W pierwszym półroczu 2024 r. najwięcej reklam opublikowało Temu Poland – 18 720. Na miejscu drugim znalazł się CityFit z liczbą 12 541 reklam, a na miejscu trzecim Żabka Polska z 10 072 reklamami. Z kolei branżami z największą liczbą reklam były:
- Zakupy i handel – 65 060
- Odzież i akcesoria – 60 229
- Zdrowie i uroda (marki) – 37 299.
Oznacza to, że w branży Zakupy i handel reklamy Żabki i Temu odpowiadały za 44% wszystkich reklam.
Zobacz również
Temu Poland z największymi zasięgami
Pod względem Reach Score, który jest wskaźnikiem zasięgu reklamy, zdecydowanym liderem w pierwszym półroczu było również Temu Poland (Reach Score = 100). Na drugim miejscu znalazł się Lidl Polska ze wskaźnikiem Reach Score na poziomie 66, a SkyShowtime miał łączny zasięg o ponad połowę mniejszy niż Temu (Reach Score = 45).
Ciekawe jest również to, jakie reklamy – o wysokim czy niskim zasięgu – przeważały w wybranych branżach. W całym ekosystemie Meta najwięcej – 25% – było reklam o zasięgu w przedziale 10-50 tys. Nieco ponad 1,5% reklam miało zasięg wyższy niż milion. Z kolei aż 23% wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców.
Reklamy o niskim zasięgu były publikowane głównie przez marki, którym zależy na precyzyjnym dotarciu do konkretnych lokalizacji. Do takich branż należały m.in. Nieruchomości oraz Sport i rekreacja. Aż 41% reklam w branży nieruchomości dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców. Z kolei reklamy o najwyższych zasięgach publikowały głównie brandy alkoholowe oraz firmy usługowe z zakresu bankowości i finansów. Do takich reklam należały m.in.:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
JYSK z najbardziej widoczną reklamą półrocza
Reklamę o największym zasięgu w pierwszym półroczu opublikował JYSK Polska, informujący klientów o obniżeniu cen swoich produktów. Na drugim miejscu znalazła się walentynkowa reklama eobuwie.pl, a na trzecim reklama Allegro. Reklamę JYSKa, eobuwie.pl, czy Allegro zobaczyła ponad ⅓ Polaków.
Średnie koszty CPC i CPM w pierwszym półroczu 2024 roku
W H1 2024 średni koszt za kliknięcie (CPC) w ekosystemie Meta wyniósł 92 grosze, co było wyższą wartością niż w całym 2023 roku, kiedy to średni CPC przyjął wartość 86 groszy. W pierwszym półroczu najniższą wartość CPC odnotowaliśmy w lutym – 78 groszy, a najwyższą w czerwcu – 1 zł. Z kolei średni CPM w ekosystemie Meta osiągnął wartość 2 zł 80 groszy. Oznacza to, że wartość średniego CPMu nieustannie maleje – w 2023 roku średni CPM osiągnął wartość 3 zł 92 grosze, co tylko na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy daje spadek o ponad złotówkę.
Zdjęcia: mat. pras.