Ta seria the:procast pokazuje pracę w IT z nieco innych perspektyw, niż role techniczne czy managerskie. Ujawnia, w jaki sposób mocne strony pojedynczych osób można realizować w przeróżnych rolach w organizacji, która zatrudnia 86 000 osób w 130 krajach. I pomimo skali, ma wpisane w kulturę dbanie o indywidualny potencjał intelektualny i osobowościowy swoich pracowniczek i pracowników.
Nokia to fińska międzynarodowa firma telekomunikacyjna, informatyczna i elektroniki użytkowej. W 2022 roku organizacja odnotowała roczne przychody w wysokości około 24 miliardów euro. Była 415 największą firmą na świecie pod względem przychodów w 2016 roku. Po sprzedaży biznesu telefonów komórkowych w 2014 (Microsoftowi), Nokia skupiła się na działalności w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej i technologiach Internet of Things, przejęła także organizację badawczą Bell Labs współpracującą z NASA. Dziś Nokia jest innowacyjnym liderem b2b w branży telco i specjalizuje się w sieciach mobilnych oraz cloud networks.
Zobacz również
Przed mikrofonami zasiadły ekspertki i eksperci: Marcin Szczukiewicz i Tomasz Sztuka z polskich oddziałów Nokia – programiści z 20-letnim doświadczeniem, którzy współpracują przy projektach Bell Labs dla NASA; Danuta Kowalczyk – Head of Radio Access Network Planning (w firmie od 18 lat); Piotr Wróbel – Innovation Officer and EcoSystem Manager, który przez ostatnie 16 lat w Nokii zajmował się zarządzaniem strukturą produktów; Ewa Okołotowicz – koordynatorka komunikacji; Aleksandra Bania – liderka odpowiedzialna za inkluzywność i różnorodność w firmie Nokia.
the:procast jest pomyślany jako format cyklicznych serii na temat pracy w konkretnej organizacji. Za nami rozmowy wokół ról technicznych i liderskich w wewnętrznym software housie mBanku. Przyszedł czas na nieco inny pejzaż – międzynarodową korporację, która w Polsce jest znakomicie rozpoznawalna od lat i kojarzona z początkiem wejścia technologii pod strzechy. Myślimy: „Nokia 3310” i mamy przed oczami historię światowej telekomunikacji. To już przeszłość. Dzisiaj Nokia jest nie tylko absolutnym technologicznym gigantem, ale także w sposób niezwykle ciekawy pokierowała swoją specjalizacją. Jako miejsce pracy jest firmą bardzo zróżnicowaną i muszę przyznać, że jestem dumna z tego, jak ciekawe gościnie i gości udało nam się zaprosić. Rozmowy z nimi są niepowtarzalne: pokazują nie tylko drogę zawodową, ale i osobistą. Doceniam otwartość naszych rozmówczyń i rozmówców, jestem także pod wrażeniem ich eksperckości. To są rozmowy, które otwierają kolejne perspektywy pracy w IT. Piotra Wróbla udało nam się także zaprosić do kolejnej inicjatywy, czyli edukacji o realnym koszcie środowiskowym technologii, o którym wydaliśmy w tym roku pierwszy w Polsce raport – wyjaśnia Mira Winter, Brand Manager the:protocol.
Cykl prowadzi niezmiennie doskonale znana w środowisku podcastowym Edyta Kowal, która z wielką wprawą poprowadziła również poprzedni cykl the:procast.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Malowanie wizerunku firmy za pomocą słów, w formie podcastu, uważam za świetną metodę i wyjątkowe przedsięwzięcie. Cykl czterech podcastów pokazuje naszą organizację z czterech różnych perspektyw – biznesowej, technologicznej, innowatorskiej i różnorodnej. Szczególnie pochylamy się nad tą ostatnią, bo naszą firmę tworzą ludzie, a nie prompty, eskalacje czy KPI. Bardzo doceniam zaangażowanie ekipy the:protocol oraz wirtuozerię słowa prowadzącej, Edyty Kowal. Wszyscy byliśmy bardzo mocno zaangażowani w projekt, więc i efekty są niezwykle satysfakcjonujące – mówi Ewa Okołotowicz, Communication Coordinator w TC Wrocław, Nokia Solution and Networks.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podcast dostępny jest na platformach streamingowych: Spotify, Google Podcasts oraz Apple Podcasts.