Rusza kampania „Energia z wiatru = energia wolności”

Ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Energia z wiatru = energia wolności” ma za zadanie podkreślić znaczenie odnawialnych źródeł energii w Polsce, szczególnie energetyki wiatrowej – źródła czystej i najtańszej energii na rynku, która zapewni bezpieczeństwo energetyczne kraju. Kampanię wspólny
O autorze
2 min czytania 2022-08-02

Troska o środowisko naturalne i przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu to aktualnie największe wyzwania stojące przed światem. Potrzeba pozyskiwania czystej i taniej energii będzie coraz większa, bo nieubłaganie wyczerpują̨ się zasoby kopalnych źródeł energii. Energia z wiatru nie jest zależna od dostępności paliw konwencjonalnych – jest surowcem bezpłatnym i niewyczerpanym.

Koszt energii elektrycznej z turbin wiatrowych, w przeciwieństwie do tradycyjnych źródeł energii, będzie malał. Wynika to z rozwoju technologicznego, w tym zwiększającej się wydajności turbin. Rozwój energetyki wiatrowej to sprawdzona droga w kierunku poprawy bezpieczeństwa energetycznego. W obliczu wojny w Ukrainie w najlepiej pojętym interesie narodowym Polski jest nadanie priorytetu rozwojowi energetyki odnawialnej, bo im więcej OZE w systemie, tym mniejszy import surowców zza granicy.

Odpowiedzią na obecne wyzwania w tym względzie jest energetyka wiatrowa, która nie tylko zmniejsza krajowe zapotrzebowanie na import surowców energetycznych, ale również oferuje koszt wytworzenia elektryczności, który jest 3 – 3,5 krotnie niższy niż z paliw kopalnych. Ponadto, energetyka wiatrowa tworzona jako źródła rozproszone jest mniej podatna na zagrożenia fizyczne, a tym samym dużo bezpieczniejsza niż duże i scentralizowane źródła wytwórcze. Dziś przyspieszenie transformacji i umożliwienie nowych inwestycji w OZE jest nie tylko koniecznością wynikającą z ochrony klimatu, czy szansą dla gospodarek, ale przede wszystkim koniecznością z punktu widzenia suwerenności Polski i jej interesu narodowego – mówi Janusz Gajowiecki, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Kampania „Energia z wiatru = energia wolności” Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej i Cityboard Media  ma na celu zachęcić ludzi do skorzystania z fachowej wiedzy na temat energii wiatrowej, wokół której krąży wiele mitów. Społeczna akceptacja dla wiatraków jest kluczowa, aby zgodnie z nową propozycją rządu, powstawały nowe inwestycja wiatrowe, które oprócz czystej energii gwarantują nowe miejsca pracy, rozwój gospodarczy i znaczące wpływy do lokalnych budżetów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wynika z najnowszego badania Social Changes (lipiec 2022) 81% Polaków popiera rozwój lądowych elektrowni wiatrowych, 75% uważa, że wiatraki na lądzie przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa energetycznego i zmniejszenia zależności od paliw kopalnych, a 85% badanych sądzi, że prawo w Polsce powinno wspierać rozwój i korzystanie z odnawialnych źródeł energii, w tym elektrowni wiatrowych. Wyniki potwierdzają jak ważne dla społeczeństwa są wprowadzane właśnie zmiany liberalizujące ustawę odległościową, dopuszczając dla chętnych gmin zmniejszenie odległości minimalnej od zabudowań do 500 metrów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Polacy dostrzegają potrzebę rozwoju energetyki wiatrowej na lądzie i mają świadomość płynących z tego korzyści. Cieszymy się, że potrzebę tę również dostrzegają rządzący – przyjęta przez rząd nowelizacja ustawy odległościowej, która zakłada liberalizację niesławnej zasady 10H pozwala na ponad 25-krotne zwiększenie dostępności terenów pod inwestycje wiatrowe. Warto zaznaczyć, że wpisane obecnie w ustawie 500 m odległości wiatraka od zabudowań jest w pełni bezpieczne, dokładnie ta odległością posługuje się niemal cała Europa – dodaje prezes PSEW, Janusz Gajowiecki.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Cieszymy się, że możemy wspierać inicjatywę PSWE w zakresie popularyzacji odnawialnych źródeł energii. Rozwiązania ekologiczne są nam bliskie, więc z chęcią realizujemy tę kampanię – mówi Marcin Stan, członek zarządu Cityboard Media.

Kampania będzie miała charakter outdoorowy i digitalowy. Zaplanowana jest na 100 nośnikach cityboard (6×3 metra). Plakaty od początku sierpnia zawisną w 10 największych miastach w Polsce. W kampanii wykorzystane będą 2 różne motywy graficzne z hasłami „Energia z wiatru, energia wolności” oraz „Energia z wiatru, energia dla Polski”. Kampania outdoorowa będzie wsparta działaniami w social mediach.