fot. Dior
W 2015 roku Johnny Depp został twarzą perfum Dior Sauvage. Rok później pojawiły się liczne kontrowersje wokół wizerunku aktora w związku z oskarżeniami wniesionymi przez jego byłą żonę. Niezależnie od opinii publicznej oraz decyzji firm współpracujących niegdyś z Deppem, Dior nie zrezygnował ze współpracy z aktorem. Okazuje się, że wygrany przez Deppa proces o zniesławienie przyniósł francuskiej marce spore zyski.
Zobacz również
Odkąd wszczęto „proces dekady” Johnny’ego Deppa przeciwko Amber Heard, popularność zapachu promowanego przez aktora znacznie wzrosła. Jak podaje amerykański portal Hey Discount, wyszukiwania perfum w Google wzrosły o 48% w ciągu jednego miesiąca. Z kolei na TikToku liczba wyświetleń dotyczących słynnego produktu wzrosła w tym samym okresie o 63% – hashtag #diorsauvage został wyświetlony ponad 350 milionów razy. Tym samym Dior Sauvage znalazły się na drugim miejscu najpopularniejszych perfum w sieci, zaraz po zapachu Baccarat Rouge 540 marki Maison Francis Kurkdijan.
W tym samym czasie marka Dior postanowiła ponownie zaprezentować kampanię z udziałem Johnny’ego Deppa. Na ulicach amerykańskich miast pojawiły się plakaty promujące produkt, a na antenie Fox tydzień po wygranym procesie wyemitowano spot reklamowy, w którym wystąpił aktor.
Dior Sauvage Is Still Using Johnny Depp in Its Ads https://t.co/adE2FavxG8 pic.twitter.com/HPm61ptWmp — Jack Sparr (@BatterSparr) June 1, 2022
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wygrana przez Deppa batalia sądowa przyczyniła się także do wzrostu sprzedaży perfum. W mediach społecznościowych fani zaczęli masowo zachęcać do kupna produktu, aby świętować zwycięstwo aktora i okazać mu wsparcie. Sauvage Diora, które zostały określane jako „zapach zwycięstwa”, w kilka tygodni od rozpoczęcia procesu stały się najchętniej kupowanymi perfumami m.in. w sklepach internetowych Sephora i Amazon.
PS
Kontrowersje pojawiły się kilka lat temu wokół jednego ze spotów promujących perfumy Sauvage, w którym wystąpił Johhny Depp. Na francuski dom mody Dior spadła fala krytyki w związku ze stereotypowym przedstawianiem w reklamie kultury rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej. Internauci skrytykowali markę za rasizm oraz zestawienie treści filmu z nazwą perfum „Sauvage”, która po francusku oznacza „niecywilizowany”, „dziki”.
PS 2
W maju 2022 roku wartość reklamowa rozwodowej batalii Deppa i Heard na polskim rynku wynosiła prawie 19 mln zł.