W kolejnym zestawieniu „Reklamy kobiecym okiem” (część 1) swoje ulubione Kampanie/reklamy/akcje marketingowe wskazały Aleksandra Jurkiewicz z DDB Warszawa, Ewelina Kitlińska z MarketingKobiet.pl, Lucyna Koba z PanMedia Western, Marta Ożóg-Orzegowska z SiNSAY, Anna Sakowicz z Mindshare Polska, Barbara Stawarz z InnovaWeb, Hanna Zaborska z JOJO Mobile Polska i Katarzyna Zadworny z K2.
Aleksandra Jurkiewicz, Strategy Director DDB Warszawa
Zobacz również
1) Czy Twoja przyjaciółka, Twój przyjaciel zrobiłby to dla Ciebie?
2) Kto powiedział, że nie możemy zmieniać świata na lepszy?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3) Gentelmeni w akcji. Pardon me.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4) Kuchenne sprzęty w męskim towarzystwie.
5) Żeby wygrać, trzeba walczyć.
Ewelina Kitlińska, MarketingKobiet.pl
fot. Piotr Lewandowski
1) kampania PKO BP upamiętniająca Kobiety w Powstaniu Warszawskim. Po pierwsze dlatego, że w historii wojen czy powstań pamięta się o roli mężczyzn: walczyli, ginęli, cierpieli na pierwszym froncie. O bohaterach „drugiego frontu”, a właściwie bohaterkach, bo mowa tu głównie o kobietach, które zostawały w domach, wychowywały dzieci, dawały schronienie i jedzenie walczącym, opatrywały rany, mało kto pamięta. Cieszę się, że PKO w ten sposób przypomniało o walczących kobietach i że oddało im hołd. Szkoda, że tak rzadko pamięta się, jaką kobiety odgrywały rolę w historii kraju.
Oczywiście nie były to tylko filmy, ale też cała wystawa na Rotundzie w Warszawie.
2) Nie będę zapewne oryginalna, jeśli wymienię działania dla wody Contrex – to świetne działania do kobiet, które nie wykluczają mężczyzn. W czasie eventu wszyscy się świetnie bawią – i zaproszone do aktywności uczestniczki, i widzowie.
3. Kampania zrealizowana przez Every Mother Counts pod hasłem „No mothers’ day”, w celu podniesienia świadomości dot. umieralności matek (ciężarnych) na świecie.
Chciałabym zobaczyć w Polsce taką inicjatywę, w którą włączają się nie tylko zwykłe kobiety, ale i celebrytki. Aby kobiety „znikły” tego dnia: nie były obecne publicznie, nie odbierały telefonów, nie pisały maili. Wszystko po to, aby pokazać co się stanie, gdy znikną – dla bliskich osób i dla reszty świata.
Lucyna Koba, Deputy Media Director domu mediowego PanMedia Western
1) Contrex – bo jestem kobietą:
2) Fun Theory Volksvagen – bo w pełni zgadzam się, że reklama też może zmieniać świat na lepsze
3) P&G – bo też jestem matką i bywam sentymentalna
4) The Guardian – bo uwielbiam inteligentne reklamy i kocham prasę
Marta Ożóg-Orzegowska, Brand Manager SiNSAY
Będzie filmowo i modowo:
1) Ostatnio odkryta reklama australijskiej marki dżinsowej – za przekrętkę i klimat:
2) Żywiołowo i świeżo – kampania jesień/zima 2012 marki DSQUARED²
3) Genialny mariaż FMCG z modą wysoką, czyli Marc Jacobs dla Diet Coke – świeże layouty!
Anna Sakowicz, Partner, Invention, Członek Zarządu Mindshare Polska, dom mediowy Mindshare Polska
1) Nike Women – Voices – Za ważne przesłanie. Nie tylko sportowe i nie tylko dla kobiet.
2) Procter&Gamble Olympics – Odrobinę ckliwe, ale do mnie, jako mamy dwójki dzieciaków, te emocje przemawiają.
3) Nespresso – Clooney – i wszystko jasne 😉
4) Dove – Pro-age – Choć pierwsza reklama Dove Evolution zrobiła na mnie bezsprzecznie największe wrażenie, doceniam konsekwencje w łamaniu tabu dot. wyglądu.
5) Outdoorowa kampania Nike „To jest mój czas” (wielkoformatowa reklama na Orco Tower) – łamiąca schematy, innowacyjna, pierwsza tak duża w historii marki w Polsce. Dla mnie majstersztyk.
Barbara Stawarz, Publishing & Marketing Director InnovaWeb
1) Kampania Dove sprzed lat, z przesłaniem i ciągle aktualna:
2) Jedna z wielu reklama Pepsi – jak zawsze z poczuciem humoru:
3) A na koniec reklama Donny Karan z Kate Moss w roli głównej (2011 rok), do której zdjęcia zostały wykonane na dworcu kolejowym w Los Angeles. Fotografowali Mert Alas i Marcus Piggott – mistrzowie aparatu. Intrygująca kobieta w drodze, piękna kolorystyka, klimat dawnych lat. Dla takich kampanii reklamowych warto kupować magazyny kobiece…
Hanna Zaborska, Marketing & PR Specialist JOJO Mobile Polska
1) Outdoor „We can explain” – kampanie reklamowe organizacji Science World są dobrze znane mieszkańcom Vancouver. Kreatywnie wykorzystują przestrzeń, by promować naukę w fascynujący sposób. Zaskakujące, angażujące, odkrywcze – dość tych przymiotników, zobaczcie kilka realizacji przykuwających kobiece oko. Realizacja: Science World i Rethink Canada
2) Viral „A crash course to shine” – jak zwiększyć świadomość zagrożenia wynikającego z malowania się za kółkiem? Same statystyki – to nie przemówi do wyobraźni. Koncepcja jest prosta: zaangażować gwiazdę YouTube i stworzyć najbardziej szokujący makijażowy tutorial, jaki widziałaś. Spokojnie – obyło się bez zbędnego dramatyzmu i epatowania brutalnością. Emocje, by oddziaływać nie muszą odwoływać się do scen mrożących krew w żyłach. Realizacja: Volkswagen i DDB Tribal.
3) Koleston Naturals: Change – farby do włosów z naturalnych składników. Wykorzystanie fazy dnia i nocy. Trafniej się nie da! Realizacja: Leo Burnett, Beirut, Libanon
4) Kampania “Sometimes it’s all you need to wear” – budżet to nie wszystko, liczy się pomysł i realizacja. 150 000 wieszaków z próbką perfum Christiny Aguilery rozmieszczono w przestrzeni publicznej Izraela. W ciągu niecałego tygodnia wyprzedano wszystkie… Realizacja: Mizbala
5. Viralowy “Best Bus Stop Ever” – czekanie na autobus jest wyjątkowo nużące nawet z drugą połówką przy boku. Qualcomm wie, jak obrócić rutynę w niesamowite doświadczenie. Are you Born Mobile? Realizacja: Qualcomm, Denizen Company
Katarzyna Zadworny, Social Media Director K2
1) Jak na Zieloną Smoczycę przystało, zacznę od smoczej smacznej kampanii. Czyli nowy sezon Gry o Tron. Nie dość, że bardzo atrakcyjna estetycznie, to jeszcze niezwykle prosta. Dokumentacja kampanii była chętnie udostępniana w mediach społecznościowych. I nic dziwnego. Jej główną zaletą oprócz tych wspomnianych jest to, że stawia odbiorcę od razu w pewnej intrygującej sytuacji, dzięki temu może mu się zdawać, że nie jest już tylko widzem 😉
2) Muzeum to nudne miejsce? Tylko wtedy, gdy go nie odwiedzasz. Osobiście rozbawiła mnie ta kampania i ucieszył fakt, że Muzeum nabrało dystansu do eksponowanych dzieł.
3) Bardzo kobieca kampania, bardzo kobiece case study…no i bardzo kobiecy produkt 😉 Co prawda, nie jest najnowsza, ale zawsze do niej wracam i podaję za przykład, gdy ktoś mnie pyta o możliwości Pinteresta. Zresztą, nie tylko o Pinteresta tutaj chodzi, bo akcja ta przypomina o magii i sile mediów społecznościowych, składających się z jednostek, a nie masy.
4) Reklama, która mnie wzruszyła i… no i tyle 😉
5) A na koniec przyjemna aktywacja, w której doszło do zaangażowania użytkowników w Cover Photo na Facebooku. Warto o tyle o niej pamiętać, że zazwyczaj w nasze posty użytkownicy angażują się z poziomu News Feedu i rzadko (chociaż od momentu pojawienia się Timeline’u częściej) wchodzą na nasz profil. A tutaj wręcz byli do tego zmuszeni.
Redakcję NowegoMarketingu ostatnio najbardziej urzekły pomidory, hipster i zepsuta pralka: