Doritos i Cheetos SIMPLY NKD to nowa propozycja smakowa dla amerykańskich konsumentów. Jedne z ulubionych przekąsek zostały stworzone bez użycia aromatów i sztucznych barwników, a ich promocji towarzyszy kampania „Renaissance of Snacking”. Inspiracją do jej stworzenia były renesansowe dzieła sztuki, które, dzięki swojej ponadczasowości, są doceniane setki lat od momentu stworzenia.
W ramach akcji powstał humorystyczny klip wideo przedstawiający uwspółcześnione wersje postaci, które na co dzień możemy oglądać na obrazach, a także opracowano szereg publikacji w mediach społecznościowych. W dniu premiery przekąsek Doritos i Cheetos SIMPLY NKD renesansowi bohaterowie przejęli nawet social media marek Doritos i Cheetos, wprowadzając tym samym wyjątkowy klimat sprzed wieków do internetu.
W poszczególnych kreacjach nie brakuje szczegółowości przywodzącej na myśl dzieła z epoki renesansu, a gama kolorystyczna zastosowana do ich stworzenia przyciąga spojrzenia odbiorców niemal równie mocno, jak oryginalne obrazy. Autorzy kampanii „Renaissance of Snacking” postanowili połączyć dobrze znaną klasykę z nowoczesnością, i tak powstała seria niecodziennych materiałów reklamowych.



Działania wielokanałowe jako przepis na sukces
Przestrzeń wirtualna to jednak nie wszystko, bowiem kampania „Renaissance of Snacking” obejmuje również działania outdoorowe, m.in. kultową halę widowiskową The Sphere w Las Vegas. Ponadto nawiązano również współpracę z siecią sklepów Walmart, w których dostępne są przekąski z nowym składem.
W ramach działań promocyjnych, do współpracy ambasadorskiej zaproszono także szereg influencerów, organizując m.in. blind testy, polegające na próbie rozróżnienia chrupków stworzonych według starej i nowej receptury.
– Nieustannie słuchamy konsumentów, przewidujemy ich potrzeby i dążymy do szybkiego i celowego rozwoju. Doritos i Cheetos SIMPLY NKD to kolejny rozdział w tej historii. Oferują ten sam kultowy smak, chrupkość i konsystencję, które uwielbiają ludzie, tylko bez maski koloru. To przekąska, która wydaje się nowoczesna, celowa i pysznie prawdziwa – powiedział Chris Bellinger, dyrektor kreatywny PepsiCo Foods US.
Za realizację projektu odpowiada agencja GUT Miami.
– Naszym celem było odświeżenie wizerunku i charakteru nowoczesnych przekąsek. Traktując te przekąski jak dzieła sztuki, stworzyliśmy świat, w którym prostota nabiera śmiałości, czystość nabiera psotnego charakteru, a klasyka odradza się na nowo. NKD to nie tylko linia produktów, to moment kulturowy – tłumaczy Juan Javier Peña Plaza, dyrektor ds. komunikacji w agencji.
Złam zasady, dotknij sztuki
Kampania „Renaissance of Snacking” nie jest pierwszą próbą połączenia dzieł sztuki z ulubionymi przekąskami. W kwietniu 2025 roku brand Cheetos zorganizował w Warszawie Wystawę Sztuki Współcheesnej, czyli prac zainspirowanych charakterystycznym, pomarańczowym pyłkiem, który pozostaje na palcach po zjedzeniu chrupków. Niecodzienne wydarzenie było elementem globalnej akcji „Can’t touch this”.