zdjęcie: depositphotos.com
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę internetową hiszpańskiej firmy PUNTO FA, właściciela popularne marki odzieżowej Mango. Skarżący w swoim oświadczeniu napisał, że z okazji Cyber Monday brand przygotował promocję „-30% na wszystko” – takie sformułowanie widniało na stronie internetowej Mango.
Zobacz również
„Dopiero przy dokładnej weryfikacji (w moim przypadku – przy nieudanej próbie skorzystania z kodu promocyjnego w koszyku), wychodzi na jaw, że wykluczeń jest całkiem sporo – m.in. nie dot. kolekcji oznaczonej jako „New collection”, nie łączy się z innymi rabatami, promocjami. Na stronie koszyka jest informacja o promocji, po czym, przy próbie skorzystania z niej dowiaduję się, że jednak mój produkt nie jest nią objęty (nie należy do „Wszystkiego”?)*” – napisał dalej skarżący. Dodał też, że reklama ewidentnie wprowadzała w błąd, gdyż promocja nie obejmowała wszystkich produktów.
Przedstawiciele firmy PUNTO FA w odpowiedzi na skargę napisali, że na banerach reklamowych, przygotowanych z okazji Cyber Monday, istotnie widniało sformułowanie „-30% na wszystko”, natomiast szczegóły promocji – czyli w tym przypadku informacja o wyłączeniu nowej kolekcji – były napisane małym druczkiem na dole reklamy. „(…) Jest to jednak typowy i powszechnie stosowany w reklamie zabieg stylistyczny – mający zwrócić uwagę klientów. Nie sposób mu zarzucić nieuczciwość, gdyż zasady opisane były w wyraźny i oczywisty sposób” – czytamy w oświadczeniu spółki, będącej właścicielem marki Mango.
W efekcie, Zespół Orzekający KER uznał, że przedmiotowa reklama, posługując się hasłem „-30% na wszystko” mogła wprowadzać odbiorców w błąd – biorąc pod uwagę liczne wyłączenia produktów z promocji, nieuprawnione więc było zastosowanie tego określenia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
*tekst oryginalny
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spoty z kampanii „BMW M Town” marki BMW propagowały niebezpieczną jazdę i mogły zachęcać do łamania przepisów prawa drogowego.
PS2
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.
PS3
Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.