenda, Menedżer ds. Badań, IAB Polska.
Zobacz również
Jak się okazuje, działania w serwisach społecznościowych mogą przynieść wymierne korzyści. Aż 43% aktywności członków społeczności online, o czym możemy przeczytać w raporcie, ukierunkowanych jest na marki, co trzeci śledzi profile marek, a zdecydowana większość oczekuje od marki obecnej w społecznościach informacji produktowej, nie tylko rozrywki. To informacje, które powinny dać do myślenia osobom zarządzającym brandami w społecznościach.
Raport „A Ty komu ufasz?” dostarcza cennej wiedzy o marce w serwisach społecznościowych.
A czy Ty ufasz markom w społecznościach?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Badanie powstało przy współpracy IAB z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing