Rośnie sprzedaż perfum Dior Sauvage promowanych przez Johnny’ego Deppa

Rośnie sprzedaż perfum Dior Sauvage promowanych przez Johnny’ego Deppa
Od rozpoczęcia procesu o zniesławienie Johnny’ego Deppa popyt na perfumy reklamowane przez aktora wzrósł o 50%. Fani zachęcają w mediach społecznościowych do kupna produktu, który określają jako „zapach zwycięstwa”.
O autorze
1 min czytania 2022-06-13

fot. Dior

W 2015 roku Johnny Depp został twarzą perfum Dior Sauvage. Rok później pojawiły się liczne kontrowersje wokół wizerunku aktora w związku z oskarżeniami wniesionymi przez jego byłą żonę. Niezależnie od opinii publicznej oraz decyzji firm współpracujących niegdyś z Deppem, Dior nie zrezygnował ze współpracy z aktorem. Okazuje się, że wygrany przez Deppa proces o zniesławienie przyniósł francuskiej marce spore zyski.

Odkąd wszczęto „proces dekady” Johnny’ego Deppa przeciwko Amber Heard, popularność zapachu promowanego przez aktora znacznie wzrosła. Jak podaje amerykański portal Hey Discount, wyszukiwania perfum w Google wzrosły o 48% w ciągu jednego miesiąca. Z kolei na TikToku liczba wyświetleń dotyczących słynnego produktu wzrosła w tym samym okresie o 63% – hashtag #diorsauvage został wyświetlony ponad 350 milionów razy. Tym samym Dior Sauvage znalazły się na drugim miejscu najpopularniejszych perfum w sieci, zaraz po zapachu Baccarat Rouge 540 marki Maison Francis Kurkdijan.

W tym samym czasie marka Dior postanowiła ponownie zaprezentować kampanię z udziałem Johnny’ego Deppa. Na ulicach amerykańskich miast pojawiły się plakaty promujące produkt, a na antenie Fox tydzień po wygranym procesie wyemitowano spot reklamowy, w którym wystąpił aktor.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wygrana przez Deppa batalia sądowa przyczyniła się także do wzrostu sprzedaży perfum. W mediach społecznościowych fani zaczęli masowo zachęcać do kupna produktu, aby świętować zwycięstwo aktora i okazać mu wsparcie. Sauvage Diora, które zostały określane jako „zapach zwycięstwa”, w kilka tygodni od rozpoczęcia procesu stały się najchętniej kupowanymi perfumami m.in. w sklepach internetowych Sephora i Amazon. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Kontrowersje pojawiły się kilka lat temu wokół jednego ze spotów promujących perfumy Sauvage, w którym wystąpił Johhny Depp. Na francuski dom mody Dior spadła fala krytyki w związku ze stereotypowym przedstawianiem w reklamie kultury rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej. Internauci skrytykowali markę za rasizm oraz zestawienie treści filmu z nazwą perfum „Sauvage”, która po francusku oznacza „niecywilizowany”, „dziki”. 

PS 2
W maju 2022 roku wartość reklamowa rozwodowej batalii Deppa i Heard na polskim rynku wynosiła prawie 19 mln zł.