Poznaj swoje cytryny (2017)
„Know Your Lemons” to niezwykła kampania, które odbiła się szerokim echem w mediach. Dzięki 12 zdeformowanym cytrynom obrazuje, jak mogą wyglądać zmiany nowotworowe na kobiecych piersiach.
Autorką grafik jest Corrine Beaumont, której obie babcie i przyjaciółka zmarły z powodu raka piersi. Kobieta poświęciła swój czas na stworzenie łatwych do odczytania grafik, które pomogłyby kobietom rozpoznać typowe objawy tej choroby.
Zobacz również
W jej grafikach zamiast zdjęć piersi pojawiają się miłe w odbiorze zdjęcia cytryn, które głęboko zapadają w pamięć. Wykorzystanie cytryn miało jeszcze jeden cel – serwisy społecznościowe nie mogą ocenzurować tej treści, ponieważ nie pokazuje się na nich ciała i mogą być pokazywane w zasadzie w każdej przestrzeni.
– Używając substytutu piersi, który nie odnosi się stricte do ciała, można przekazać innym ogrom wiedzy. To mocna metafora, która dodatkowo zaskakuje odbiorcę – wyjaśnia w rozmowie z Design Curial Beaumont.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lux – Mydło z guzkiem
Marka Lux to najlepiej sprzedające się mydło w Indiach, gdzie aż 75% kobiet unika samodzielnego badania piersi. Producent, czyli Unilever, postanowił wykorzystać ten zasięg, który i wypuścił na rynek kostkę mydła z widoczną, wyczuwalną w dotyku grudką.
Po co? Aby edukować kobiety w kwestii konieczności badania swoich piersi podczas kąpieli pod prysznicem. Dodany do kostki guzek będzie im o tym za każdym razem przypominał, gdy tylko będą chciały się namydlić. Co ciekawe, wypustka nie zniknie szybko wraz z rozpuszczającym się mydłem – jest wykonana z takiej substancji, aby jak najdłużej znajdowała się w produkcie i była przyczyniała się do częstszych samobadań.
Pink Ribbon – Check it before it’s removed (2016)
Akcja polegała na wrzucaniu przez kobiety swoich zdjęć z odsłoniętą piersią do social media. Jak można się domyślić, Facebook i Instagram szybko usuwały zdjęcia, jako materiały z niedozwolona treścią. Organizatorzy akcji oczywiście przewidzieli konsekwencje takich publikacji, dlatego całemu projektowi towarzyszyło hasło: „Sprawdź to, zanim zostanie usunięte”.
#ITouchMyselfProject (2018)
Minimalistyczny i niezwykle przyjmujący spot „I Touch Myself” Divinyls powstał w ramach projektu #ITouchMyselfProject. Występuje w nim amerykańska tenisistka, która zachęca kobiety do regularnego badania swoich piersi…. poprzez śpiew. Serena Williams wykonuje hitowy utwór australijskiej piosenkarki Chrissy Amphlett, wokalistki zespołu Divinyls, która w 2013 roku zmarła na raka piersi. Artystka chciała, by ta piosenka stała się hymnem oraz inspiracją dla kobiet, które walczą z nowotworem. W hołdzie dla Chrissy Amphlett, rok po jej śmierci, powstał projekt #ITouchMyself.
– Z okazji miesiąca Walki z Rakiem Piersi nagrałam swoją wersję hitu Divinyls, aby przypomnieć kobietom o regularnym badaniu raka piersi. Tak, to wykroczyło poza moją strefę komfortu, ale chciałam to zrobić, ponieważ jest to problem, który dotyka wszystkie kobiety, niezależnie od koloru skóry na całym świecie. Wczesne wykrycie jest bardzo ważne. Mam tylko nadzieję, że przypomnę o tym kobietom – napisała Serena Williams w opisie wideo.
Akcja była wspierana jest przez markę Berlei, której Serena Williams jest ambasadorką. Firma produkująca bieliznę stworzyła specjalny biustonosz inspirowany piosenkarką Chrissy Amphlett, z którego 100% zysku ze sprzedaży zostanie przekazane organizacji Breast Cancer Network Australia.
DDB Singapore – If only you checked your breasts as often (2014)
Logotypy trzech głównych serwisów społecznościowych zostały specjalnie zmodyfikowane przez agencję przez DDB Singapore. Wszystko po to, aby pomóc w szerzeniu świadomości na temat raka piersi. Kampania ma jeden, prosty slogan, który zapada w pamięć i daje do myślenia: „Gdybyś tylko tak często sprawdzała swoje piersi”.Hasło w połączeniu z grafikami dają mocny – wiele osób jest „przyklejona” do swoich smartfonów, na których ciągle sprawdza komentarze i polubienia w mediach społecznościowych, a tak naprawdę nie myśli w ogóle o własnym zdrowiu. Twórcy kampanii przekonują, że wystarczy przenieść swoja uwagę na rzeczy naprawdę istotne.
DDB Singapore – Body Art for Breast Cancer Awareness (2010)
Podobny wydźwięk miała kolejna kampania przygotowana przez DDB Singapore w 2010 roku. Tym razem jednak zamiast grafik postawiono na body painting, czyli sztukę malowania ciała. Oczywiście bohaterem stały się piersi, ale sutki zostały sprytnie ukryte w przedstawionych scenkach np. wyciskania pryszcza.
Agencja kreatywna kolejny raz podkreśla, że kobiety nie powinny skupiać się na drobnostkach i szukać u siebie mankamentów (jak właśnie pojedynczy wyprysk, czy elektryzujące się włosy), bo nasza „obesesja” powinna być związana przede wszystkim z naszym zdrowiem.
Time Machine – Breast Cancer Now (2017)
Breast Cancer Now – największa organizacja charytatywna zajmująca się rakiem piersi – wierzy, że jeśli każdy z nas będzie działał, do 2050 r. wszyscy, u których zdiagnozuje się raka piersi, będą żyć. Niedawno przygotowano spot, który pokazuję, jakie pokłady kreatywności i wytrwałości drzemią w tych, którym zależy na życiu innych.
Pomysł przekazania misji dziecku, którego matka ma raka piersi, sprawia, że wszystko, co robi, staje się potężne i silne, a nam z pewnością robią się mokre oczy.
Pink Ribbon – Breast cancer affects all of us (2021)
Do światowych perełek architektonicznych nawiązuje nowa kampania zorganizowana w ramach akcji Różowej Wstążki. Na niemieckich ulicach zaczęły się pojawiać plakaty przedstawiające najsłynniejsze budynki na świecie jako piersi.
Nietypowa kreacja ma obrazować problem powszechnego występowania rak piersi – choroba może dotknąć kobietę bez względy na szerokość geograficzną, w której się znajduje, i bez względu na kształt piersi. Plakaty (z treścą tłumaczoną na wiele języków) z pewnością zapadają w pamięć i dają do myślenia – do formy piersi została porównana chociażby Wieża Eiffla, Wielka Piramida czy londyński wieżowiec 30 St Mary Axe (zwany również „Ogórkiem”).
Oprócz pokazania, że ta podstępna choroba dotyka nas wszystkich, kompleksowa kampania stworzona przez agencję reklamową Wefra Life, ma na celu zwrócenie na nową, wielojęzyczną aplikację, która skupia się na edukowaniu w temacie raka piersi. Dzięki udostępnianym tam materiałom możemy się dowiedzieć o metodach diagnozowania choroby i zdobędziemy wiedzę związaną z profilaktyką.
Avon – Breast Cancer Awareness
Na koniec baner stworzony przez słowacki oddział producenta kosmetyków, jakim jest Avon. Na fotografii widzimy kobietę zakrywającą jedną pierś, jednocześnie drugą rękę zakładając za głowę… i pokazując pachę porośnięta długimi włosami. Na grafice znalazło się hasło, które dobrze wyjaśnia połączenie włosów z problemem raka piersi: „Nie wszystko, co rośnie, jest widoczne”.
Autorem przewrotnej kreacji jest agencja Vaculik Advertising.
NowyMarketing również nie boi się poważnych tematów, dlatego w tym roku wspólnie z marką Kubota postanowiliśmy połączyć siły i zaangażować się w Różowy Październik. Razem wspieramy diagnostykę oraz innowacyjne leczenie osób dotkniętych rakiem piersi.
Przez cały październik 5 zł ze sprzedaży każdego różowego produktu z oferty Kuboty będzie przekazywane na wsparcie Centrum Chorób Piersi Breast Unit DCO.
Sprawdź, co możesz wybrać, aby wspomóc naszą akcję: www.kubotastore.pl/c/rozowy-pazdziernik-2021