1 lipca 2020 r. AstraOne.io przeszła rebranding i obecnie spółka działa pod nazwą Vox.
Niedawno na polskim rynku pojawił się nowy format reklamowy InImage Ads, będący autorskim rozwiązaniem spółki AstraOne. Oferuje on nowy placement reklamowy w postaci dynamicznych reklam nakładanych na zdjęcia zamieszczone w artykułach na stronie – zajmują one do 20% powierzchni. Kreacje reklamowe dopasowywane są kontekstowo do zdjęcia i treści redakcyjnych, co wpływa na poziom ich atrakcyjności.
Zobacz również
– Nasze rozwiązanie z jednej strony oferuje wydawcom nowy, wcześniej nie monetyzowany placement reklamowy na desktopie i mobile’u, a z drugiej oferuje szereg korzyści dla reklamodawców, w tym umożliwia lepsze kontekstowe, contentowe dopasowanie kreacji. Nacisk kładziemy także na zapewnienie naszym klientom 100% wskaźnika viewability i 100% brand safety, m.in. poprzez współpracę wyłącznie ze zweryfikowanymi wydawcami premium – mówi Dmitriy Shevchenko CEO AstraOne Poland.
Jedną z pierwszych marek na polskim rynku, która zdecydowała się wykorzystać nową technologię reklamową oferowaną przez AstraOne jest Rossmann. Marka z okazji tegorocznych mikołajek postanowiła na przełomie listopada i grudnia przeprowadzić kampanię reklamową w internecie. Celem kampanii „Pomysł na prezent – zestawy kosmetyków idealnie pod choinkę” było dotarcie do jak najszerszego grona konsumentów i promocja świątecznych zestawów prezentów oferowanych przez sieć Rossmann.
Kampania została przeprowadzona w kilku serwisach, m.in. Kobieta.pl, Glamour.pl, Przeslijprzepis.pl, Rodzice.pl, RMFmaxxx.pl, Mniammniam.pl, Podroze.pl, Rodzice.pl, Spidersweb.pl, Gala.pl, które współpracują z AstraOne i wspierają nowy format InImage Ads.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na potrzeby działań przygotowano kilka kreacji reklamowych, które po kliknięciu przez użytkownika przekierowywały do jednej z 6 stron docelowych promowanych zestawów prezentów. Dzięki zastosowaniu formatu InImage Ads i autorskiej technologii „Picture Recognition” bazującej na algorytmach analizujących zdjęcie kontekstowo, kreacje reklamowe wyświetlane były wyłącznie na zdjęciach i grafikach zawierających motywy i elementy świąteczne takie jak bombki, choinki, prezenty, renifery, mikołaj itp.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja została zrealizowana na przełomie listopada i grudnia i trwała łącznie 10 dni. Kampania była nastawiona na dotarcie do jak największej liczby internautów, co jej twórcom zdecydowanie się udało.
– Efekty kampanii były bardzo zadowalające. Nie chcemy zdradzać szczegółów, jednak możemy powiedzieć, że format reklamowy InImage Ads angażuje odbiorcę mocniej od innych form reklamowych, a wskaźnik CTR kampanii był ponad 3 krotnie wyższy niż w przypadku analogicznych działań, przeprowadzonych przy wykorzystaniu tradycyjnych formatów – podsumowuje Dmitriy Shevchenko
Więcej przykładowych kampanii z wykorzystaniem technologii InImage Ads można zobaczyć w galerii pod adresem gallery.astraone.io.
Artykuł powstał we współpracy z AstraOne.