Kwietniowe podium zestawienia YouTube Ads Leaderboard to spoty związane z tematyką bezpieczeństwa oraz prezentujące rozwiązania przydatne w czasie pandemii. Pierwsze miejsce zajęło wideo ING Polska #zdalnidopomocy– pomagaj starszym zdalnie ogarnąć finanse, w którym influencerzy: reZigiusz, Naruciak, Poszukiwacz, Kasia Gandor, Adrianna Skon, Aleksandra Żuraw i Sylwia Lipka zachęcają do pomocy osobom starszym w kwestii finansów online, a także prezentują ofertę cyfrową banku. Drugi stopień podium w rankingu należy do materiału przygotowanego w ramach kampanii informacyjnej Kancelarii Premiera #zostańwdomu, namawiającego do pozostania w miejscu zamieszkania i przypominającego jak ważne są środki ostrożności podejmowane w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Trzecie miejsce zestawienia zajęła reklama Masz abonament w Play? Włącz Amazon Prime Video na 6 miesięcy | Aktywuj w Play24 przybliżająca promocję, pomocną w momencie, gdy dostęp do kultury offline jest mocno ograniczony. W spocie wzięli udział Kuba Wojewódzki oraz Andrzej Grabowski.
Miejsca czwarte i piąte to odpowiednio spoty TIGER X MAKS RIZNYK – MISTRZOWSKI TIGER ROAST EP1 i Media Expert przekazuje sprzęt 100 szpitalnym oddziałom zakaźnym i ratunkowym. Pierwsze wideo prezentuje sylwetkę Maksyma Riznyka – trenera propagującego Street Workout. Drugie – postawę marki Media Expert, która w obliczu kryzysu związanego z koronawirusem ogłasza wsparcie dla medyków w postaci przekazanego szpitalom sprzętu.
Zobacz również
Majowy ranking także nie omija tematu pandemii, choć materiałów bezpośrednio nawiązujących do niej jest znacznie mniej. Na szczycie znalazł się Rossmann, który ogłosił Start sezonu wiosna/lato 2020. W kolorowym i tętniącym życiem spocie narratorka opowiada o możliwościach, jakie daje e-sklep – dzięki niemu możemy odkrywać nowe produkty bez wychodzenia z domu, a przy zakupach dodatkowo zastanowić się jak zadbać o środowisko. Drugie miejsce zajął McDonald’s z wideo Wszystko w naszych rękach! W dynamicznym, 30-sekundowym nagraniu pracownicy popularnej sieci restauracji prezentują metodę skutecznego mycia rąk, tańcząc w rytm łatwo wpadającej w ucho melodii. Podium zamyka sensualne wideo ATTRACTION ONE – Kiedy dwoje staje się jednym | AVON zorientowane wokół zapachu popularnej marki kosmetycznej.
O konieczności szczególnej troski o odpowiednią higienę przypomina też marka Kotlin, której spot PIERWSZA ZASADA GRILLOWANIA z udziałem popularnego aktora Piotra Cyrwusa zachęca do dezynfekcji rąk, także przed grillowaniem. Reklama zajęła czwarte miejsce zestawienia YouTube Ads Leaderboard w maju. Co ciekawe, w majowym rankingu, w związku z toczącą się kampanią wyborczą pojawił się też spot wyborczy kandydata na urząd Prezydenta RP Szymona Hołowni zatytułowany Pierwsza Obywatelka. Wideo przedstawia sylwetkę żony kandydata Urszuli Brzezińskiej-Hołowni.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing