Reklama online – jak sprawić, by lepiej konwertowała?

Pierwszy baner reklamowy składał się tylko z tekstu, ale jego skuteczność była ogromna – kliknął w niego niemal co drugi internauta. Jak projektować reklamy, by generowały większą konwersję?
O autorze
1 min czytania 2016-12-19

Tekst, by wyróżnić Twoją ofertę

Informacja tekstowa zawarta w reklamie musi spełniać cztery kryteria: być krótka, wyjątkowa, czyli komunikować o pewnej okazji, prosta oraz limitowana w czasie. W komunikacie tekstowym nie możesz zapomnieć o obietnicy oraz wyróżnieniu się na tle konkurencji, np. specjalną zniżką lub darmową dostawą. Bodźce promocyjne z pozytywnymi emocjami spowodują, że klikalność reklamy będzie wyższa. Dlatego nie zapomnij o mocnym CTA, które będzie wyróżniało się kolorem oraz bezpośrednim i krótkim zwrotem do odbiorcy.

Design, który przyciągnie uwagę internautów

Grafika musi być przede wszystkim atrakcyjna. Aby to osiągnąć, zwróć uwagę na spójność przekazu reklamowego z szatą graficzną marki. Zdecyduj się na zastosowanie białego tła – jest bardziej naturalne oraz wygląda lepiej niż skomplikowana grafika. Reklamy z dobrze zaprojektowanym CTA, czyli widocznym, z odpowiednio dobranym kolorem oraz tekstem, mają klikalność lepszą nawet o 200 proc.

Format, czyli dopasować się do potrzeb użytkowników

Nawet najlepiej zaprojektowana pod kątem graficznym i tekstowym reklama online nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie dopasowana do urządzenia, na którym będzie wyświetlana. 59 proc. Polaków korzysta już ze smartfona. Twoje reklamy muszą być mobilne, podobnie jak Twoi odbiorcy.

Język HTML5 oferuje marketerom coraz większe możliwości w zakresie designu, np. na tworzenie mini-formularzy lub mini-gier. Reklamy rich media mają nawet o 267 proc. wyższy CTR niż banery. Decydując się na format interaktywny należy pamiętać o regularnej ich aktualizacji oraz tym, że animacja nie powinna trwać dłużej niż 5 sekund.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szczegół, który może zmienić wszystko

Gdy reklama jest już gotowa, przeanalizuj porę wyświetlania reklamy – czy wiesz, że w weekend CTR może być nawet o 23 proc. wyższy niż w poniedziałek? Nie zapomnij o dokładnym targetowaniu pod kątem lokalizacji i profilu odbiorcy. Zastosuj również limit wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się