Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Reklamy zamiast nazw stacji? ZTM planuje instalację nowych nośników na stacjach metra

Reklamy zamiast nazw stacji? ZTM planuje instalację nowych nośników na stacjach metra
Firma Stroer i Metro Warszawskie snują plany związane ze zwiększeniem liczby reklam na I linii metra. Stworzono nawet wizualizacje, które pokazują nowe nośniki przymocowane do stropu... w miejscu pasków z nazwą stacji.
O autorze
2 min czytania 2022-12-08

Trwa modernizacja systemu reklam na I linii metra, gdzie usuwane są stare billboardy i montowane nowe nośniki w nowych lokalizacjach. Jak będzie się można przekonać, nowe nośniki reklamowe są znacznie większe, bardziej pogrupowane i podświetlane – według przeprowadzających cały proces modernizacji, taki system pomoże w „uporządkowaniu” i „dostosowania systemu reklamowego do najwyższych standardów europejskich i światowych” przy jednoczesnym „zachowaniu estetyki”.

materiały prasowe Stroer / Metro

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Estetyka jest w tym wypadku kwestią sporną (chociaż jak dowiadujemy się, na starszych stacjach reklamy przysłonią oryginalne kompozycje ceramiczne na ścianach), ale korzystający z transportu publicznego zwrócili uwagę na inny, poważniejszy problem – reklamy mogą ograniczyć użyteczność metra. Okazuje się, że metro planuje zdemontować paski z nazwą stacji, aby pod sufitem zawiesić kolejne ekrany z reklamami.

Widzimy to na wizualizacjach wykonanych przez Metro Warszawskie, które zostały opublikowane na na wniosek o informację publiczną. Jak widzimy na przykładzie stacji Wilanowska, reklamy w formie ekranów LCD (po trzy sztuki na miejsce) pojawiają się w miejscu dotychczasowych reklam. Na zdjęciach przedstawiono również wizualizację 75-calowych ekranów LCD, które wiszą pod sufitem przy wejściach na peron. Taka reklama ma trafić do wszystkich pasażerów, którzy jadąc ruchomymi schodami, zerkają na tablicę z trasą metra. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

materiały prasowe Stroer / Metro

Czy ta koncepcja spotkała się z zatwierdzeniem ze strony ZTM (Zarządu Transportu Miejskiego)? .

– Obecnie weryfikujemy, czy prowadzone prace są zgodne z przedstawioną koncepcją. W przypadku nieprawidłowości, MW będzie zobowiązane do ich usunięcia – powiedział na łamach transport-publiczny.pl Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM-u.

Do sprawy odniosło się również samo Metro Warszawskie. Na portalu transport-publiczny.pl została opublikowana wypowiedź Grzegorza Popielarza, dyrektora biura najmu i reklamy w Metrze Warszawskim, z której wynika, że wykonawca (firma Stroer) wzoruje się na dopuszczalnym do tej pory systemie rozmieszczenia reklam. Dyrektor stara się też rozwiać obawy związane z przysłonięciem informacji z nazwą stacji na niebieskim centralnym pasku ścian – w przypadku takiej sytuacji metro zobowiązuje się ZWIĘKSZYĆ liczbę napisów z nazwą stacji w innych miejscach na terenie metra. Poza tym Popielarz przypomina, że… w pociągach emitowany jest komunikat głosowy z nazwą następnej stacji, który powinien być dla wszystkich wystarczający. 

Jak informuje portal transport-publiczny.pl, od reklam udało się uratować wejścia do stacji Świętokrzyska i Stare Bielany. 

PS: Kreatywna reklama w metrze

W ramach promocji serialu „Lupin” aktor Omar Sy pojawił się w paryskim metrze i całkowicie incognito postanowił sam rozklejać plakaty reklamowe.

PS 2: Miasta bez reklam?

Wisła jest jedną z pierwszych miejscowości turystycznych w polskich górach, które podjęły uchwałę regulującą i ograniczającą umieszczanie reklamy zewnętrznej.