Polska stolarka otworowa (okna, drzwi, bramy, fasady) należy do najlepszych na świecie. Świadczy o tym chociażby udział Polski jako lidera w eksporcie tych produktów. Same produkty można porównać i ocenić na podstawie parametrów technicznych, jednak najlepszym sposobem na pokazanie ich możliwości jest prezentacja w wykończonych obiektach architektonicznych. Teraz producenci i dostawcy tych rozwiązań mogą pochwalić się udziałem w ciekawych inwestycjach, prezentując je w konkursie POiD Building Awards 2021. – Jako organizacja zrzeszająca szeroko rozumianą branżę, chcemy przypomnieć i podkreślić rolę produktów stolarki otworowej w rozwoju architektury i budownictwa z punktu widzenia technologii, funkcjonalności, a także aspektów decydujących o walorach estetycznych obiektów. Najlepsze zastosowanie produktów w poszczególnych kategoriach ma wyłonić branżowy konkurs POiD Building Awards 2021, w którym prezentowane będą nowoczesne rozwiązania stolarki otworowej w kontekście zrealizowanych projektów architektonicznych – mówi Paweł Wróblewski, dyrektor zarządzający w Związku POiD i komisarz konkursu.
Do udziału zaproszeni są zarówno producenci jak również dostawcy komponentów stolarki otworowej, zastosowanej w danym obiekcie. Do konkursu zgłaszane będą produkty z kategorii: okna, drzwi i bramy, fasady oraz automatyka i smart home wykorzystane w 3 typach obiektów: w budynku indywidualnym, w budynku wielomieszkaniowym i w budynku użyteczności publicznej.
Zobacz również
O Grand Prix konkursu POiD Building Awards 2021 mogą zawalczyć zarówno firmy o dużej skali działania, jak też średnie i małe przedsiębiorstwa. Ważne, aby mogły poszczycić się jakością swoich produktów, które prezentowane będą w miejscach ich przeznaczenia, czyli inspirujących obiektach architektonicznych.
Nad konkursem czuwać będzie niezależne jury, któremu przewodniczyć będzie prof. dr hab. inż Ewa Kuryłowicz. Wspierać ją będą: dr inż. arch. Monika Arczyńska, prof. dr hab. inż. Tomasz Błaszczyński, dr inż. Szymon Firląg oraz mgr inż. arch. Karol Fiedor.
Jury w swojej ocenie uwzględniać będą m.in. formę i funkcję produktu, zgodność wyrazu architektonicznego obiektu z jego przeznaczeniem, innowacyjność, której wyrazem jest technologia oraz sposób montażu, ale także oddziaływanie na środowisko i wpływ zastosowanego wyrobu stolarki na energooszczędność budynku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie są korzyści dla firm uczestniczących w konkursie?
Podstawowym założeniem konkursu POiD Building Awards 2021 jest pokazanie praktycznego zastosowania okien, drzwi, bram, fasad oraz produktów automatyki budynkowej i smart home. Pokazanie ciekawych realizacji, w których wyroby te odgrywają ważną rolę, staje się wskazówką i inspiracją dla działających i przyszłych architektów, czy inwestorów. Dla firm, które zgłaszają się do udziału to szereg korzyści marketingowych ale również biznesowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PR – udział w konkursie to znakomite narzędzie Public relations. Samo umieszczenie na liście uczestników może zwiększyć świadomość marki i promować firmę wśród nowych klientów.
Benchmarking – proces ubiegania się o nagrodę może stać się pretekstem do spojrzenia na swoją firmę z innej perspektywy i porównania się z konkurencją pod względem innowacji, portfolio produktowego czy różnorodności. Dzięki temu firmy mogą jeszcze lepiej zidentyfikować obszary wymagające ulepszenia. To jeden z tych elementów, które mogą stać się bardziej wartościowe niż sama nagroda.
Zwiększona wiarygodność -– udział w konkursie to świetny sposób na odróżnienie firmy od konkurencji, zwiększenie wiarygodności i wysłanie pozytywnych sygnałów partnerów biznesowych.
Motywacja pracowników – chwalenie się swoimi produktami w konkursie to wyraz uznania dla ciężkiej pracy i osiągnięć pracowników, tym bardziej wygrana może mieć wpływ na morale pracowników i poprawić motywację.
Przyciąganie talentów Każda nagroda potwierdza pozycję firmy wśród nowych kandydatów. Firmy przedstawiając się jako najlepsze, mogą przyciągnąć talenty potrzebne do rozwoju firmy.
Konkurs odbywa się za pośrednictwem dedykowanej aplikacji konkursowej, dostępnej na stronie buildingawards.poid.eu. Twórca aplikacji jest poznańska agencja Job Done. Job Done we współpracy z agencją The Imagine odpowiada również za koncepcję i realizacje projektu.
Mecenasi konkursu: Aluprof, FAKRO, Glasssolutions, Ponzio, Reynaers Aluminium
Partnerzy kategorii: Aluplast, Porta , Somfy Polska, WIŚNIOWSKI
Patroni merytoryczni: Instytut Techniki Budowlanej, SARP. Stowarzyszenie Architektów Polskich. Oddział, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A. (National Energy Conservation Agency), Polski Związek Firm Deweloperskich, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Politechnika Łódzka, Politechnika Opolska, Politechnika Poznańska, Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej
Patroni medialni: Architektura&Biznes, Architektura.info, ŁadnyDom, ladnydompl, Bryłapl, budujemydompl, DOM SZYTY NA MIARĘ, RBT, ArchitekturaMurator, muratorplus Monter Stolarki, Obud.pl, Okna.21, Oknonet.pl, Wortal Sztuka Architektury, Świat Szkła, Świat Aluminium8